سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

رکوردهای ژاوی، مسی و توتی در اروپا

چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب: 383386
ژاوی، فرانچسکو توتی و لیونل مسی توانستند رکوردهای تاریخی از خودشان در لیگ قهرمانان اروپا ایجاد کنند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا شب گذشته (سه شنبه) با برگزاری هشت دیدار ادامه یافت و در مهم‌ترین بازی‌ها بارسلونا در فرانسه برابر پاری‌سن‌ژرمن طعم شکست را چشید. تیم‌های چلسی و بایرن‌ مونیخ نیز در دیدارهای خارج از خانه به برتری رسیدند و منچستر‌سیتی و رم به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

شب گذشته رکوردهای جالبی در لیگ قهرمانان اروپا خلق شد. ژاوی، ها‌فبک با سابقه بارسلونا شب گذشته توانست بازی شماره ۱۴۳ خودش را با پیراهن بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا انجام دهد و به این ترتیب با جا گذاشتن رائول رکورد بیشترین بازی در لیگ قهرمانان اروپا را شکست.

** بیشترین بازی

۱- ژاوی (بارسلونا) ۱۴۳ بازی

۲- رائول (رئال مادرید- شالکه) ۱۴۲ بازی

۳- رایان گیگز (منچستر‌یونایتد)۱۴۱ بازی

۴- ایکر کاسیاس (رئال مادرید) ۱۴۱ بازی

رم و منچسترسیتی نیز شب گذشته در ورزشگاه "اتحاد" به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. فرانچسکو توتی، ها‌فبک نام آشنای رم موفق شد گل تساوی تیمش را در این دیدار به ثمر برساند تا به مسن‌ترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شود.

توتی با ۳۸ سال و سه روز توانست گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کند.

* مسن‌ترین بازیکنان

۱- فرانچسکو توتی (رم) ۳۸ سال و ۳ روز

۲- رایان گیگز (منچستر‌یونایتد) ۳۷ سال و ۲۹۰ روز

۳- فیلیپو اینزاگی (میلان) ۳۷ سال و ۸۷ روز

لیونل مسی نیز شب گذشته یک رکورد دیگر خلق کرد. او توانست پانصدمین گل اروپایی بارسلونا را به ثمر برساند. البته این گل برای لیونل مسی خوش یمن نبود، چرا که تیمش با نتیجه‌ سه بر دو برابر پاری‌سن‌ژرمن شکست خورد تا مسی و یارانش دست خالی فرانسه را ترک کنند.

در حال حاضر رکورد بیشترین گل در لیگ قهرمانان اروپا شکسته نشده است. رقابت لیونل مسی و کریستیانو رونالدو برای شکستن رکورد ۷۱ گل رائول در لیگ قهرمانان اروپا هم‌چنان ادامه دارد. مسی با گلزنی در بازی شب گذشته تعداد گل‌هایش را به ۶۷ گل رساند. پس از رائول، کریستیانو رونالدو با ۶۸ گل در رده دوم برترین گلزنان لیگ قهرمانان اروپا قرار دارد. در صورتی که کریستیانو رونالدو امشب (چهارشنبه) برابر لودوگراس بتواند هت تریک کند، می تواند به رکورد رائول در تعداد گل برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *