جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اذعان آمریکا به پیشروی داعش در عراق

پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 386077
یکی از مقامات ارشد آمریکا گفت: شبه نظامیان داعش علیرغم حملات هوایی تحت رهبری آمریکا دستاوردهای بسیاری در عراق به دست آورده‌اند.
به گزارش جهان؛ ایسنا به نقل از العربیه نوشت: ژنرال جان آلن، فرمانده سابق نیروهای ناتو در افغانستان به خبرنگاران گفت: داعش در عراق دستاوردهای بسیاری به دست آورده و ایجاد نیروهای محلی که بتوانند در عراق و سوریه با شبه نظامیان داعش مبارزه کنند، زمان می‌برد.

وی افزود: اگرچه دولت عراق و نیروهای کردستان عراق در عقب راندن شبه نظامیان داعش از برخی مناطق مهم از جمله اطراف موصل موفق بوده‌اند اما داعش در مناطق دیگر سیر تاکتیکی و حساب شده‌ای داشته است.

ژنرال جان آلن اذعان کرد: آمریکا و متحدانش هنگامی که از ارتش آمریکا خواسته شد تا برای جلوگیری از تصرف فرودگاه بین المللی بغداد توسط داعش هلی‌کوپترهای آپاچی خود را راهی کنند از وضعیت عراق بسیار نگران شدند.

ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت: شبه نظامیان داعش در ۲۰ یا ۲۵ کیلومتری فرودگاه بین المللی بغداد حضور داشتند و به این محل حمله کردند اما ما اجازه تصرف این فرودگاه را نمی‌دهیم چرا که به آن احتیاج داریم.

ژنرال جان آلن گفت: برای ما وضعیت فوق‌العاده عراق در حال حاضر از همه چیز مهمتر است و الان بسیار زود است که بگوییم کدام طرف پیشی گرفته است.

وی افزود: من در مشخص کردن برنده یا بازنده این رویداد بسیار دقت می‌کنم. این نماینده رئیس جمهوری آمریکا پس از سفر به خاورمیانه و صحبت با شرکای ائتلافی و رهبران عراق، تاکید کرد که برای شکست داعش تنها قدرت نظامی کافی نیست؛ نکته‌ای که کاخ سفید بارها به آن اشاره کرده است.

جان آلن گفت:‌ نتیجه مهم و کلیدی به دست آمده از این سفر این است که تمامی طرفین موافقت کردند که اگرچه اقدامات نظامی مهم است اما به تنهایی نیز کافی نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر برنامه‌ این است تا اقدامات ضروری را با استفاده از نیروهای موجود در عراق و سوریه و حملات هوایی که در دست داریم انجام داده تا زمان لازم را برای آموزش و مسلح کردن نیروهای امنیتی عراق بخریم. هدف این است که به حیدر العبادی نخست وزیر جدید عراق این فرصت را بدهیم تا دولتی با ثبات و جامع ایجاد کند.

جان آلن درباره حملات هوایی در اطراف شهر کوبانی گفت: این اقدامات با اهداف بشردوستانه و کمک رسانی به مدافعان این شهر و همچنین فرصت دادن به آنها و سازماندهی شدن صورت گرفته است.

وی افزود: ما به اهداف اطراف کوبانی به خاطر اهداف بشردوستانه حمله کرده‌ایم. من تمایلی ندارم که آنها را اهداف استراتژیک بنامم. مشخصا با توجه به شرایط موجود نسبت به شهر کوبانی، حمایت‌های نظامی بیشتری برای کمک به مدافعان این شهر نیاز است و باید فورا برای سازماندهی مجدد این مدافعان زمان بخریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *