جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کودکان از موزه‌ها به طور رایگان دیدن می‌کنند

دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب: 384302
کودکان می‌توانند در روزهای ۱۶ و ۱۷ مهر به صورت رایگان از همه موزه‌های کشور دیدن کنند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، احمد محیط طباطبایی، مشاور رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی امروز در نشست خبری با اعلام این خبر به تشریح برنامه‌های میراث فرهنگی به مناسبت هفته ملی کودک پرداخت.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که در موزه‌ها برای کودکان در نظر گرفته شده است گفت: کوچکترین کاری که موزه ها باید انجام دهند، داشتن یک راهنما برای کودکان است تا بالاترین آن که ایجاد بخش کودک در هر موزه است.

طباطبایی با اشاره به انتخاب شعار "کودک، دوستی و میراث فرهنگی" برای هفته ملی کودک افزود: برنامه اصلی و همیشه میراث ایجاد دوستی و رابطه خوب بین کودک و میراث فرهنگی است. مجموعه تاریخی- فرهنگی سعدآباد، محور برنامه‌های پژوهشگاه میراث فرهنگی و کمیته ملی موزه ها است.

در ادامه، یوسف منصورزاده، سرپرست مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد نیز در این نشست خبری از برنامه‌هایی چون برگزاری همایش‌ها،نمایشگاه‌ها، کارگاه‌های آموزشی و فعالیت‌های فرهنگی – هنری خبر داد.

به گفته وی در نشست علمی "حق مادری – حق کودکی"، سخنرانی‌هایی با عنوان‌های "معرفی نمایش عروسکی سنتی"، " آینده میراث فرهنگی در دست کودکان" و ترویج خواندن با رویکرد ادبیات کهن" ایراد می‌شود. همچنین در بخش همایش‌ها همچنین "نشست پژوهشی مینا، عروسک نمایشی شیراز" و نشست علمی کودک، دوستی، میراث فرهنگی برگزار می‌شود.

منصورزاده ثبت فن ساخت نخستین عروسک مردم ساخت ایرانی از استان خراسان جنوبی را یکی دیگر از برنامه‌های پژوهشگاه و مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در هفته ملی کودک اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه عروسک‌های مدرسه موش‌ها به سعدآباد می‌روند افزود: بخش نمایشگاه نیز شامل نمایشگاه‌های مختلف از جمله، نمایشگاه عکس کودکان اقوام ایرانی، نمایشگاه عکس کودکان افغان، نمایشگاه مجموعه داران نوجوان و ... خواهد بود.

منصورزاده خاطرنشان کرد: از ۱۵ تا ۲۰ مهرماه کارگاه‌های آموزشی مختلف از جمله کارگاه باستان‌شناسان کوچک، کارگاه گریم در موزه، کارگاه تیله بازی، کارگاه نجوم و ستاره شناسی، کارگاه یه قل دو قل و ... نیز تشکیل می‌شود.

وی اجرای موسیقی زنده توسط کودکان کم‌توان ذهنی، نمایش خیمه‌بازی "خمسه" رونمایی از طرح موزه – مدرسه، آغاز فعالیت رسمی مرکز برنامه‌ریزی هدفمند کودکان و نوجوانان سعدآباد و ... را از جمله فعالیت‌های هنری – فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی در هفته ملی کودک اعلام کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *