جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ضرر ۴۰ میلیارد دلاری اروپا از تحریم روسیه

چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب: 385965
سفیر روسیه در ایران گفت: براثر تحریم این کشور از سوی اتحادیه اروپا، اقتصاد اروپا حدود ۴۰ میلیارد دلار ضرر کرده است.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، لوان جاگریان روز چهارشنبه در همایش کاربردی تجارت با روسیه که با حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، قائم مقام وزیر جهادکشاورزی و جمعی از فعالان اقتصادی و صادرکنندگان برگزار شد، تصریح کرد: آمریکا، اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار داد تا روسیه را تحریم کند این درحالی است که اروپا و روسیه از این اقدام زیان دیده اند اما آمریکا در این قضیه بدنبال اهداف خود است.

وی اضافه کرد: به دلیل شرایط منحصر به فرد در منطقه و تحریم هایی که بر ضد روسیه اعمال شد شرایط ویژه ای بوجود آمده که کشورهای اروپایی تحریم های یکجانبه ای را علیه روسیه اعمال کردند در حالی که آنها می گویند اگر سیاست روسیه با ما مطابقت داشته باشد آمادگی داریم تا تحریم ها را لغو کنیم اما روسیه معیارهای آنها را قبول ندارد لذا آنها هرطور که مایل هستند، تصمیم بگیرند.

سفیر روسیه در تهران ادامه داد: از هیچکس خواهش نکردیم تحریم های یک جانبه را لغو کند و آنها تنها با جواب محکم و قاطع روسیه مواجه شدند.

وی همچنین در این همایش خطاب به فعالان اقتصادی ایران گفت: در تلاش هستیم تا مشکلات تجاری بر سر راه ایران و روسیه را برطرف کنیم که تسهیل صدور روادید برای تجار ایرانی، از جمله این اقدامات به شمار می آید.

جاگریان اظهار داشت: برای به نتیجه رسیدن موضوع، رایزنی بین وزارت امور خارجه دو کشور آغاز شده که امیدواریم این تلاش ها به انعقاد قرارداد میان دو کشور منجر شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *