سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

ظریف با جانشین جدید اشتون دیدار کرد

جمعه ۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب: 382406
وزیر خارجه کشورمان در دیدار با همتای ایتالیایی خود در نیویورک بر حق طبیعی ملت ایران برای بهره‌مندی از فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای تاکید کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، وزرای خارجه ایران و ایتالیا روز پنجشنبه در نیویورک دیدار و طی آن پیرامون موضوعات مختلف منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کردند.

ثبات و امنیت در عراق، تروریسم و افراطی‌گری، جنایات گروه تروریستی -تکفیری داعش و روند مذاکرات هسته ای در این دیدار مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

خانم موگرینی وزیر خارجه ایتالیا که اخیراً به سمت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی تعیین شده و تا قبل از سال آینده میلادی در سمت جدید به جای اشتون بطور رسمی مشغول بکار میشود با اشاره به نقش ایران در کمک به ثبات منطقه و از جمله طی ماههای اخیر در عراق، تبادل نظر و مشورت با ایران در خصوص شرایط و بحران های منطقه ای را مهم خواند.

ظریف ضمن استقبال از مشورت های نزدیک دو طرف، دیدگاه ایران در خصوص مبارزه با تروریسم و تحرکات اخیر ائتلاف را بیان کردو لزوم پایبندی به موازین بین المللی را مورد تأکید قرار داد. ظریف حفظ ثبات و امنیت منطقه و تقویت مناسبات دوستانه با همه کشورهای همسایه را اولویت تهران در سیاست خارجی خواند.

وزیر امورخارجه کشورمان همچنین با تأکید بر حق طبیعی ملت ایران برای بهره مندی از فن آوری صلح آمیز هسته ای، دیدگاههای کشورمان در خصوص شرایط دستیابی به راه حل جامع در مذاکرات را بیان کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *