پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

خبر خوش یارانه ای برای دامداران

يکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب: 382851
معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی گفت: هیأت دولت تصویب کرد ماهانه ۷۵ میلیارد تومان یارانه شیر خام برای نیمه دوم سال به دامداران پرداخت شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام در مورد یارانه تخصیصی شیر خام برای ۶ ماهه سال جاری گفت: دولت به دنبال این است که تولیدشیر و فراورده‌های لبنی افزایش یابد و بنابراین بدین منظور قیمت شیر باید منطقی باشد.

معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی افزود: ستاد تنظیم بازار حدود دو سه ماه پیش قیمت شیر خام را ۱۴۴۰ تومان تعیین کرد، اما به دلایلی کارخانه‌های لبنی شیر را به این قیمت خریداری نکردند. وی گفت: اکنون کارگروهی برنامه حمایتی را برای ۶ ماهه دوم سال تدوین و به تصویب دولت رسیده است، در این برنامه قرار است، ماهانه ۷۵ میلیارد تومان به دامداران کشور یارانه داده شود که در مجموع قیمت خرید شیر از دامدار را به کیلویی ۱۴۴۰ تومان خواهد رساند.

وی افزود: در جلسه مصوب شد، استمرار یارانه شیرخام را برای ۶ ماهه دوم سال جاری داشته باشیم که کلیات این موضوع مورد تایید قرار گرفته و امیدواریم به زودی جزئیات آن اعلام شود. معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام اظهار داشت: در ۶ ماهه دوم سال جاری ماهانه مبلغ ۷۵ میلیارد تومان به عنوان یارانه شیرخام در نظر گرفته شده است.

رکنی اظهار امیدواری کرد: با مبلغ پرداختی یارانه شیرخام در ۶ ماهه دوم سال و همچنین پولی که کارخانه بابت خرید شیرخام به دامداران می‌پردازند، مصوبه ستاد تنظیم بازار مبنی بر خرید شیر با قیمت ۱۴۴۰ تومان عملیاتی شود. وی با بیان اینکه ماهانه حدود ۴۵۰ هزار تن شیرخام به کارخانه‌ها تحویل داده می‌شود، اظهار داشت: قیمت ۱۴۴۰ تومانی شیرخام برای شیر تحویلی به کارخانه‌ها با بار میکروبی زیر هزار و پایه چربی ۳.۲ مصوب شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در مورد نحوه پرداخت یارانه اظهار داشت: دامداران پیشنهاد داده‌اند که یارانه شیرخام به شکل علوفه به آنها پرداخت شود، به همین دلیل ما به دنبال راهکار مناسبی هستیم که شرکت پشتیبانی امور دام ذخایر لازم برای تأمین علوفه دامداران را فراهم کند.

رکنی در پاسخ به این سؤال که آیا یارانه‌ای برای شیرخام تولیدی فصل تابستان مصوب می‌شود، گفت: هنوز تصمیمی در این‌باره گرفته نشده، اما معتقدیم که با توجه به یارانه اختصاص یافته به ۹ ماه از سال ۹۳ باید یارانه‌ای هم به شیرخام تولیدی این فصل اختصاص یابد.

وی در مورد یارانه ۳۰۰ میلیارد تومانی فصل بهار سال جاری اظهار داشت: یارانه این فصل مصوب شده، ولی هنوز مبلغی بابت آن به دامداران پرداخت نشده است و باید معاونت راهبردی ریاست جمهوری منابع آن را مشخص و ابلاغ کنند. رکنی در مورد یارانه ۴ ماهه آخر سال ۹۲ گفت:بخش اعظم یارانه ۴ ماه پایانی سال ۹۲ به دامداران پرداخت شده است، ولی قسمتی از آن هنوز پرداخت نشده و از آنجا که وزارت صنعت، معدن و تجارت یارانه شیر خام این دوره را پرداخت کرده همین وزارتخانه هم باید کسری یارانه آن دوره را تأمین و پرداخت کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درود بر دولت تدبیر و امید