سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۱

شایعترین سرطان در کشور

چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۲۱
کد مطلب: 384779
مدیر کل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت درباره مهمترین مباحث جلسه کمیته فناوری آزمایشگاه پزشکی گفت: پیش بینی می‌شود نظام آزمایشگاهی کشور با تخصیص ارز سیستم بانکی به اقلام آزمایشگاهی شاهد ۲۰ درصد کاهش هزینه کیت‌های مصرفی باشد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سمیعی مدیر کل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت اظهار داشت: در دومین جلسه کمیته فناوری آزمایشگاه پزشکی که با حضور نمایندگان انجمن‌های آسیب شناسی، دکترای علوم آزمایشگاهی، متخصصان علوم آزمایشگاهی، جامعه علمی آزمایشگاهیان، ژنتیک پزشکی و انجمن تامین کنندگان تجهیزات آزمایشگاهی تشکیل شد، بر مبنای تصمیمات این جلسه حداکثر تا یک هفته آینده کارگروهی متشکل از نمایندگان آزمایشگاهی برای تعیین و اعلام سهم مطلوب و منطقی کیت و شناساگرهای مصرفی از تعرفه مصوب دولت (بخش دولتی و خصوصی) تشکیل می‌شود.

وی افزود: از مهمترین مباحث این جلسه مکانیزم‌های کارشناسی و بررسی قیمت وسایل تشخیصی آزمایشگاه پزشکی (IVD) برای تخصیص ارز سیستم بانکی به شرکت‌های تامین کننده (با تاکید بر کاهش قیمت تمام شده خدمات)، افزایش ظرفیت کنترل کیفیت و ارزیابی آزمایشگاهی کیت‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی با کمک انجمن‌های علمی و اطلاع رسانی مربوط به حوزه IVD برای مقابله با محصولات فاقد کیفیت، غیر مجاز و قاچاق بود.

سمیعی ادامه داد: بر مبنای تصمیمات این جلسه حداکثر تا یک هفته آینده کار گروهی متشکل از نمایندگان آزمایشگاهی برای تعیین و اعلام سهم مطلوب و منطقی کیت و شناساگرهای مصرفی از تعرفه مصوب دولت (بخش دولتی و خصوصی) تشکیل خواهد شد. براین اساس آزمایشگاه مرجع سلامت فهرست ۳۰۰ آزمایش اولویت دار از آزمایش‌های رایج و کلیدی مورد نیاز نظام سلامت را به عنوان گام اول اعلام خواهد کرد.

وی عنوان کرد‌: پیش بینی می‌شود نظام آزمایشگاهی کشور با تخصیص ارز سیستم بانکی به اقلام آزمایشگاهی در شروع شاهد تا ۲۰ درصد کاهش هزینه کیت‌های مصرفی باشد و با اصلاح الگوی مصرف و ایجاد شرایط رقابت سالم بین شرکت‌های معتبر تامین کننده، تاثیر بیشتری بر کاهش هزینه‌ها را تجربه کند.

مدیر کل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت آزمایشگاهی برای کنترل کیفیت کیت‌ها و تجهیزات نیز به عنوان یکی راهکارهای تاثیرگذار در ایجاد اطمینان و اعتماد نسبت به محصولات تولید داخل ارزیابی و از اقدامات کلیدی بریا استقرار اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عبدالله
سلام
بنده متوجه نشدم کجای این خبر شایعترین سرطان را ذکز کرد؟!!!