سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱

باج قطر به تروریست ها چگونه منتقل شد؟

پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب: 386101
تلویزیون رژیم صهیونیستی با پخش گزارش مستند از عملکرد قطر در پرداخت باج ۲۵ میلیون دلاری به عناصر جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه، حمایت مالی دوحه از عناصره القاعده در سوریه را فاش کرد.
به گزارش جهان به نقل از العالم، گزارشگر کانال ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: تلویزیون اسرائیل مراحل آزادی نیروهای سازمان ملل که توسط جبهه النصره ربوده شده بودند را ثبت کرد. سازمان ملل مدعی شد در قبال آزادی گروگانها هیچ هزینه ای پرداخت نشده در حالی که این گزارش عکس آن را ثابت می کند.

قطر مبلغ نقدی که النصره در قبال آزادی گروگانها درخواست کرده بود را پرداخت کرد.

تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین حال اظهارات "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس را در خصوص تعامل با گروههای تروریستی پخش کرد.

کامرون گفت: نباید به تروریستها در قبال آزادی گروگانها باج داد.

گزارشگر اسرائیلی گفت: گزارش اخیر عکس ادعاهای مقام های غربی را ثابت می کند.

وی همزمان با تصاویری که از تعامل نمایندگان سازمان ملل با تروریستهای گروگانگیر القاعده پخش می شد گفت: جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه برادران داعش، در حالی که بخشهایی از مناطق مرزی بین اسرائیل و سوریه را اشغال کردند، دو ماه گذشته ۴۵ تن از نیروهای سازمان ملل را ربودند.

در طول مدت ربوده شدن عوامل سازمان ملل توسط النصره، تماسهای محرمانه ای برای آزادی آنان صورت گرفت.هدف این گفتگوها پرداخت باج بود.

روز پنجشنبه ۱۱ سپتامبر حدود یک ماه پیش نمایندگانی از سازمان ملل برای مذاکره با تروریستهای القاعده خود را به مرز اسرائیل و سوریه رسانده با لباسهای ضد گلوله و تجهیزات ویژه از مرز اسرائیل عبور کرده و وارد خاک سوریه شدند.

در راستای این مذاکرات قطر مسؤولیت پرداخت ۲۵ ملیون دلار به جبهه النصره را بر عهده گرفت.

نمایندگان سازمان ملل در مکان مقرر منتظر گروگانگیرها بودند که پس از مدتی انتظار عناصر النصره با لباس مشکی و جیبهای خود در مکان حاضر شدند.

در این میان نظامیان اسرائیلی سلاح بدست و در حال آماده باش برای حمایت عناصر سازمان ملل، عملیات پرداخت باج و آزادی گروگانها را رصد می کردند.

همانند فیلمهای سینمایی یک نفر به نمایندگی از سازمان ملل به مذاکره با نماینده القاعده پرداخت.پس از دو ساعت انتظار مشخص شد ۲۵ ملیون دلار از سوی قطر به حساب النصره واریز شد و گروگانها آزاد شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *