چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱

پرواز بالگرد ۸ نفره ساخت ایران

يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 386571
رئیس سازمان صنایع هوایی کشور آخرین وضعیت ساخت بالگرد ۸ نفره این سازمان را تشریح کرد.
به گزارش جهان؛ منوچهر منطقی رئیس سازمان صنایع هوایی کشور و دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در گفت‌و گو با تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت ساخت بالگرد ۸ نفره، اظهار داشت: در ساخت بالگرد معمولا ۴ تا ۵ مرحله کاری باید طی شود.

وی افزود: مرحله اول طراحی مفهومی است که در این بالگرد طی شده و به پایان رسیده است. طراحی اجزای کلی آن نیز به پایان رسیده است.

رئیس سازمان صنایع هوایی کشور تصریح کرد: بالگرد اکنون در حال تامین زیرمجموعه برای مونتاژ نهایی است. پس از طی این بخش در مرحله تست‌های عملکردی و تست‌های تاییدیه قرار می‌گیرد.

منطقی در پاسخ به این سوال که آیا این بالگرد امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: چون معمولا تست‌های تاییدیه طول می‌کشد، در سال جاری به بهره‌برداری نخواهد رسید، اما به امید خدا امسال پرواز می‌کند.

وی درباره نام دقیق این بالگرد، یادآور شد: فعلا نام خاصی برای آن تعیین نشده و نام تحقیقاتی با عنوان ۲۴۸ برای آن انتخاب کردند که بیشتر منظور این است که دو موتوره، دارای ۴ ملخ و ۸ نفره است و بیشتر کد بین‌المللی است، بعدا متناسب با اینکه در چه سطح محصولات است نامی برای آن تعیین می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
جناب آقای منطقی سالها در ایران خودرو به این ملت خدمت کردند که همگی از آن اطلاع داریم وهم اکنون برای پیشرفت وشکوفایی صنعت هوایی حوزه خدمتشان را عوض نمودند .