پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

افغانستان نیازمند گام عملی برای صلح است

يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۲۱
کد مطلب: 386717
اشرف غنی احمدزی رئیس جمهور افغانستان در دیدار با «سرتاج عزیز» مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان که عصر امروز وارد کابل شده است، این کشور را نیازمند برداشتن گام عملی برای صلح دانست.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، «اشرف غنی احمدزی» و «سرتاج عزیز» در مورد روابط ۲ جانبه افغانستان و پاکستان، مسایل امنیتی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی و نقش پاکستان در تأمین صلح و ثبات افغانستان در کابل تبادل نظر کردند.

احمدزی گفت: تأمین صلح و ثبات برای افغانستان در اولویت قرار دارد و اجازه نخواهیم داد تا این کشور به پناهگاهی برای تروریسم مبدل شود.

وی افزود: روزنه جدیدی در روابط افغانستان و پاکستان ایجاد شده و باید فضای اعتماد را بوجود آوریم.

رئیس جمهور افغانستان تصریح کرد: دیپلماسی تنها راه رسیدن به صلح نیست و اکنون زمان برداشتن گام عملی در این راستا است بنابراین باید زمینه گفت‌وگوهای ۲ جانبه را هرچه بیشتر فراهم سازیم.

احمدزی با اشاره به تحکیم روابط اقتصادی ۲ کشور نیز اظهار داشت: بازرگانان و سرمایه‌گذاران پاکستانی باید فرصت‌ حضور در فعالیت‌های اقتصادی افغانستان را احساس کنند.

«سرتاج عزیز» مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار تشکیل حکومت وحدت ملی و انتقال سیاسی قدرت در افغانستان را به احمدزی تبریک گفت.

وی افزود: حکومت وحدت ملی فرصت جدیدی برای تحکیم روابط کابل و اسلام آباد است.

سرتاج عزیز ضمن ابراز علاقمندی پاکستان برای گسترش روابط اقتصادی وامنیتی با افغانستان، دعوت نامه نخست وزیر این کشور برای مبنی بر سفر رئیس جمهور افغانستان به پاکستان را به احمدزی تحویل داد.

مشاور امنیت ملی پاکستان در ادامه از نشست‌های متعدد کابل و اسلام‌آباد در مورد مسائل امنیتی ۲ کشور خبر داد.

قرار است سرتاج عزیز، دراین سفر با «حنیف اتمر»، مشاور امنیت ملی و «عبدلله عبدالله» رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان نیز درمورد مسایل امنیتی تبادل نظر کند.

این درحالیست که مقام‌های افغان همواره با انتقاد از پاکستان، گفته‌اند که این کشور درقبال تعهدات و گفته هایش صادقانه عمل نمی‌کند.

مقام‌های افغان می‌گویند که تروریست‌ها درمناطق قبایلی پاکستان آموزش می‌بینند و با عبور از مرز‌های افغانستان بمنظور مبارزه با نیروهای دولتی و ناتو تجهیز می‌شوند.

تاکنون مشخص نیست که روابط پرفراز و نشیب حکومت «حامد‌ کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان با دولت پاکستان در سیاست دولت جدید این کشور هم تکرار خواهد شد یاخیر.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


rohollah rezaei
Kuwait
سلام خبرهای ورزشی پخش کند