پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱۸
نشست مشترک دولت و مجلس،

تاکید روحانی و لاریجانی بر همفکری و همسویی دولت و مجلس برای حل معضلات کشور

چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 384602
نشست مشترک دولت و مجلس برگزار شد.
تاکید روحانی و لاریجانی بر همفکری و همسویی دولت و مجلس برای حل معضلات کشور
به گزارش جهان، رییس جمهوری در این نشست با بیان اینکه در برخی مسائل ملی و کشوری باید دارای نظر واحد باشیم، تصریح کرد: خوشبختانه دولت و مجلس در حل معضلات کشور همفکر هستند و این موضوع را در اظهارات رییس مجلس و نمایندگان احساس کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی سه‌شنبه شب در پایان نشست مشترک دولت و مجلس در جمع خبرنگاران در ارزیابی خود از این نشست، گفت: همواره دیدار با نمایندگان مجلس برای ما مغتنم است. در این نشست دولت مسائلی را که فکر می‌کند به‌عنوان مسائل مهم و برنامه آینده است، مطرح می‌کند و نمایندگان نیز نکاتی را که مورد نظرشان است، بیان می‌کنند تا اعضای هیات دولت از این موارد مطلع باشند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه خوشبختانه در مسائل اقتصادی به یک نقطه ثبات و امید رسیده‌ایم و برای آینده و حل مشکلات اقتصادی کاملا امیدواریم، افزود: البته مسائل اقتصادی پیچیده و زیاد هستند اما در یک‌سال گذشته خوشبختانه قدم‌های خوبی برای مهار رشد تورم و خروج از رکود برداشته‌ایم. البته مسئله اشتغال هم در پیش‌رو است که باید با ایجاد رونق در تولید این مشکل را نیز حل کنیم.

دکتر روحانی اظهار داشت: در طول یک‌سال گذشته با مجلس درباره بودجه سال ۹۳ و برخی موارد دیگر همفکری داشتیم و لازم است برای بودجه سال آینده کل کشور و برنامه ششم توسعه با یکدیگر تعامل فکری داشته باشیم و مسائل را با یکدیگر به پیش ببریم.

رییس جمهوری مسائل و ناامنی‌های منطقه را یکی از محورهای شور و مشورت دولت و مجلس عنوان و تصریح کرد: خوشبختانه ایران کشور باثبات منطقه است و همیشه ایران به کشورهای منطقه به ویژه عراق، سوریه، لبنان و افغانستان یاری رسانده است و ان شاءالله به کمک‌های خود ادامه می‌دهیم تا منطقه باثبات شود.

رییس جمهوری در ادامه گفت: در مسئله مذاکرات هسته‌ای ایران هم‌اکنون در حال مذاکره است و قطعاً جمهوری اسلامی در چارچوب یک منطق حرکت می‌کند. امروز شاهدیم که جهان این منطق را قبول دارد و اکثر کشورهای جهان قبول دارند که تحریم‌ها علیه ایران یک رفتار ظالمانه بوده و فعالیت‌های صلح‌آمیز جمهوری اسلامی تحت نظر آژانس است. رییس شورای عالی امنیت ملی اظهارداشت: در این رابطه باید گفت که در بخشی از مسائل با ۱+۵ به تفاهم و توافق رسیده‌ایم و بخشی باقی مانده که باید گفت‌وگوها ادامه پیدا کند.

رییس جمهوری با بیان اینکه در مسائل سیاست خارجی داشتن صدای واحد بسیار دارای اهمیت است و ان شاءالله اینچنین خواهد بود، اظهار داشت: همواره جلسات مشترک مجلس و دولت مفید خواهد بود زیرا افکار به هم نزدیک‌تر شده و برنامه‌ها هماهنگ‌تر می‌شوند و نشست امشب هم این آثار را داشته و این جلسات برای همفکری و هماهنگی بیشتر باز هم ادامه پیدا می کند.

• دولت و مجلس برای حل مشکلات اقتصادی کشور هم‌نظر هستند


دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی هم در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه از دکتر روحانی و اعضای هیات دولت که دعوت مجلس را برای حضور در این نشست پذیرفتند، تشکر می‌کنم، گفت: جلسه امروز بسیار خوب و مطلوب بود و در آن تعدادی از روسای کمیسیون‌های مجلس نظرات خود را در خصوص بهبود شرایط مطرح کردند و رئیس جمهور و برخی از اعضای هیات دولت نیز درباره شرایط اقتصادی کشور و اقدامات مثبت صورت گرفته برای بهبود شرایط توضیحاتی را بیان کردند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: خوشبختانه یک هم‌نظری میان دولت و مجلس برای حل مشکلات اقتصادی وجود دارد که قطعاً این موضوع باید در لایحه بودجه ۹۴ و برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گیرد. از طرف دیگر با همفکری باید مسیر اقتصادی کشور را به صورتی تعیین کنیم که مشکل بیکاری و تورم وضع بهتری پیدا کنند و فکر می‌کنم که اگر این مسیر درست طی شود، شرایط اقتصادی کشور را می‌توان کاملا متحول کرد.

دکتر لاریجانی با اشاره به اینکه در این نشست همچنین درباره سفر اخیر رییس جمهوری به نیویورک و مذاکرات هسته‌ای بحث شد، اظهار داشت: همچنین مسائل منطقه‌ای دارای اهمیت بالایی است که این موضوعات باید مورد توجه دولت و مجلس باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی برگزاری جلسات مشترک میان مجلس و دولت را مفید دانست و تصریح کرد: قطعاً باید از نگاه‌ها و نتایج این جلسه در پیش‌برد اهداف کشور به ویژه تصویب بودجه سال آینده استفاده کنیم.

دولت و مجلس مسیر درستی را برای بهبود شرایط اقتصادی دنبال می‌کنند


علی لاریجانی هم در این نشست مشترک با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک گفت: سخنرانی و مصاحبه‌های ایشان سنجیده بود و نشان می‌داد که مشی عقلانی و درستی را در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کند و از این جهت از رئیس جمهور و وزیر خارجه که تلاش وافری را انجام داده‌اند تشکر می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: علامت مثبت در اقتصاد کشور در جهات مختلف دیده می‌شود و این نشان می‌دهد که دولت و مجلس مسیر درستی را برای بهبود شرایط اقتصادی دنبال می‌کنند.

وی یادآور شد: به یاد داشته باشیم شرایطی را گذرانده‌ایم که تورم به صورت روزانه تغییر می‌کرد و رشد اقتصادی منفی ۵ خسارت بسیاری برای کشور به بار آورد و اکنون مشاهده می‌شود مسیر در سمت درست هدایت می‌شود که این نتیجه تلاش خیلی خوب دولت در این زمینه بوده است.

دکتر لاریجانی تصریح کرد: بسیاری از مسائلی که باعث شد شرایط کشور به سمت درست هدایت شود امیدواری مردم است و این موضوع باعث شد که مردم بیایند و سرمایه‌گذاری کنند و بخش‌های مختلف اقتصادی را حمایت کرده و به تولید توجه کنند.

وی اضافه کرد: این امیدواری دلایل مختلفی دارد و یکی ازدلایل این است که مردم احساس می‌کنند رفتار معقولی در دولت وجود دارد و اشکالات دیده و حل می‌شوند. همچنین مردم به حل مسائل هسته‌ای امیدوار هستند و اینکه دیپلماسی درستی در مسائل منطقه‌ای و بین‌الملل دنبال می‌شود. همه اینها کمک می‌کند که امیدواری در دل مردم به وجود بیاید و نباید بگذاریم این امیدواری مخدوش شود.

رئیس نهاد قانونگذاری ادامه داد: این عامل مهمی در ثبات و انگیزه در سرمایه‌گذاری می‌باشد.

وی با بیان اینکه موضوع هسته‌ای یک موضع ملی است و تمام ارکان نظام باید در این زمینه یکصدا باشند، افزود: نمی‌شود بدون حمایت همه بخش‌ها مسئله هسته‌ای را حل کرد و ما این مسئله را با عمق وجود درک می‌کنیم.

دکتر لاریجانی گفت: این بازی‌ای است که غربی‌ها درست کرده‌اند و مسئله هسته‌ای در ایران یک مشی درست را دنبال می‌کرد و فرازوفرودهایی را داشت، البته نگاه غربی‌ها یک نگاه کاسبکارانه است و آنها چانه‌زنی می‌کنند و حرف اعلامی آنها با رفتار اعمالی آنها در مذاکرات متفاوت است.

وی ادامه داد: غربی‌ها در بیرون می‌گویند ایران باید شفاف باشد و به سمت سلاح نرود و ما از این جهت نگرانی داریم اما در مذاکرات به دنبال روش کاسب‌کارانه هستند و بر سر تعداد سانتریفیوژها یا اینکه کجا چگونه باید عمل شود، چانه‌زنی می‌کنند.

رئیس نهاد قانونگذاری گفت: ما قطعا از مذاکرات حمایت می‌کنیم و این روش مذاکرات را درست می‌دانیم و مسئله هسته‌ای ایران حتما از درون مذاکرات قابل حل است و باید در مسیر مذاکرات آنچه که شفاف‌سازی است، مبنا قرار دهیم.

دکتر لاریجانی با اشاره به اینکه ایران در جایگاهی قرار گرفته است که نمی‌توان انکارش کرد، افزود: ایران وحشتی از شفاف‌سازی ندارد اما اینکه بخواهند در بخش‌های مختلف محدودیت‌های بلاوجهی برای کشورمان ایجاد کنند، کار نادرستی است. البته دوستان مذاکره‌کننده هم تمام تلاش‌شان این است که حقوق ایران تضعیف نشود و غنی‌سازی، تحقیق و توسعه در ایران باشد و همین‌طور در اراک تکنولوژی آب سنگین ادامه داشته باشد و فوردو به عنوان یک مرکز تحقیق و توسعه قوی کار خود را ادامه دهد.

وی با اشاره به اینکه مسائل منطقه‌ای کمتر از مسئله هسته‌ای برای ما اهمیت ندارد، تصریح کرد: ایران به‌عنوان یک کشور آرام و باثبات در منطقه شناخته شده است و این یک دستاورد بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران است و بارها کشورها مختلف گفته‌اند که تکیه‌گاه ما در منطقه ایران است. در اطراف ما تقریباً همه جا شلوغ است و تروریست‌ها در آنجا هستند و مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی کشورهای منطقه در این چند سال اشتباهات تاریخی داشته‌اند که باعث گسترش تروریسم در منطقه شده است. اکنون هم که غربی‌ها اعلام کرده‌اند ائتلاف ضدتروریسم تشکیل داده‌اند، یک شوی امنیتی اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: اینگونه نمی‌توان با تروریسم مبارزه کرد و مبارزه آنها تاکنون بی‌نتیجه مانده است و اکنون داعش هم در عراق و هم در سوریه در حال آشوب و ایجاد مشکلاتی است. از نظر ما این روش درستی نیست و ایران از همان ابتدای کار اعلام کرده بود که با این روش مخالف است.

دکتر لاریجانی تصریح کرد: برخی کشورهای منطقه روی آتش بنزین می‌ریزند و برای اقدام در سوریه و عراق مصوباتی دارند که البته این اقدامات مشکلات بیشتری را ایجاد می‌کند.

دکتر لاریجانی با اشاره به نقش وزارت خارجه در تعاملات منطقه‌ای افزود: کشورهای زیادی در منطقه هستند که با رفتارهای هوس‌آلود برخی کشورها مخالفند که باید حمایت آنها را جلب و آنها را از خطر بزرگی که وجود دارد، آگاه کرد. اکنون زمان آن است که فعالیت منطقه‌ای دقیقی داشته باشیم و می‌توان با کمک کشورهای منطقه مشکل کنونی را حل کرد.

وی در ادامه با تقدیر از دولت درخصوص ارائه ۲ لایحه‌ای که به مجلس تقدیم کرده است، تصریح کرد: هر ساله ما تبصره‌های مختلف بودجه را تصویب می‌کردیم که هم وقت مجلس و هم وقت دولت گرفته می‌شد، اما امسال تبصره مختلف بودجه به صورت لایحه مجزا ارائه شده و در ایامی که مجلس در تعطیلات بود، دو کمیسیون تخصصی و کمیسیون‌های حاشیه‌ای این لوایح را بررسی کردند و نتیجه آن لایحه تنظیم مقررات است که آماده شده و در هفته آینده در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

رئیس نهاد قانونگذاری گفت: لایحه بحث خروج از رکود هم در کمیسیون مربوطه در حال بررسی است و بعد از لایحه تنظیم مقررات، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه جهش‌های تورمی و وضعیت نابسامان اقتصادی به سمت ثبات پیش رفته است، ادامه داد: اگر قیمت برخی اقلام خوراکی و مایحتاج مردم با دقت کنترل شود، رضایتمندی بیشتری حاصل خواهد شد.

وی گفت: جهش‌هایی در برخی اقلام داریم، به طور مثال در گزارشات مراکز رسمی آمده است که غلات ۳۹.۹ درصد و سبزیجات ۵۴.۲ درصد رشد قیمت داشته است و این بدان معنا است که در برخی موارد نقایصی وجود دارد که باید آنها را مرتفع کرد تا نگرانی در جامعه کاهش یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آرامشی که اکنون در بخش سلامت حاکم شده نتیجه کار ارزنده‌ای بود که در سال گذشته در مجلس انجام شد که یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده را به بخش سلامت اختصاص یافت و این یک دستاورد ارزنده برای دولت و مجلس است.

دکتر لاریجانی با اشاره به اینکه ایران یک کشور خشک است و با مشکل کم‌آبی روبرو هستیم، گفت: بخش کشاورزی ما اگر به سمت آبیاری تحت فشار نرود، نمی‌توان مشکل کم‌آبی را حل کرد.

وی در ادامه افزود: ما در بسیاری از روستاها آب، برق، تلفن و جاده دارند، اما چرخه اقتصادی در آنجا نمی‌چرخد و مردم مجبور هستند مهاجرت کنند. از طرفی اگر توسعه روستا یک جنبه ساختاری در کشور پیدا کند و متولی داشته باشد که بتواند متولی چرخه اقتصاد روستا شود، کار بسیار بزرگی در کشور صورت می‌گیرد. زمانی جهاد سازندگی متولی این موضوع بود اما با ادغام جهاد سازندگی در وزارت کشاورزی، این متولی از بین رفت که اکنون باید احیا شود تا چرخه اقتصادی روستا را حفظ کند. اگر در این زمینه نیاز به قانونگذاری هم باشد، می‌توان در بودجه سال آینده کل کشور آن را لحاظ کرد.

رئیس قوه مقننه همچنین تاکید کرد: می‌توان در بودجه سال ۹۴ ، مسئله آبیاری تحت فشار را هم لحاظ و آن را ساماندهی کرد که هم تولید کشور رشد پیدا می‌کند و وضع دشت‌ها از نظر آبی بهبود می‌یابد.

وی در ادامه با اشاره به بحث توسعه گلخانه در کشور تصریح کرد: دانشجویان زیادی در رشته کشاورزی علاقه‌مند به احداث گلخانه هستند و پیش از این نیز نمونه‌هایی از آن در کشور انجام شده که بسیار ثمربخش بوده است، بنابراین لازم است بودجه‌ای برای این امر در نظر گرفته شود و از نظر تسهیلاتی به آنها کمک کنیم. توسعه گلخانه می‌تواند در بخش‌های زیادی از کشور شغل ایجاد کرده و برای کشور مفید و سودآور باشد.

دکتر لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل معدن و معدن‌داران افزود: کشور ما دارای معادن متنوعی است که متاسفانه به دلیل استفاده از منابع نفت و گاز، کمتر به این مقوله پرداخته شده است. در دولت‌های قبل بسیاری از معادن که می‌شد آنها را به بخش خصوصی واگذار کرد، در انحصار دولت باقی ماند و به تولید نمی‌رسید، باید این معادن به مردم واگذار شود و در این زمینه نیز اگر به قانونگذاری احتیاج است، در بودجه سال آینده لحاظ شود.

رئیس نهاد قانونگذاری با بیان اینکه در صنعت همچنان با رکود مواجهیم، گفت: بسیاری از صنایع کشور با ظرفیت کامل و خوب کار نمی‌کنند که ضرورت دارد بانک‌ها در این زمینه بیشتر همکاری کنند. باید سهم تولید در بخش صنعت از بانک‌ها افزایش پیدا کند و تسهیلات لازم و مناسب به صنایع کشور اختصاص داده شود. وی افزود: بسیاری از صنایع در شهرک‌های صنعتی تجهیز شده‌اند ولی کار نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات بانکی معوقات است افزود: بخشی مربوط به صنایعی است که وام گرفته‌اند ولی در جای دیگری هزینه کرده‌اند که باید با آنها برخورد شود.

وی با بیان اینکه نرخ ارز طی مدت یک ماه از ‌هزار تومان به ۳ هزار تومان افزایش یافت اظهار داشت: با مشکلاتی که تحریم‌ها به‌وجود آورد، سرمایه در گردش صنایع ۳ برابر شد و با این وضعیت نمی‌توان چرخ صنعت را به حرکت درآورد.

دکتر لاریجانی تصریح کرد: ما باید صنایع را حمایت کنیم که روی پای خود بایستند. همه صنایع که مشکل معوقات دارند دزد نیستند. اکنون رقابتی برای ارائه لیست صنایع دارای معوقات بانکی به راه افتاده است. قوه قضائیه اعلام می‌کند که لیست بدهید، دولت هم با افتخار می‌گوید لیست داده‌ایم. با این شرایط صنایع به سمت تعطیلی می‌روند.

وی با بیان اینکه در دولت تصویب کنید که در استان‌ها هیاتی متشکل از استاندار، مسئول اطلاعات استان، مسئول صنایع، مسئول کشاورزی و بانک مربوطه تشکیل شود تا صنایعی که معوقه دارند شناسایی و نحوه فعالیت آنها را بررسی کنند گفت: با بررسی مشخص می شود اگر صنایعی تسهیلات بانکی را دریافت و در جای دیگری هزینه کرده، همانجا به تخلفات آن توسط رئیس دادگستری رسیدگی شود، اما آنهایی که مشکل داشته‌اند باید کمکشان کرد که کارخانه را نگه دارند و باید به آنها تسهیلات ارائه شود، که اگر اینگونه نشود کارگران زیادی بی‌کار می‌شوند و با صنایع تعطیل نمی‌توان به رشد ۶ درصدی برسیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود گفت: حدود ۶ هزار روستا در کشور با تانکر آبیاری می‌شوند و جاده‌های بسیاری از روستاها دچار مشکل هستند. به وزرای راه و شهرسازی و نیرو پیشنهاد می‌کنم که با بررسی‌های کارشناسی اعتبارات مورد نیاز برای حل مشکلات فوق را پیش‌بینی کنند تا ظرف دو سه سال آینده بتوان آنها را حل کرد.

دکتر لاریجانی با اشاره به رهنمودهای راه گشای مقام معظم رهبری، گفت: جایگاه ایران در حوزه اقتصادی و منطقه‌ای، جایگاه قابل قبولی است، ولی باید توجه داشته باشیم که دیگران در منطقه در حال دویدن برای رسیدن به توسعه هستند و اگر می‌خواهیم نقش برتری را در منطقه داشته باشیم باید در راه آبادانی کشور تلاش بیشتری کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان به بحث سرمایه‌گذاری در حوزه راه‌آهن اشاره کرد و افزود: باید در حوزه حمل و نقل ریلی سرمایه‌گذاری لازم انجام شود و امیدواریم در بودجه سال آینده به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.
منبع: خبرگزاری خانه ملت و سایت دفتر رئیس جمهور
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای لاریجانی یادتان هست در آن دولت می گفتید افزایش قیمت دلار مربوط به دولت است یادتان هست دوستان شما می گفتند دولت ارز را گران کرده تا کسرس بودچه را پوشش دهد حالا چطور شد مقصر افزایش قیمت ارز را تحریم ها می دانید یادتان هست می گفتید تحریم ها نهایت ۲۰ درصد در مشکلات اقتصادی نقش دارند و بقیه مربوط به مدیریت دولت است؟؟ ...
سرور
یکی از مهمترین حامیان دولت فعلی رییس مجلس فعلی است.شک نکنید.
الحمدلله یکی از آروزهای رهبری در وحدت قوا در حال شکل گیری است و از این طریق آرامش بر کشور و تمرکز بر دشمنان داخلی و خارجی در حال تحقق است.
سرور
صبح بخیر.شما اینطور فکر کن.
Iran, Islamic Republic of
عزیزم وقتی اقتصاد نمی دانید نظر ندهید قیمت دلار بهتر است مطابق با تورم افزایش داشته باشد اما در دوره شما قیمت ارز یک باره افسار کیسخته از 1000تمان به 1900و بعد به 4700تومان افزایش یافت
علی
Iran, Islamic Republic of
چه کسانی باعث این بازار آشفته ارز شدند غیر ازکسانیکه الآن درراس کار هستند کسی دیگه هم سراغ داریدگرچه فعلا درتاریکی که ایجاد کردند کسی مشاهده نکرد ولی تاریخ قضاوت خواهد کرد
عموما انحرافی ها...از این همگرایی و وحدت مسوولین کلا خیلی دلواپسن. بفرمائید باشن.
حسین
Iran, Islamic Republic of
آن زمان غیر از کینه نسبت به آقای احمدی نژاد چیزی وجود نداشت حالا همه چیز گل وبلبل شده است همه وظایف خود را به نحو احسن انجام می دهند وهیچ کار خلافی صورت نمی گیردمهم تر اینکه رئیس دولت از داخل دایره بسته انتخاب شده است
Iran, Islamic Republic of
خب این جلسات خروجی خاصی هم داره و یا اینکه فقط برگزار می شه؟؟؟
حداقل خروجیش این بوذ که فهمیدیم تالله! از رکورد تورمی خارج نشده ایم!
تارینه
برای اقای لاریجانی متاسفم که هنوز نمیدونه ازش دارن به عنوان یک بازیچه برای رای اوردن حزبشون در مجلس سوءاستفاده میکنند.مطمئنا بعداز مدتی که تاریخ مصرفش تموم بشه ودیگه براشون سودی نداشته باشه مثل یک مهره سوخته اززمین بازیشون حذف میشه ومثل چوب دو سر سوخته دیگه نه جایی بین اصولگرایان داره نه اصلاح طلبان طالبانی.
علی
دولت تدبیر بفرمایید و بتمرگید و بنشینید را یکی دانست !!
آفای روحانی در این جلسه گفتند غربی ها آراک و فردو را پذیرفته اند!!
آیا آب سنگین اراک وآب سبک اراک یکی است!!
آیا مرکز هسته ای فردو و مرکز تحقیاتی که حتی اجازه تزریق گاز ندارد یکی است

آیا کارخانه اسباب بازی سازی هواپیما یعنی داشتن صنعت هوایی
ساخت ماشین کوکی یعنی همان صنعت ماشین سازی
پس بفرمایید و بتمرگید در منظر شما هم یکی است
ناشناس
علت استخدام نشدن مربیان پیش دبستانی هم همین سازشکاری لاریجانی بود.
شمرده اید چند بار این حرفها را زده اند
بهلول !!؟؟
همفكرى ،وهمسويى ! دولت ومجلس ،؟؟؟!!!
من ديونه !؟ ميگم ، بين دولت وعلى آقا وتعدادى ، اصول گراى،
بدلى بوده ! يعنى ، ممكنه باشه !!!
منطغد
قبول باشه
کاظم
معظلات کشور بيشتر خود سياسيون هستند انها به صراط مستقيم بروند همه چيز درست ميشود در يکى از فرمايشات مقام معظم رهبرى ايشان فرمودند با دستمال کثيف نمى توان شيشه را تميز کرد
گروهبان کرسنت
همفکری !!!همسویی!!ولی تااونجا که من میدونم از اول دولت به اصطلاح تدبیر وامید!اقای لاریجانی همیشه همفکر وهمسو بوده وگرنه چند تا وزیر بی درد سرمایه دار نبایستی رای می اوردند که همین همفکری وهمسویی اونارو رای اعتماد دادند!!!؟؟قاطی نکنید حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی در خصوص وحدت قوا وسران فرمودنداما این معنایش این نیست اگر اموراتی بر خلاف منافع ومصالح ملی صورت پذیرد همفکر وهمسو باشند؟؟