جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

آخرین آمار ازدواج و طلاق در کشور

سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۴۷
کد مطلب: 383122
رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: به طور میانگین سالانه ۱۵۰ هزار طلاق در کشور ثبت می شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمد ناظمی اردکانی شامگاه دوشنبه در نشست مشترک با مسئولان ثبت احوال اردبیل تصریح کرد: در سال های اخیر شیب طلاق در کمال تاسف صعودی بوده است.

وی افزود: ثبت ازدواج به صورت میانگین سالانه ۸۰۰ هزار مورد است که باز در سال های اخیر با شیب منفی همراه بوده است. به گفته ناظمی اردکانی در بخش تولد و مرگ و میر ما سالانه شاهد ثبت یک میلیون و ۴۰۰ هزار ولادت و ۴۰۰ هزار فوت هستیم.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه در سال های اخیر شیب ولادت نزولی و شیب فوت افزایشی بوده است، اضافه کرد: در عین حال در حال حاضر با افزایش چهار درصدی ولادت مواجه ایم. وی معتقد است ابلاغ سیاست های جمعیتی در افزایش ولادت تاثیرگذار بوده و تاثیرات قابل توجه خود را در دراز مدت نشان خواهد داد.

ناظمی اردکانی در ادامه صحبت های خود به مکانیزه کردن فرایند ثبت رویدادهای چهارگانه اشاره کرد و افزود: در سال های گذشته مکانیزه شدن در ثبت دقیق اطلاعات تاثیرات مطلوبی داشته است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور بخشی از سیاست های مجموعه کاری خود را ایمن سازی اطلاعات فردی و شناسنامه ای هر شهروند عنوان کرد و افزود: در همین راستا دو طرح شناسنامه مکانیزه و کارت هوشمند ملی در دستور کار است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰ میلیون شناسنامه مکانیزه در سراسر کشور صادر شده است، ادامه داد: در عین حال پنج میلیون کارت هوشمند ملی به متقاضیان ارائه شده است. ناظمی اردکانی از ادامه اجرای این طرح خبر داد و تاکید کرد: ایمنی شناسنامه مکانیزه و کارت هوشمند ملی به رمراتب بیشتر از مشابه سنتی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
یعنی تقریبا هر شش ازدواج یک طلاق