سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

داعش با سلاح اسرائیلی می‌جنگد

سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۴۲
کد مطلب: 386990
ارتش عراق مقادیری سلاح از گروه تروریستی داعش مصادره کرده که ساخت اسرائیل است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، ارتش عراق اخیراً موفق شده است در نبرد با داعش مقادیری از سلاح و مهمات آنها را به دست آورد که به‌صورت کامل ساخت اسرائیل است.

نظامیان ارتش عراق بعد از نبردی سنگین با گروه‌های تروریستی وابسته به داعش در مناطق مختلفی از استان الانبار در غرب عراق موفق شدند مقادیر زیادی از سلاح ساخت اسرائیل را که داعش با استفاده از آن در حال نبرد با ارتش عراق بود مصادره کند.

اسکندر وتوت معاون رئیس کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق در این باره اعلام کرد: گزارش‌های اطلاعاتی به دست آمده از مناطق درگیری ارتش عراق با گروه‌های تروریستی داعش ثابت کرده است این گروه‌ها در نبردهای خود ضددولت عراق از سلاح ساخت اسرائیل استفاده می‌کنند.

وتوت در ادامه سخنانش تأکید کرد: سازمان تروریستی داعش در واقع یک گروه تروریستی صهیونیستی است که هدفش تضعیف عراق و کشورهای دیگر عربی و منطقه‌ای است و می‌خواهد در حقیقت اسلام را نابود سازد،‌ و هم اکنون عراق از سوی این گروه‌های تروریستی به گذرگاهی برای انتقال سلاح و مهمات نظامی برای ایجاد درگیری در منطقه تبدیل شده است.

وی در این خصوص تصریح می‌کند: دخالت برخی از کشورهای منطقه‌ای در مسائل داخلی عراق سبب شده است تا داعش و امثال داعش بتوانند برای حضور خود در داخل خاک عراق بهانه‌ای داشته باشند، و متأسفانه برخی از کشورهای همسایه عراق در حال حمایت از این گروه‌های تروریستی هستند.

این نماینده پارلمان عراق در ادامه گفت: هم اکنون نبردی که در عراق جریان دارد نبرد بین گروه‌های تروریستی مسلح و نیروهای نظامی دولتی عراق است و این نزاع، جنگ بین شیعی و سنی نیست.

وتوت افزود: این نخستین باری نیست که از پناهگاه‌های گروه‌های تروریستی در عراق سلاح ساخت اسرائیل کشف و ضبط می‌شود، چرا که پیش از این نیز مقادیری از سلاح ساخت اسرائیل از این گروه‌ها کشف و ضبط شده است.

وی گفت: آنچه درباره داعش جالب توجه است این است که این گروه اگرچه مدعی دفاع از حقوق مسلمانان است اما در واقع برای دفاع از مسلمانان هیچ‌کاری نکرده است و حتی گلوله‌ای به‌سمت اسرائیل شلیک نکرده است و به‌عکس به‌صورت همزمان مسلمانان را قتل‌عام کرده و پیروان دیگر ادیان آسمانی را هم قتل‌عام می‌کند، و می‌بینیم با بدترین اشکال مسلمانان را در سوریه و عراق و لبنان و دیگر کشورها قتل‌عام می‌کند.

ظرف سه ماه گذشته نیروهای امنیتی و اطلاعاتی عراق موفق شدند بسیاری از جنگ‌افزارها و تسلیحات و وسایل حمل و نقل سعودی و قطری و ترکی و اسرائیلی را از گروه‌های تروریستی کشف و ضبط کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *