پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

ماهواره ایرانی "آت ست" از توقف خارج شد

شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 382518
سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ارایه اعتبار ویژه به ماهواره آت ست خبر داد و گفت: یکی، دو سالی بود که طرح به دلیل عدم ارایه اعتبار متوقف شده بود.
به گزارش جهان؛ سید احمد معتمدی در گفتگو با مهر درباره طرح های کلان ملی و آخرین وضعیت ماهواره آت ست گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیشترین تعداد طرح‌های کلان ملی را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: این طرح ها همه به طور طبیعی روند خود را طی کرده و تصویب شده اند.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: در این مدت کوتاهی که مسئولیت دانشگاه صنعتی امیرکبیر را دارم علاوه بر طرح های کلان ملی باب جدیدی را با صنایع باز کرده ایم و با این منطق پیش می رویم که ما باید به صنایع کمک کنیم و همینطور از صنعت کمک بگیرم و طرح های جدیدی را تصویب کنیم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت ماهواره آت ست گفت: خوشبختانه دوباره ارایه اعتبار به این طرح شروع شده است.

معتمدی افزود: یکی، دو سالی بود که طرح به دلیل عدم ارایه اعتبار متوقف بود البته نه تنها آت ست بلکه اکثر طرح های مشابه در دانشگاه های مختلف همین وضعیت را داشتند اما امسال اعتبار خوبی به این پروژه اختصاص داده شد و امیدواریم بتوانیم قدم های خوبی در این زمینه برداریم.

مدیر پروژه طراحی و ساخت ماهواره امیرکبیر پیش از این در مورد ماهواره «آت ست» گفته بود: این ماهواره در مدار ۶۶۱ کیلومتری زمین قرار خواهد گرفت و ارتفاع آن از ماهواره های نوید علم وصنعت، امید، رصد و ماهواره دانشگاه صنعتی شریف بیشتر است.

به گفته دکتر مصطفی صفوی، طول عمر این ماهواره که از جمله ماهواره های کوچک تحقیقاتی است، سه تا پنج سال است و۸۰ کیلوگرم وزن دارد. هدف از ساخت ماهواره های کوچک تحقیقاتی استفاده از آنها در فعالیت های فضایی است. ماهواره های کوچک تحقیقاتی موجب افزایش درک ما از محیط نزدیک زمین در زمان حقیقی (real time) از این محیط می شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


به امید روزی که ایران ماهواره ای بومی برای پخش برنامه های تلویزیونی رو داشته باشه چیزی که استکبار خیلی ازش می ترسه