پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تاخیر در صدور رای فحاشی‌ها دلیل دارد

چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۳
کد مطلب: 384762
رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: محدوده وظایف کمیته در پرونده بازیکنان سرباز مشخص است و در قبال لیست ۲۷ نفره‌ای که سازمان لیگ به ما اعلام کرده، صرفا می‌توانیم از ادامه فعالیت آنها در تیم‌های باشگاهی‌شان جلوگیری کنیم و رسیدگی به تخلفات احتمالی آنها مربوط به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال است.
به گزارش جهان، اسماعیل حسن‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که تخلف احتمالی بازیکنانی که سرباز شناخته شده‌اند، ارتباطی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ندارد و کمیته اخلاق باید به آن رسیدگی کند، گفت:

سازمان لیگ فوتبال ایران در گزارشی که برای کمیته انضباطی ارسال کرده است، تعدادی از بازیکنان فوتبال را که بر اساس استعلام‌ها و رسیدگی‌های سازمان نظام وظیفه سرباز شناخته شده‌اند، معرفی کرده است. تنها عنوانی که برایشان مطرح شده، این است که مدارک غیرمجازی تحویل نظام وظیفه شده است که و سازمان لیگ هم متقابلا از کمیته انضباطی، رسیدگی قضایی به پرونده این بازیکنان جهت ادامه فعالیت در لیگ برتر را درخواست کرده است.

وی افزود: بنابراین بعد از رسیدگی‌هایی که بر اساس آیین‌نامه انضباطی کمیته خواهد بود، رای لازم را صادر می‌کنیم اما می‌توان گفت این رای هم تا حدی مشخص است؛ چرا که مباحث مربوط به تخلفات احتمالی صورت گرفته را کمیته اخلاق رسیدگی می‌کند و کمیته انضباطی طبق بند ۱۴ ماده ۶۸ آیین‌نامه انضباطی می‌تواند این بازیکنان را صرفا از ادامه فعالیت‌شان در تیم‌های لیگ برتری و سایر لیگ‌ها محروم کند. اینکه این بازیکنان مشکل‌شان را حل می‌کنند یا خیر و اینکه آیا می‌توانند در تیم‌های نظامی شاغل شوند، به ما مربوط نمی‌شود و دستگاه‌های دیگر باید درباره‌اش تصمیم بگیرند.

حسن‌زاده از معرفی ۲۷ بازیکن به کمیته انضباطی برای صدور رای در این باره خبر داد و گفت: سعی می‌کنیم به سرعت با تکمیل رسیدگی‌ها رای را صادر کنیم اما همان طور که گفتم محدوده وظایف و اختیارات کمیته انضباطی در این گونه پرونده‌ها مشخص است.

رییس کمیته انضباطی همچنین درباره تاخیر رای پرونده اتفاقات بازی پرسپولیس و سپاهان که عنوان شده بود فحاشی‌هایی علیه محسن بنگر صورت گرفته است، گفت: بر اساس گزارشی که از این بازی به دست ما رسید می‌توانستیم کار رسیدگی را انجام داده و رای را صادر کنیم اما به همین داشته اکتفا نکردیم و از مدیرعامل باشگاه سپاهان خواستیم تا با حضور در کمیته توضیحاتش را درباره رفتارهایی که در اصفهان رخ داده بود، ارائه کند تا کمیته انضباطی با اطلاعات کامل‌تری بتواند رای صادر کند.

وی افزود: این برنامه را درباره اتفاقاتی که در انزلی افتاده بود، اجرا کردیم و به خاطر رفتار تماشاگران با وجود گزارش‌های واصله، از مقامات ملوان درخواست کردیم تا به کمیته بیایند و توضیحاتی را ارائه کنند. اگر تاخیر در صدور رای اتفاقات اصفهان و انزلی صورت گرفته، به این خاطر بوده که می‌خواستیم با دقت بیشتر و اطلاعات جامع‌تر کار را انجام دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *