پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۷
۷
ساقهای خسته یا تفکرات بسته

ژنرال از کدام بازی زیبا سخن می گوید؟

يکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۲۰
کد مطلب: 382869
در بازی استقلال مقابل ذوب آهن مسعود حسن زاده به اندازه انگشتان دست مدافعان بی دردسر استقلال را آزار داد تا استقلال حریف ذوب آهن 10 نفره هم نشود !؟
ژنرال از کدام بازی زیبا سخن می گوید؟
سرویس ورزشی جهان - مسعود پاشنا : باید پذیرفت تیم استقلال پس از سه باخت متوالی روزهای سختی در پیش دارد، روزهایی که اگر به برد استقلال مقابل ملوان بحران زده در هفته یازدهم هم ختم شود به این زودی فراموش نمی شود.

قلعه نویی ، سرمربی استقلال اولین سه باخت متوالی در پرونده فوتبالی اش را تجربه کرده است. در سه بازی اخیر آبی‌پوشان پایتخت مقابل تیم های نفت، فولادخوزستان و ذوب‌آهن صاحب شکست شده اند تا برای اولین بار امیر قلعه‌نویی به آمار ضعیفی دیگر دست یابد که در تاریخ فوتبال ما سابقه نداشته است.

در حالی که سال گذشته برای اولین بار قلعه‌نویی با کسب رتبه پنجم لیگ بدترین نتیجه خود را در ادواری که سرمربیگری تیمی را در تمام فصل به عهده داشته، ثبت کرده بود در این فصل تا کنون با ثبت یک رکورد ضعیف دیگر، نشان می‌ دهد که رفته رفته از آمارهای یکدست سفیدی که طی سال های ۸۲ تا ۹۲ با تیم های استقلال، سپاهان و تراکتورسازی، داشته فاصله می‌ گیرد.

در ادوار گذشته قلعه‌نویی تجربه دو شکست متوالی را با تیم استقلال داشته اما این عملکرد برای اولین بار برای قلعه‌نویی ثبت شده است.نکته دیگر اینکه کسب ۶ برد و ۴ باخت بیلان عملکردی است که برای اولین بار در تاریخ باشگاه استقلال ثبت شده است.

تیم استقلال معمولا خوب گل می زند اما برای رسیدن به گل تنها یک روش را در دستور کار خود دارد و آن استفاده از جناحین و البته سانتر از گوشه هاست. در واقع استقلال نقشه متنوعی ندارد و انگار نمی‌تواند روش بازی را عوض کند حتی به نظر می رسد استقلال در تمرینات خود هم روش‌های عمقی حرکت رو به جلو را تکرار نمی کند. گلهای استقلال را مرور کنید،

تقریبا همه گلها یا با ضربه سر و از ارسال از جناحین است که به صورت مستقیم گل می شود یا اینکه همان توپ پس از یکی دو رفت و برگشت به گل تبدیل می شود. استقلال این روش را خوب بلد است اما اشکال اینجاست که وقتی حریف این مسیر را شناسایی می کند کار استقلال گره می خورد و برای گل زدن به مشکل می خورد .حال این سوال مطرح می شود که چگونه تیمی که سه بازی متوالی شکست می خورد همچنان در کورس قهرمانی باقی مانده است ؟

پاسخ به این سوال خیلی هم سخت نیست، ، یک نگاهی‌ به بازیکنان تیمهایی سپاهان ، فولاد ، تراکتور سازی و پرسپولیس بیندازید و آن‌ را با اسامی سال‌های قبل این تیمها مقایسه کنید و فراز و نشیب مدعیان را ببینید، خواهید فهمید لیگ ایران چقدر ضعیف و ناتوان شده است . 

اما استقلال با این همه هزینه و با این حفظ ملی پوشان خود و خرید چندین بازیکن تراز اول ، می بایست با این لیگ تا حال با اختلاف در صدر جولان می داد نه اینکه به مقام دومی دلخوش باشد آن هم با ۱۸ امتیاز و بازی با تیمهای ضعیف تر جدول . البته باید اشاره ای کرد به دو برد استقلال مقابل تیمهای استقلال خوزستان و سایپا که در ثانیه های آخر وقتهای تلف شده به ثمر رسید …

ضمنا استقلال همان اول فصل در این نقطه و در یارگیری اشتباه داشت چرا که هر دو مصدوم استقلال (صادقی و عمران زاده) پیش از پایان نقل و انتقالات مصدومیتشان معلوم شد چه حنیف که در اردو مصدوم شد و چه صادقی که نتوانست در تمرینات شرکت کند و به این ترتیب از همان روزهای اول معلوم بود که استقلال هر دو دفاع وسط قدرتمند و احتمالا فیکس خود را مدتها ندارد اما با این حال تا توانست هافبک خرید و به این بخش توجه نکرد تا این شود که امروز شده است!

گل خوردن به سادگی و بدون آزار روی مهاجمانی که خود را به هجده قدم می رسانند. در واقع کافی است حریف با توپ به هجده قدم برسد وقتی رسید با تقریبا کار را تمام شده دانست چون عملا کسی جلوی او را نمی گیرد و هر کاری که دلش بخواهد انجام می دهد! با این حال استقلال مهاجم و مدافع جذب نکرد تا کمبود مهاجمانش احساس شود و مدافعانش هم اندک...!

در بازی استقلال مقابل ذوب آهن مسعود حسن زاده به اندازه انگشتان دست مدافعان بی دردسر استقلال را آزار داد، گل اول روی خطا بر روی حسن زاده شکل گرفت و گل دوم هم توسط این جوان بی باک و گمنام به ثمر رسید تا استقلال حریف ذوب آهن 10 نفره هم نشود!؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اس اس
...
کجا استقلال برای رسیدن به دروازه حریف از یک تاکتیک استفاده میکند دراین فصل؟
شما اصلا بازی های استقلال رو دیدید؟
چندین و چند موقعیت گل استقلال در این بازی ها تماما از طریق سانتر ازجناحین حاصل شده است؟
استقلال فقط بدشانس بود و مهاجمانش گل نزن بودند و ضمنا چوب مدافعان ناآماده اش را خورده است
طوری مطلب بنویسید که وقتی بازهم استقلال اوج گرفت بتوانید خوانندگانت را متقاعد کنید که حرف های قبلی تان از روی تعصب و یا برخاسته از اجساساتتان نبوده است!
بهترین تیم های دنیای فوتبال هم روزهای خوب و بد دارند ولی آخر لیگ کارنامه ها مشخص خواهد شد و قلعه نویی هم با 5 قهرمانی لیگ برتر برای استقلال و سپاهان و دوجام حذفی برای استقلال و رکوردهای دیگر با همتایان دیگرش فرسنگ ها فاصله دارد اما اگر چشم آبی بود ما قدر او و همتایان ایرانی اش را بهتر می دانستیم و اینطور اورا تخریب نمی کردیم.
موفق باشید
ضمنا
سه تا باخته دیگه کمه؟؟؟عجب
Iran, Islamic Republic of
... مثل اینکه استقلال تیم دوم جدوله ها!!!!! تیم بحران زده چیه دیگه؟
هم ساقشون خستست هم تفکر بسته
سه شکست داشته بازم می گن قهرمانی
اس اس
چه استدلالی قشنگی!
یعنی با شکست نمی توان قهرمان شد؟
استقلال امسال همون بلایی سرش میاد که سر استقلال رولند کخ اومد
این ژنرال که می فرمایید تا حالا تو چند تا عملیات شرکت داشتن؟