جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

زیردریایی مرموز سوئدی+عکس

دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب: 386766
وزارت دفاع سوئد روز یکشنبه اولین تصاویر از حضور یک زیردریایی مرموز در آب‌های این کشور را منتشر کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، وزارت دفاع سوئد روز یکشنبه اولین تصاویر از زیردریایی‌ای را که می‌گوید متعلق به یک کشور خارجی است و بدون اطلاع این کشور در آب‌های استکهلم حضور یافته را منتشر کرد.

اولین بار روز جمعه بود که گزارش‌هایی از حضور یک کشتی یا زیردریایی کوچک و ناشناس در نزدیکی استکهلم منتشر شد. به نوشته خبرگزاری فرانسه، ارتش سوئد از زمان دریافت این گزارش‌ها، با به کارگیری ۲۰۰ نیروی نظامی، چندین کشتی رادارگریز، کشتی مین‌روب و بالگرد به جست‌وجوی این زیردریایی ناشناس که در فاصله ۵۰ کیلومتری شرق پایتخت سوئد دیده شده، پرداخته‌اند.

دریادار «آندرس گرنشتاد» از فرماندهان ارتش سوئد روز یکشنبه با اشاره به تصویری که صبح یکشنبه توسط یک «منبع» گرفته شده، گفت: «این مال ما نیست. این یک شناور خارجی است».


از روز جمعه این سومین بار است که این کشتی یا زیردریایی ناشناس در آب‌های سوئد مشاهده می‌شود. گرنشتاد در مورد عکاس این تصویر گفته است: «او دیده که چیزی روی آب است. پس از آنکه او از آن عکس گرفته، این شی بار دیگر ناپدید شده است».

امروز «کارل بیلت» وزیر خارجه سوئد با انتشار تصاویری از ارتش روسیه در توئیتر، تلویحا مسکو را عامل اعزام این شناور معرفی کرد. انتشار این گزارش‌ها موجب تشدید نگرانی‌ها در سوئد و اروپا از احتمال بالا گرفتن مناقشاتی مشابه آنچه در زمان جنگ سرد رخ می‌داد، شده است.

این در حالی است که روسیه این مسئله را رد و عنوان کرده است که ناوگان‌های دریایی این کشور طبق برنامه از پیش‌تعیین شده در حال انجام مأموریت‌های روزانه خود هستند.

در دهه ۱۹۸۰ و اوایل ۱۹۹۰ دیده شدن کشتی‌ها و زیردریایی‌های شوروی در نزدیکی سواحل کشورهای اسکاندیناوی به امری متداول بدل شده و نیروهای این کشور عموما در حالت آماده‌باش بودند. یکی از مهمترین این رویارویی‌ها در سال ۱۹۸۱ و زمانی رخ داد که یک شناور شوروی موسوم به یو-۱۳۷ از نزدیکی بزرگترین پایگاه نظامی دریایی سوئد عبور کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *