جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

خطر ابتلا به دیابت در دوران بارداری

يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۲۴
کد مطلب: 386725
محققان گفتند: مادران باردار باید غذاهای سرخ شده را از رژیم غذایی خود حذف کنند تا به دیابت مبتلا نشوند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مطالعه‌ای جدید در مجله پزشکی منتشر شد که نشان می‌دهد زنان بارداری که به طور منظم غذاهای سرخ شده می‌خورند میزان بالاتری از دیابت رنج می‌برند.

برای این مطالعه محققان دانشگاه هاروارد در آمریکا وضعیت ۱۵ هزار زن باردار را مورد بررسی قرار دادند، در ابتدا مادران باردار یک پرسشنامه در مورد رژیم غذایی و شیوه زندگی خود پر کردند؛ در این پرسشنامه سوالاتی در مورد مقدار و نوع غذاها، میوه‌ها، سبزیجات، سیگار و تعداد مصرف آنها در هفته پرسیده شده بود.

محققان متوجه شدند زنان بارداری که حداقل ۷ بار در هفته غذای سرخ شده می‌خورند خطر مبتلا شدن آنها به دیابت ۸۸ درصد از زنانی که کمتر از یک بار در هفته غذای سرخ شده می‌خورند است.

این مطالعه همچنان نشان داد کسانی که ۴ تا ۶ بار در هفته غذاهای سرخ شده می‌خورند ۱۶درصد در خطر مبتلا شدن به دیابت هستند.

دکتر «ژانگ» سرپرست این مطالعه گفت: عوارض جانبی غذاهای سرخ شده برای مادران باردار مبتلا شدن به دیابت و زایمان زودرس است؛ مطالعات ما نشان می‌دهد مادران باردار باید غذاهای سرخ شده را حذف کنند زیرا دیابت از ماه سوم دوران حاملگی ظاهر می‌شود، خطر تولد نوزاد نارس را افزایش می‌دهد و اغلب شامل یک زایمان سزارین می‌شود و در مورد جنین دچار ماکروزومی می‌شود به طوری که هنگام تولد وزن نوزاد از حد متوسط بزرگ‌تر است و گاهی وزن نوزاد ۴ کیلوگرم می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *