جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

کتک خوردن پسر اسپانسر از قرمز ها

پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب: 384846
اتفاقات عجیبی در پرسپولیس افتاده و هیات مدیره این تیم در آستانه تغییراتی اساسی است. این گزارش از اتفاقات این روزهای پرسپولیس می گوید.
به گزارش جهان، خبر ورزشی نوشت: اين روزها پرسپوليس كانون بحران در فوتبال ايران محسوب مي‌شود. بعد از رفتن محمد رويانيان، هر روز بحرانهاي اين تيم بيشتر مي‌شود.

هيأت مديره‌اي كه وزارت ورزش براي پرسپوليس انتخاب كرد، آن طور كه اهالي فوتبال و طرفداران پرسپوليس مي‌خواستند عمل نكرد.

برخلاف هيأت‌مديره استقلال، هيأت‌مديره پرسپوليس مولد توفان و بحرانهاي بسيار زياد براي اين باشگاه بود كه در اين چند سال البته بحران‌هاي بسياري را در دل خود ديده.

آن طور كه گفته مي‌شود دعواي اسپانسر و هيأت‌مديره و به‌خصوص شخص حميدرضا سياسي رئيس هيأت‌مديره پرسپوليس وقتي بالا گرفت كه چك اول ماه مهر، پاس نشد.

نفر اول شركتي كه به عنوان اسپانسر، از پرسپوليس امسال حمايت مي‌كند، چند وقتي است كه در خارج از كشور به سر مي‌برد. او به دليل مشكلاتي كه برايش به وجود آورده‌اند به مسكو رفته و مي‌داند تا زماني كه اين مشكلات رفع نشود، نمي‌تواند به كشور برگردد چون در صورت بازگشت، در فرودگاه ايران، جلب خواهد شد.

در غياب رئيس شركت، پسر براي مذاكره با هيأت‌مديره و سياسي به جلسه مي‌رود. اختلافات دو طرف و جدال كلامي آنقدر بالا مي‌گيرد كه كار به درگيري فيزيكي كشيده مي‌شود و پسر اسپانسر در اين جلسه كتك مي‌خورد.

اسپانسر پرسپوليس كه گفته مي‌شود به تعهدات خود در قبال باشگاه عمل نكرده، بر اين باور است كه از ۱۳ ميليارد توماني كه در ۳ مرحله (۸ ميليارد تومان چك تضميني در همان جلسه اول و دو فقره چك ۲.۵ ميليارد توماني) پرداخت كرده، بيش از ۸ ميليارد تومان به امور باشگاه اختصاص پيدا نكرده و تا تكليف ۵ ميليارد باقيمانده مشخص نشود، پرداختي تازه‌اي نخواهد داشت.

اسپانسر البته به اين مورد هم انتقاد دارد كه راه براي بازگشت سرمايه اين شركت فراهم نشده و تاكنون حتي يك ريال از اين پولهاي پرداختي هم برنگشته.

اين شركت براي آنكه بقيه چكهاي خود براي باشگاه پرسپوليس را پاس كند، حتي توسط يك واسطه درخواست وام ۵۰ ميلياردي كرده كه اين وام با ضمانت نقدي همان واسطه در دستور پرداخت قرار گرفته.

گره اصلي اينجاست كه گفته مي‌شود هيأت‌مديره پرسپوليس قرارداد با اسپانسر را به صورت يك جانبه فسخ كرده است. گفته مي‌شود دليل اين كار، حرفهاي روز دوشنبه حجت‌الاسلام محسني اژه‌اي دادستان كل كشور بود كه گفت هنوز مشكل فروش راه‌آهن حل نشده است.

به اين ترتيب حميدرضا سياسي و برادرش كه مهره اصلي در ماجراي خريد راه‌آهن بودند به اين نتيجه رسيده‌اند كه بايد قيد راه‌آهن را بزنند و به پرسپوليس چشم داشته باشند.

شايد دليل لغو قرارداد با اسپانسر هم اين باشد كه بخواهند به عنوان اسپانسر جديد، وارد عمل شوند و در صورت واگذاري سهام پرسپوليس (در صورت خصوصي شدن) سهامدار عمده اين باشگاه تلقي شوند.

بايد ديد موضع وزارت ورزش و شخص اميررضا خادم كه اين هيأت‌مديره را براي پرسپوليس گزينش كرد، چيست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *