کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اجرای حکم شلاق به خاطر شایعه سازی

9 مهر 1393 ساعت 13:51

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اجرای حکم شلاق عامل نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی که اقدام به ارسال عکس و مطالبی که باعث رعب و وحشت در مردم هرمزگان شده بود را تشریح کرد.


به گزارش جهان به نقل از مهر؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری در این خصوص گفت: اوایل اردیبهشت ماه سال جاری در فضای مجازی شایعاتی مبنی بر حضور خفاش شب در بندرعباس که عامل قتل زنان و کودکان است منتشر شد که این موضوع موجب تشویش اذهان عمومی و رعب و وحشت و ترس میان شهروندان شده بود به سرعت در دستور کار دستگاه قضایی و انتظامی استان قرار گرفت .

او گفت: موضوع با دستور قضایی از سوی دادستان مرکز استان به پلیس فتا صادر و متهم از این طریق شناسایی و عامل نشراکاذیب مبنی بر حضور خفاش شب ، دستگیر و کیفرخواست در خصوص این متهم صادر و پرونده به دادگاه ارسال شد که دادگاه مربوطه با تشکیل جلسات دادرسی و اقرار صریح متهم وی را به استناد ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی محکوم به ۷۴ ضربه شلاق در ملاء عام کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: وی به حکم صادره اعتراض کرد که پس از ارجاع به دادگاه تجدیدنظر حکم بررسی و دوباره مورد تایید قرار گرفت و قطعیت یافت و حکم صادره در بین مردم ولایت مدار شهرستان بندرعباس به اجراء درآمد که پس از اجرای این حکم مردم مراتب تقدیر و تشکر خود از دستگاه قضایی و امنیتی استان را ابراز داشتند.

به گزارش مهر، او گفت: دستگاه قضایی با افرادی که موجبات اخلال در نظم و امنیت جامعه به ویژه موجبات سلب آسایش و یا تشویش اذهان عمومی جامعه شوند به شدت برخورد می کند.


کد مطلب: 383480

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/383480/اجرای-حکم-شلاق-خاطر-شایعه-سازی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com