پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۶
۲۷

حمله هاشمی به منتقدان قطعنامه ۵۹۸

چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب: 383550
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اهمیت تعامل کشورها در دنیای کنونی، گفت: دولت یازدهم به حق، کلید حل مسائل را سیاست خارجی تشخیص داد.
حمله هاشمی به منتقدان قطعنامه ۵۹۸
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در دیدار جمعی از فرهیختگان، فرهنگیان و دانشگاهیان استان‌های کرمانشاه، آذربایجان غربی، فارس، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد، با قرائت سوره نصر گفت: حرکت «فوج فوج» سال گذشته مردم در انتخابات را از مصادیق فتح در تعریف قرآن می‌دانیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان تعاریف قرآن کریم از فتح، افزود: قرآن اتفاقی را فتح می‌داند که با نگاه سطحی شکست مسلمانان و رکود جامعه اسلامی بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تشریح تفاسیر گوناگون از سوره نصر، گفت: خیلی از مسلمانان به امید فتح مکه از مدینه حرکت کردند، اما در محلی به نام حدیبیه، پیامبر(ص) با توجه به مجموعه عوامل و شرایط تصمیم گرفتند که با مشرکان به دلیل حفظ مصالح و منافع اسلام، صلح کنند که همان فتح مبین است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری بندهایی از توافق‌نامه صلح حدیبیه و اصرار سران مشرکان بر حذف نام خدا و رسول الله از صدر صلح‌نامه، گفت: عزم پیامبر(ص) برای صلح با مشرکان جدّی بود و تا جایی انعطاف نشان دادند که قبول کردند نام خدا و خودشان حذف شود، اما یک سال بعد مسلمانان بدون خونریزی و با سرافرازی مکه را فتح کردند.

هاشمی رفسنجانی با مقایسه اقدام پیامبر اکرم(ص) با تصمیم امام راحل در پایان جنگ عراق علیه ایران، گفت: در این مقطع نیز با قبول قطعنامه ۵۹۸ یک فتح مبین نصیب ایرانیان شد که به مراتب بهتر از فتح بغداد و سرزمین‌های عراق از طریق اشغال نظامی بود.

وی با تأکید بر این نکته که «هیچ ملتی حضور اشغالگران را نمی‌پذیرد»، اظهار داشت: پس از اشغال عراق توسط آمریکا دیدیم که یکی از افتخار سیاست‌مداران آمریکایی از جمله اوباما، موفقیت در خروج نظامیان خود از این کشور است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تحسین از آینده‌نگری امام راحل در مقام رهبری جوامع اسلامی، گفت: وقتی پس از فتح خرمشهر خدمت امام(ره) رسیدیم و فرماندهان نظامی اجازه ورود به خاک عراق را می‌خواستند، امام(ره) فرمودند: اگر شهرهای عراق را بگیریم، مردم عراق آسیب می‌بینند و هم آنها و هم ملت‌های عربی متعصبانه دفاع می‌کنند.

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خویش با تأکید بر نقش مردم در همه مراحل انقلاب اسلامی، گفت: در مبارزه، پیروزی انقلاب و دفاع مقدس آنچه سرمایه دفاعی جمهوری اسلامی بود، حضور مردم بود که هنوز هم ادامه دارد.

وی با تأکید بر حضور مردم در همه مقاطع ۸ سال دفاع مقدس، گفت: سدهای فولادین خطوط مقدم ارتش مجهز عراق را همت مردم در قالب بسیج مستضعفین می‌شکست و جنگ را مردم با اهدای مال و جان و سلامتی فرزندان خود اداره می‌کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در دوران سازندگی نیز این مردم بودند که دروازه‌های کشور را به سوی توسعه و پیشرفت گشودند.

هاشمی رفسنجانی انتخابات سال ۹۲ را نیز حاصل حضور هوشمندانه مردم دانست و گفت: همه ابزارهای تبلیغاتی در اختیار یک جناح خاص بود، اما مردم نجیبانه به میدان آمدند و اعتدال را انتخاب کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به مطالبات حاضران که خواستار توجه بیشتر دولت به وعده‌های انتخاباتی خویش بودند، گفت: دولت به همه شعارها پایبند است، اما مجموعه شرایط را ببینید که چگونه یک اقلیت محدود در مقابل همه اقدامات مثبت حتی انتصابات بر حق دولت هیاهو می‌کنند.

وی افزود: کسانی که همه اقدامات دولت سابق را با همه رسوایی‌ها و فسادها، تقدیس می‌کردند، امروز در مقابل هر برنامه دولت فریاد وا اسلاما سر می‌دهند.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر عصبانیت افراطیون و تندروها از مردم ایران، گفت: از صبوری مردم سوء استفاده می‌کنند و انتقام مردم را از دولت منتخب آنها می‌گیرند.

ایشان با بیان شرایط کشور در دولت سابق گفت: با همان روحیه‌ای که قطعنامه‌‌های بین‌المللی را کاغذ پاره می‌خواندند، قوانین و مصوبات داخلی را زیر پا می‌گذاشتند که آمار رسمی تخلفات آنان تأسف برانگیز است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اهمیت تعامل کشورها در دنیای کنونی، گفت: دولت یازدهم به حق، کلید حل مسائل را سیاست خارجی تشخیص داد و بر اساس همان در جهت احقاق حق مردم ایران برنامه‌ریزی و فعالیت می‌کند.

وی با بیان اهمیت مذاکرات در تصمیمات سیاسی، گفت: تبدیل فضای تهدید و جنگ و تشدید روزافزون تحریم به گفت‌وگو و آوردن همه‌ی آنان به پای میز مذاکره، دستاوردهای سیاست‌های دولت یازدهم است.

هاشمی رفسنجانی، اعتماد دو طرف را سرمایه‌ای برای مذاکرات سیاسی خواند و با تأکید بر پرهیز از بهانه‌گیری‌ها، گفت: ایران بارها ثابت کرده که آماده است برای اثبات جهانیان اعتماد سازی کند، اما طرف‌های مقابل نیز باید در مسیر قانون حرف بزنند و اقدام کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به چند دور مذاکره ایران با کشورهای ۱+۵، گفت: دو طرف می‌دانند فضای سابق، امنیت منطقه و حتی جهان را به خطر می‌اندازد و تأکید آنان بر مذاکره باید برای رسیدن به راه‌حلی مناسب جهت پایان دادن به این مناقشات سیاسی باشد.

وی با تأکید بر نقش و جایگاه ایران در نظام بین‌الملل گفت: غربی‌ها نیز به این نتیجه رسیده‌اند که باید با ایران قدرتمند و با نفوذ بر اساس منطق و استدلال صحبت کنند، چون تاریخ ثابت کرده است که ایرانیان هیچ وقت تسلیم فشار و زور نمی‌شوند و نمی‌توان این کشور را از مبادلات سیاسی جهان حذف کرد.

در آغاز این دیدار، آقایان حجت‌الاسلام و المسلمین اشرفی اصفهانی، دکتر مرتضوی، علی اکبر عسکری، شیبانی و صادقی‌نژاد به نمایندگی از طرف نخبگان و فرهیختگان استان‌های کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی، فارس و لرستان به بیان دیدگاه‌های خویش و مطالبات سیاسی فعالان فرهنگی و اجتماعی پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فقط همین و کم داشتیم....
محمد
Iran, Islamic Republic of
والله قسم که نجات مملکت با قطعنامه 598 ابتکار رفسنجانی بود والله قسم که توافق احتمالی با غرب ابتکار رفسنجانی هست.اسم این مرد مسلما در تاریخ ایران برجسته خواهد بود.
مهدی
Australia
سلام
درجواب آقای محمد که گفته هست.اسم این مرد مسلما در تاریخ ایران برجسته خواهد بود. (1348439)
بله درست است البته برجسته خیلی بد .
قربونت نیازی نیست قسم یاد کنی.همه میدانند که این هنر تسلیم وتعلیق وتعطیل فقط کار ایشونه وبی شک در تاریخ کشورمون در کنار امضا کنندگان ترکمانچای جاودانه باقی میمونه.غصه نخور ،جاش رو کس دیگه ای نمیگیره!
Germany
از کسی که نتوانسته خانواده خود که کمترین چیز و اصلی ترین مورد یک فرد هست رو کنترل کنه و کلی پرونده قضایی دارند، انتظار این رو داری مردم باور کنند ایشون مثلا برجسته هستند؟؟
مجتبی
والله قسم روز قیامت فقرا یقه ی این مرد وخانواده ش را میگیرند
نمونش بچه های دانشگاه ازاد که خونشون رو کرده توشیشه!!!!
در زمان رياست آقاى دانشجو بر دانشگاه آزاد هم شاهد تحولى در كاهش شهريه ها نبوديم و ظاهرا دانشگاه ناچار به دريافت آن است
با این سنش روز نیس که سخنرانی نکنه. بشین خونت استراحت کن اقای هاشمی انقد جو مملکتو به هم نریز
ادم یاد بچه های بیش فعال میافته!
از صبوری مردم سوء استفاده می‌کنند و انتقام مردم را از دولت منتخب آنها می‌گیرند.......راست میگه دیگه !سال88از صبوری مردم سوءاستفاده شد و8ماه مملکت رو به هم ریختند.مردم 9دی یه جا خدمتشون رسیدند!بعد بعضیها شروع کردند به انتقام از مردم به خاطر رایشون.
حاج آقا پیر شدند دیگه. انتظار بیشتری نیست.
فكر ميكنم فتح دلهاى مردم عراق كه امروز اتفاق افتاده بهتر و بادوام تر از فتح خاك عراق است كه ميخواست ديروز اتفاق بيفتد . بگذريم از اينكه فتح خاك عراق با توجه به استفاده گسترده صدام از سلاح شيميايى در اواخر جنگ ديگر خيلى مشكل شده بود .
البته الان هم نیروهای نظامی ما هستند که با کمک به دفع داعش علاقه مردم عراق رو جلب کردند.
اشغال نظامى يك كشور با كمك به يك كشور دوست فرق دارد . ما الان در عراق زير پرچم كشور آنها ميجنگيم
بهلول !! ؟؟
?...! اشاره به حظور گسترده مردم ، در هشت سال ،دفاع مقدس ، نموده اى ،؟ سوالم اينه كه ، اين حظور گسترده، مردم فهيم،و بصير، هميشه در صحنه ، را در هشت ٩ سال اخيرراهم ببين ، ايا حظور ٤٥ مليونى مردم انقلابى و ،
مومن ، در ٩ دى عليه فتنه گران ، وفتنه انگيزان !! را اقليت !؟ ميدانى !!!! يا واقعيتو انكار ! ميكني ،! همان حظور كه خيلى از بوقلمو صفت هارو خانه نشين كرد
ة
تارینه
بوقلمونو خوب اومدی!!!
توهين به درد مجاب كردن ديگران نميخوره . رفسنجانى مشى ثابتى داشته و اين جناحها بودند كه به تناسب شرايط به او دور يا نزديك شده اند مثل اصلاح طلبان و اصولگرايان
سلام بر این فرزند رشید حوزه
بعدا این فرزند شد فرزند اقتصاد و رانت بچه هاش والبته فرزند نمیتوانیم وپرچم سفید تسلیم!
به به! نمیدونستیم که کافر ومشرک بودیم! وبا رای دادن در سال92 فوج ! فوج مسلمون شدیم!ببینم پس دررای سال88 که هشتاددرصد بودیم به کدوم دین دراومدیم؟؟؟؟؟!
روحانی گفت اینقدر عقب رو نگاه نکنید زمین میخورید.خوب چرا رفسنجانی عقب رو نگاه میکنه وفکر میکنه زمان قاجاره که مشکلات ما با دست خارجی حل بشه! البته اثرات حل کردنشون موندگار شد.مساحت کشورمون نصف شد واقتصاد بیمار متولد شدوو..........
برای یک هزارمین بارمینویسم وجهان هم برای یک هزارمین بارسانسورمیکنه!!!آقای هاشمی یک روحانی اجرایی سیاسی انقلابی خاطره پرداز صاحب اولادصالح و....هست اما ملقب کردن ایشون به آیه اللهی پیش خداجواب پس دادن داره نکنید تقوا داشته باشید!!
از شرايط عضويت در خبرگان داشتن اجتهاد ميباشد . ايت الله هاشمى سى سال است كه عضو خبرگان است
ولی همیشه در حکم تمدید مجمعشون عنوان حجت الاسلامه.
محسن
امام خمینی (ره) پذیرش قطعنامه برای من مثل جام زهر است باید فهمید که اصل قضیه از نظر ایشان چیز دیگری است
احمدی
جناب هاشمی اینقدر تهمت وافترا به دولت قبل چرا ؟؟ ...