جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۵
۳

تبدیل مسجد دانشگاه به کتابخانه+عکس

سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب: 385720
بدیل نمازخانه دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان به سالن مطالعه خواهران مشکلاتی را برای برگزاری مراسمات مختلف در مسجد دانشگاه بوجود آورده است که این امر با اعتراض دانشجویان مواجه شده است.
به گزارش جهان به نقل از موج چهارم، مسئولان دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان با آغاز سال تحصیلی جدید به بهانه کمبود سالن مطالعه برای خواهران اقدام به تبدیل طبقه دوم نمازخانه این دانشگاه به سالن مطالعه نمودند.

این امر شاید در نگاه اول طبیعی به نظر برسد اما نکته اینجاست که با اجرای این طرح برگزاری مراسمات مختلف از جمله محرم، جشن ها و اعیاد مذهبی، مراسم دهه فجر، سخنرانی، نماز جماعت و … در این مسجد با محدودیت مواجه می شود زیرا همانگونه که مشخص است محیط مطالعه باید آرام باشد، از طرفی چنانچه این مراسمات طبق روال گذشته برگزار شوند آنوقت اعتراض افرادی که برای مطالعه به این مکان آمده اند را در پی خواهد داشت.


این مسائل باعث اعتراض دانشجویان به این اقدام مسئولان شده است، این دانشجویان معتقدند که این اقدام مسئولان دانشگاه شاید در ظاهر مناسب و خوب ارزیابی شود اما در ادامه مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت.

یکی از دانشجویان این دانشگاه در گفتگو با موج چهارم در این خصوص گفت: این تغییر کاربری اماکن دانشگاه حداقل دو پرسش را در ذهن دانشجویان این دانشگاه مطرح کرده است.

اول اینکه اصولاً وقتی دانشگاه زیرساخت های لازم برای اسکان و تامین خوابگاه برای دانشجویان خود را فراهم نکرده است چرا باید اقدام به افزایش ظرفیت پذیرش خود نماید؟

این امر باعث شده است که سالن های مطالعه قبلی که در خوابگاه های خواهران بوده اند تبدیل به خوابگاه هایی با تعداد بالای دانشجو – تا ۲۸ نفر در یک اتاق!- شوند (سایت خبری- تحلیلی موج چهارم در خبری جداگانه به این مطلب می پردازد).

ثانیاً چنانچه داشتن سالن مطالعه تا این اندازه ضروری است که حتی برای یک ترم هم نمی توان آن را از برنامه حذف کرد چرا الان بیش از دو سال هست که خوابگاه برادران سالن مطالعه ندارند و سالن های مطالعه قبلی تبدیل به اتاق شده اند؟


این دانشجو افزود: راه حل مناسبی که برای برطرف نمودن این مشکل به ذهن می رسد این است که با توجه به اینکه هم اکنون دانشگاه دو سالن مطالعه یکی در دانشکده منابع طبیعی و دیگری در دانشکده فنی خود دارد و با توجه به شرایط خاص هر یک از این سالن ها تا آغاز ترم جدید و به طور موقتی، سالن مطالعه دانشکده منابع طبیعی به طور کلی به خواهران و سالن مطالعه دانشکده فنی به برادران اختصاص یابد.

بهمن ماه نیز که ورودی های سال ۸۹ از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند می توان در فرصت موجود تا آغاز سال تحصیلی جدید در مهرماه ۹۴ مشکل خوابگاه و کمبود سالن مطالعه را به صورت اصولی برطرف نمود.

به هر حال آنچه مسلم است این است که اسکان دانشجویان به خصوص دانشجویان دختر در محوطه دانشگاه امری پسندیده است که از سوی مسئولان دانشگاه صورت گرفته اما ایراد و سوال اساسی آنجاست که چرا این مسئولان از فرصت تابستان برای رفع اصولی کمبودهای موجود در دانشگاه استفاده نکرده اند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دولت تدبیر است و امید!
تدبیر چی و امید چه کسانی! الله اعلم
حسن
با سلام واقعا جای تاسف دارد عفب نشینیتااین حد
Iran, Islamic Republic of
این چه ربطی به دولت دارد بنده خدا