سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۲

قدس زیر چکمه‌های صهیونیست‌ها+عکس

يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب: 386675
مواضع رسمی طرف‌های عربی به هیچ وجه تناسبی با حجم خطرات پیش روی مسجد الاقصی و تجاوزات رژیم صهیونیستی ندارد و اگر شرایط به همین منوال پیش برود، روزی فرا خواهد رسید که به خاطر کوتاهی در حمایت از مسجد الاقصی پشیمان خواهند شد.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، مسجد الاقصی یکی از مهم‌ترین آثار و اماکن مقدس اسلامی در جهان به شمار می‌رود که به عنوان نخستین قبله‌گاه مسلمانان و نگین انگشتر قدس از جایگاه ویژه‌ای نزد مسلمانان برخوردار است.

این مسجد دوره‌های تاریخی و حوادث مهمی را پشت سر گذاشته است که دوره اشغال صلیبی‌ها، قیمومیت انگلیس، به آتش کشیده شدن آن توسط «دنیس روهل» یهودی استرالیایی و ورود «آریل شارون» به آن در سال ۲۰۰۰ که منجر به شکل گیری انتفاضه الاقصی در فلسطین شد، از جمله آن‌ها به شمار می‌رود.

اقدامات توهین آمیز صهیونیست‌ها در محوطه مسجد الاقصی با حمایت نظامیان این رژیم به شدت افزایش یافته است.

رسانه‌ها به تازگی عکسی را گروهی از نظامیان صهیونیست منتشر کرده‌اند که پشت به قبه الصخره در حال عکس گرفتن هستند.

یورش شهرک نشینان صهیونیست به محوطه مسجد الاقصی با حمایت نظامیان رژیم اشغالگر قدس، و توهین به مقدسات و درگیری با فلسطینی‌ها به مسأله‌ای روزمره تبدیل شده است.

رژیم صهیونیستی پس از اشغال بخش شرقی قدس در جریان جنگ سال ۱۹۶۷، حفاری‌های گسترده‌ای را با همکاری سازمان‌ها و نهادهای صهیونیستی در زیر این مسجد آغاز کرد تا پایه‌های آنرا سست کرده و زمینه تخریب آن و در ‌‌نهایت احداث معبد «سلیمان» در آنجا را فراهم کند.

در همین راستا، مسجد الاقصی از مدت‌ها قبل شاهد تجاوزات و حملات نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست بوده است و رژیم صهیونیستی هرگز از اجرای طرح‌ها و پروژه‌های یهودی سازی و شهرک سازی خود دست برنداشته است.

مواضع رسمی طرف‌های عربی و اسلامی به هیچ وجه تناسبی با حجم خطرات پیش روی مسجد الاقصی و تجاوزات و توطئه‌های رژیم صهیونیستی ندارد و اگر شرایط به همین منوال پیش برود، روزی فرا خواهد رسید که به خاطر کوتاهی در حمایت از مسجد الاقصی پشیمان خواهند شد، اما دیگر این پشیمانی سودی نخواهد داشت.







نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *