کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اخبار ویژه و کوتاه

۲ پرسشی که روحانی بی‌پاسخ گذاشت/ جزئیات جدید از حاشیه دیدار روحانی ـ کامرون

15 مهر 1393 ساعت 11:20

برنامه دیدار برای کسانی که موفق به ملاقات با رهبر انقلاب نشدند ... نجات معجزه آسای امام جمعه اهل سنت از دست داعش ... توافق روسیه و چین درباره نفت ایران


سرویس سیاسی جهان نیوز ـ خبرنگاران جهان نیوز در حین تلاش رسانه ای خود برای کسب خبر، به خبرهایی در پس پرده گفته های رسمی، دست می یابند که منتشر نمی شوند. جهان نیوز هر سه شنبه تعدادی از این خبرها را پس از بررسی صحت و سقم آن منتشر می کند که تا کنون با استقبال مخاطبان مواجه شده است.

خط قرمزهای مذاکرات هسته ای، جابجا شده، نشده؟

>
به گزارش جهان، چندی پیش خبری شنیده شده بود که خط قرمزها در مذاکرات هسته ای تغییر کرده است. یک منبع آگاه ضمن تکذیب این خبر گفت که خط قرمزها تغییری نداشته نیاز ایران به ۱۹۰ هزار سو کنار نرفته و خبر کنار گذاشتن این حق ایران در مذاکرات صحت ندارد.

گلایه پشت پرده مقامات چینی از ایران

>
به گزارش جهان، در سفر یکی از مقامات کشورمان به چین مسؤولان چینی از دولت ایران گلایه کرده و گفته اند: «در این چند سال هر چه پول خواستید ما به شما دادیم در حالی که شما در تحریم بودید، اما الان شما با غرب (آمریکا) توافق می کنید، اگر این روند ادامه پیدا کند ما هم تغییر روند می دهیم.»

دلیل عدم برگزاری نشست سران، در مذاکرات هسته ای نیویورک

>
خبرنگار جهان مطلع شد، قبل از سفر آقای روحانی به نیویورک احتمال این که ایشان در سفر خود به نیویورک در جلسه ۱+۵ حتی با حضور با اوباما شرکت کند وجود داشت. مقامات ارشد تصمیم گیر درباره مذاکرات هسته ای در غرب اعتقاد داشتند که اگر مذاکرات در سطح سران برگزار شود، امتیاز بزرگی به آقای روحانی واگذار می شود از این رو برای مخالفت با برگزاری این سطح از مذاکرات، به طرف ایرانی، برگزاری جلسه در سطح وزیران خارجه را پیشنهاد کردند تا در آن درباره نشست سران ایرن و ۱+۵ تصمیم گیری شود.

جزئیات جدید از حاشیه دیدار روحانی ـ کامرون

>
خبرنگار جهان مطلع شد، برنامه ریزی دیدار آقای روحانی با کامرون نخست وزیر انگلیس، به اندازه ای نامناسب بوده است که آقای روحانی تا جلوی در ورودی رفته و شخصا در را برای کامرون باز کرده است! در این دیدار کامرون لحن تندی نداشته و سخنان عادی مطرح شده است. از سوی دیگر در دیدار آقای ظریف و جان کری هم رفتار کری اهانت بار و تحقیرآمیز بوده است.

مرکز پژوهش های مجلس:
بسته خروج از رکود دولت، قابل اجرا نیست

>
به گزارش جهان، پس از ارائه بسته پیشنهادی خروج از رکود توسط دولت به مجلس و بررسی آن توسط مرکز پژوهش های مجلس، این مرکز اعلام کرده است که این بسته برای سال های ۹۳ و ۹۴ قابل اجرا نیست. گفته می شود در بسته خروج از رکود، به سناریوی تشدید تحریم ها اصلا توجهی نشده و برخی مفاد آن با واقعیت های اقتصادی ایران سازگاری ندارد.

برنامه دیدار برای کسانی که موفق به ملاقات با رهبر انقلاب نشدند

>
به گزارش جهان، قرار است حدود ۵۰۰ نفر از افرادی که درخواست داده بودند در بیمارستان با رهبر انقلاب ملاقات کنند ولی فرصت مناسب برای دیدار فراهم نشده بود، در قالب گروه های ۵۰ نفره با ایشان دیدار کنند.

نجات معجزه آسای امام جمعه اهل سنت از دست داعش

>
گزارش جهان، امام جمعه مسجد اموی سوریه و از مخالفان داعش، پس از ربایش توسط تروریستهای داعش، به طرز معجزه آسایی نجات می یابد. وی که «مأمون رحمه» نام دارد، از ائمه جمعه اهل سنت در سوریه است و در نماز جمعه ها علیه داعش صحبت می کرده و اقدامات آنان را خلاف اسلام معرفی کرده است. این فرد بارها از سوی داعشی ها تهدید شده بود. داعش در آخرین اقدام وی را ربوده و در مسیر انتقال به زادگاهش شکنجه می دهند. در نهایت از وی می خواهند که با داعش همکاری کرده و با آنان بیعت کند، مأمون رحمه نیز می گوید: «من مشروط بیعت می کنم، مشروط به این که از آموزه های نبی اکرم اسلام(ص) که رحمه للعالمین است تبعیت کنید.» اما داعشی ها گوش او را می برند و به کتف، پا و فک این امام جمعه سه گلوله شلیک کرده و او را در جاده رها می کنند. با این حال ایشان توسط مردم بومی منطقه نجات پیدا می کند. حال وی رو به بهبودی است و مجددا علیه داعش فعال شده است.

توافق روسیه و چین درباره نفت ایران

>
به گزارش جهان، روسیه و چین برای خرید نفت از ایران با یکدیگر توافق کرده اند. با این توافق میزان فروش نفت ایران ۲ برابر خواهد شد.

۲ پرسشی که روحانی بی پاسخ گذاشت

>
خبرنگار جهان با خبر شد، پس از بازگشت آقای روحانی به تهران، خبرنگاران صدا و سیما در فرودگاه قصد داشتند از وی ۲ سؤال بپرسند. این سؤالات به آقای روحانی ارائه می شود ولی ایشان قبول نمی کند، در حالی که برخی اطرافیان می گویند: این سؤالات به نفع شما است.
خبرنگار جهان پس از پیگیری به این دو پرسش دست یافت:
۱. آیا صحبت های کامرون که گفت در جلسه این چیزها را به رئیس جمهور ایران تذکر دادم درست است؟
۲. اگر می دانستید که ایشان چنین اهانتی می کند باز هم با ایشان جلسه می گذاشتید؟


کد مطلب: 384400

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/384400/۲-پرسشی-روحانی-بی-پاسخ-گذاشت-جزئیات-جدید-حاشیه-دیدار-کامرون

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com