پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

درخواست داعش از اعضای خود درباره توییتر

دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۶
کد مطلب: 386956
گروهک تروریستی داعش به اعضای خود دستور داده که از انتشار اطلاعات خود در سایت توییتر خودداری کنند.
به گزارش جهان به نقل از العالم، داعش از اعضای خود خواست که از انتشار اسامی، تصاویر و موقعیت مواضع خود در تویتر و دیگر سایت های ارتباط اجتماعی اجتناب کنند تا سرویس های اطلاعاتی خارجی از اطلاعات آنها برای حمله به مواضع شان استفاده نکنند.

به نوشته روزنامه انگلیسی دیلی میل، داعش کتابچه ای به زبان عربی درباره استفاده از سایت های ارتباط اجتماعی میان اعضای خود توزیع کرده است که در این کتابچه به آنها نحوه حذف "متادیتا"ی اطلاعات از شبکه های اجتماعی را آموزش داده است.

سران داعش مدعی شده اند که درپی استفاده سرویس های اطلاعاتی خارجی از نقایص امنیتی سایت های ارتباط اجتماعی برای کشف ماهیت برخی از اعضاء یا موقعیت مواضع این گروه تروریستی، از اعضای این گروهک چنین در خواستی کرده اند.

شرکت " فایر آی" که در زمینه امنیت اینترنت فعالیت می کند، اعلام کرد: اطلاعات موجود در متادیتا اهمیت زیادی در کشف ماهیت کاربران دارد.

استفاده فراوان اعضای داعش از تویتر باعث فاش شدن ناخواستۀ اطلاعات مربوط به آنها شده است که سرویس های اطلاعاتی خارجی از این اطلاعات استفاده کرده اند.

متادیتا (Metadata) یا فراداده، یکی از پرکاربردترین مفاهیم در دنیای کامپیوتر است. متادیتا به معنی "اطلاعات در مورد اطلاعات" است، به این صورت که هر فایلی که شامل اطلاعاتی است، توضیحی با خود به همراه دارد. متادیتا ممکن است ساختار فایل را توضیح دهد و یا ممکن است اطلاعاتی در مورد محتوای فایل داشته باشد.

در دنیای اینترنت یکی از کاربردهای متادیتا، به دست آوردن اطلاعاتی در مورد منبع فایل است. مثلاً تیم های "اطلاعات محتوا" در مراکز مختلف، در اعماق اطلاعات متادیتای ایمیل‌ها و تصاویر و دیگر اطلاعات کاربران بررسی می‌کنند و نقشه‌ای از روابط افراد با دوستان و آشنایانشان ارایه می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *