جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

ولایتی: از مواضع اصولی خود عدول نمی‌کنیم

سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب: 384463
«علی اکبر ولایتی» رییس مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از مواضع اصولی خود عدول نکرده و نخواهیم کرد، گفت: طرف مقابل به این نتیجه رسیده است که بیش از این نمی تواند از امتیاز داشتن روابط خوب با ایران محروم باشد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، ولایتی امروز (سه شنبه) پس از دیدار با دومینیک دوویلپن نخست وزیر و وزیر امور خارجه پیشین فرانسه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی روند مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ افزود: موضع ما روشن بوده و همان موضعی است که مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید کرده اند.

وزیر پیشین امور خارجه کشورمان تاکید کرد: از حقوق حقه هسته ای صلح آمیز خود عقب نشینی نکرده بلکه بر آن اصرار داریم.

ولایتی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که با توجه به برداشته شدن برخی تحریم ها علیه ایران از سوی وزارت دارایی انگلیس، این امر چه تاثیری در تصمیم اتحادیه اروپا خواهد داشت و آیا این روند ادامه می یابد یا خیر؟ گفت: برخی کارها که از سوی برخی محافل مثل دادگاهی که در اروپا حکم به آزادی برخی کمپانی های ایرانی و افراد داده، شروع شده است و این نشان دهنده حقانیت اظهارات ایران بعنوان کشوری مقتدر است که آنها به این موضوع پی برده اند.

وی ادامه داد: ایران کشوری است که عادت کرده سال ها تحریم های طرف مقابل را تحمل کند و نمی تواند از مواضع خود عقب نشینی کند.

ولایتی افزود: بدون شک ایران به عنوان کشوری قدرتمند در منطقه و تاثیرگذار در خط بین الملل است و از مواضع اصولی خود عدول نکرده و نخواهد کرد و طرف مقابل به این نتیجه رسیده است که بیش از این نمی تواند از امتیاز داشتن روابط خوب با ایران محروم باشد.



** ادامه کمک های ایران به سوریه، عراق و لبنان

ولایتی درباره دیدار امروز خود با دومینیک دوویلپن نخست وزیر و وزیر امور خارجه پیشین فرانسه نیز اظهار داشت: در این دیدار، موضوعات مختلف از جمله مذاکرات هسته ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در مورد مسایل منطقه ای و تروریسم که با کمک برخی کشورهای منطقه و غربی به راه افتاده است ، بحث و گفت وگو شد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اظهارات دوویلپن تصریح کرد: از سخنان وزیر خارجه سابق فرانسه اینطور فهمیدم که حداقل فرانسه آمادگی دارد که مثبت تر حرکت کند؛ البته ایشان مقام رسمی فرانسه نیستند و فقط از شخصیت های رسمی فرانسه به شمار می آیند.

وی گفت: آقای ویلپن بر این موضوع تاکید داشت که ایران کشوری مقتدر و صاحب نفوذ در منطقه است و با توجه به این امر می تواند کمک بزرگی در مبارزه با تروریسم در منطقه داشته باشد.

رییس مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که ایران روابط طولانی با عراق ، سوریه و لبنان داشته و دارد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به کمک های خود به این دولت ها بر اساس قوانین بین المللی و خاص ادامه می دهد و این امر را جزو وظایف خود می داند.

ولایتی ابراز امیدواری کرد: مبارزه علیه تروریسم که آغاز شده است، بطور جدی دنبال شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *