پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۱۲

ترویج آزادانه سبک زندگی مستهجن درتهران

سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 384390
در روزهای اخیر، و در یکی از شبکه‌های اجتماعی موبایلی، صفحه‌ای راه‌اندازی شده که در آن جوانان مرفه شهر تهران تصاویری از علایق، خاطرات زندگی، دوستان، خودروها و سفرهای خود را منتشر می‌کنند، در این صفحه که گردانندگان و تأسیس‌کنندگان آن مشخص نیست، تصاویر مذکور با اشاره به شخصیت های موجود در عکس ها منتشر شده است. طوری که افراد حاضر در عکس، تگ شده و صفحه شخصی خودشان نیز قابل دسترسی است.
به گزارش جهان به نقل از دانشجو، آنچه که اهمیت پرداختن به این موضوع را بیشتر کرد تعداد ۴۲ هزار نفری است که تا لحظه تنظیم این گزارش، این صفحه را دنبال کرده‌اند. سرعت همه‌گیر شدن این صفحه چنان بالاست که حتی گردانندگان صفحه نیز تعجب خود را از این موضوع اعلام داشته اند و به خاطر این استقبال گشترده، صفحه خود را دیگر شبکه های اجتماعی نیز افتتاح کرده اند. این در حالی است که تا عصر دیروز تعداد دنبال کنندگان این صفحه ۳۴۰۰۰ بود. یعنی در حدود ۱۲ ساعت اخیر بیش از ۸۰۰۰ نفر به این جمع اضافه شده است.

حتی کار به جایی رسید که چند روز پیش سایت خبری امریکایی "المانیتور" نیز گزارشی از این صفحه اجتماعی و علایق و سبک زندگی جوانان مرفه تهرانی منتشر کرد.

اما جزئیات تصاویر منتشر شده بسیار قابل تأمل است. همان طور که در نام این صفحه (Rich Kids of Tehran) قید شده، تقریباً تمامی تصاویر مربوط به جوانان ساکن شهر تهران است. این تصاویر مربوط به مهمانی‌ها و اصطلاحاً دورهمی‌هایی است که در آنها خبری از عفت، حدود شرعی و انسانی نبوده و به شدت هر نوع حربم اخلاقی را دریده‌اند، به قدری که علیرغم افکت‌های تصویری به کار گرفته شده در این گزارش، همچنان از انتشار برخی از این تصاویر که هر روز آزادانه در صفحات اجتماعی موبایلی انتشار می‌یابند، معذوریم.

اکثر عکس‌های پسران در این صفحه مربوط به خودروهای میلیاردی است که هر یک به اندازه تمام دارایی های ده ها خانواده قشر متوسط جامعه ارزش داشته و اکنون ارزشی حدود ۱ تا ۳ میلیارد دارند. علاقه دیگر این قشر هم ساعت های مچی طلایی، گوشی های مدرن و... می باشد.

دختران فعال در این صفحه نیز که در بی‌حیایی و رفتارهای بی‌شرمانه سنگ تمام گذاشته‌اند طبق اعلام خودشان و طبق شواهد موجود در صفحات شخصی‌شان، ساکن تهران بوده و عکس‌های مهمانی‌های شبانه و مسافرت‌های خود به برخی ویلاهای شخصی و بدون محدودیت(!) شمال کشور را در این شبکه اجتماعی با آزادی و البته وقاحت هر چه بیشتر منتشر می‌کنند!

جالب آنکه در تمامی تصاویر منتشر شده، عبارت "Life style" به معنای سبک زندگی در توضیحات عکس‌ها آمده است تا هرگونه شائبه در خصوص سهوی بودن و ساده‌انگاری در انتشار بی واهمه و غیر اخلاقی عکس ها از بین برود.

طبق اعلام گردانندگان این صفحه، تصاویر در مناطق مختلف شمال شهر تهران نظیر خیابان فرشته، الهیه، فرمانیه، شهرک غرب، اقدسیه، کامرانیه، سعادت‌آباد، شهید اندرزگو، جردن، ولنجک، نیاوران، لواسان به ثبت رسیده. برخی تصاویر هم که مربوط به سفرهای شمال کشور است در منطقه‌هایی نظیر جاده چالوس، رویان مازندران، کردان کرچ،‌ خانه دریا در مازندران و ... به ثبت رسیده است.

اما نکته عجیب که ذهن ناظران را به خود مشغول کرده، عدم برخورد فوری و جدی مسئولان امر در دولت و دستگاه قضا با گردانندگان این صفحه مستجن است به گونه‌ای که تا به امروز و وجود گذشت چندین هفته از شروع به کار این صفحه، گردانندگان آن با احساس آزادی کامل و با وقاحت هر چه تمام‌تر به صورت روزانه اقدام به انتشار تصاویر ساختارشکن و مستهجن از خود می‌کنند و البته در سایه عدم برخورد فوری و جدید با بانیان آن، روز به روز تعداد مخاطبان این صفحه‌ در حال افزایش تصاعدی است!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نیروی انتظامی بره ظرف شش ساعت چند تا بی نوا رو دستگیر کنه!
این چه کاری است که شما انجام می دهید؟ شما خودتان با آدرس دهی باعث تبلیغ منکر می شوید؟ به عنوان مثال خود من با جستجو در اینترنت به راحتی به این صفحه متصل شدم. آیا راه بهتری برای جلوگیری از فعالیت این شبکه ها نیست؟؟؟!!!!
United States
هرکس مخیر زندگی خودش است. دخالت بیجا ممنوع! سیلقه و نظر شما هم نباید به دیگران تحمیل بشه. آزادی در قانون اساسی آمده. آزادی در خانه در بسته هم به بقیه مربوط نیست…. هرچند که شما دلواپس باشید…..
حسین زابلی
اگر آزادی بی قید وشرط منظور باشد پس دزد هم آزاد است که به منزل شما دستبرد بزند. بصیرت شرط انسانیت است
م
United Kingdom
از کجا آورده ای را اجرا کنید مشکل حل می شود
البته وقتی مجمع هنوز طرح کلی دارایی مسئولین را تصویب کرده و جوانب سنجی می کنه این راهکار در مورد مردم عادی وثروتمندان جامعه عملیاتی نمی شود
مردم
دولت اعتدال است هم با اینا و هم با اونا ما فهمیدیم شما نفهمیدید (متاسفم برا کسانی که هنوز از این دولت حمایت می کنن)
United States
حالا این اشخاص چند درصد کل جمعیت کشور هستن که اینطوری خودتان را هلاک میکنید؟ و چندتا از آنها فامیل نزدیک شما هستند؟
آیا مشکلات دیگر نداریم--مثلا مواد مخدر-- که بسیاری را گرفتار کرده؟
اونوقت میگن ما اشرافیت اطلاعاتی به فضای مجازی داریم!!!!!!!!!!!!!!!!
پولدارهای این دور و زمانه کی ها هستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بله چاردیواری اختیاریه نه اینکه عکس همه لحظه های زندگیت رو بذاری جلوی دید همه . این دیگه اسمش چاردیواری نیست . این رواج فساده و جرمه . از طرفی به رخ کشیدن اختلاف طبقاتی و فخر فروشی مبتذلانه ای که اگر جرم به لحاظ قضایی نباشه به لحاظ اخلاقی هست
Iran, Islamic Republic of
روحاني مچكريم
Iran, Islamic Republic of
تدبيره ديكه!!!!!!!!!!!!!!