کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شکم‌های بزرگ حاصل مصرف بیش از حدبرنج

2 مهر 1393 ساعت 11:05

متخصص تغذیه نسبت به مصرف بیش از اندازه برنج هشدار داد و گفت: شکم‌های بزرگی که بعضاً مانع کار کردن افراد می‌شود، حاصل مصرف زیاد برنج است.


به گزارش جهان؛ مرتضی صفوی در گفت‌وگو با فارس؛ در مورد مصرف بیش از اندازه برنج و مواد غذایی دارای نشاسته هشدار داد.

وی گفت: مواد غذایی که دارای نشاسته هستند مانند برنج موجب بزرگ شدن شکم می‌شود و در برخی موارد حتی این شکم مانع کار کردن راحت افراد می‌شود.

این متخصص تغذیه با اشاره به انجام تحقیق در یکی از شهرهایی که برنج کشت می‌شود، گفت: مردم این منطقه به علت اینکه برنج زیاد مصرف می‌کنند دارای شکم‌های بسیار بزرگی هستند به طوری که وقتی پشت میز قرار می‌گیرند به سختی دستشان به وسایل روی میز می‌رسد.

وی همینطور در مورد گندم، جو و سیب زمینی نیز گفت: این مواد غذایی نیز موجب بزرگ شدن شکم می‌شود، مخصوصاً اگر آب جو به همراه الکل باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پیش از این نیز برلیانت بزرگمهر مشاور تغذیه برنج را فاقد هرگونه ویتامین و پروتئین به جز ویتامین B عنوان کرده بود.

وی به فارس گفته بود: برنج منبع غنی خانواده ویتامین B است اما بیشتر این ویتامین در سبوس برنج قرار دارد که متأسفانه دور ریخته می‌شود.

این مشاور تغذیه به عادت غذایی ایرانیان اشاره کرد و گفت: بعضی از خانواده‌های ایرانی عادت به آبکش کردن برنج دارند که این عادت موجب می‌شود برنج ویتامین‌های خود را از دست بدهد.

وی تأکید کرد: با آبکش کردن، آن مقدار کمی از ویتامین B که در برنج باقی مانده است، دور ریخته می‌شود.

بزرگمهر توصیه کرد: از آنجا که برنج تنها حاوی ویتامین‌های B است با آبکش کردن این ویتامین از دست می‌رود، بهتر است این غذا به صورت کته پخته و مصرف شود.


کد مطلب: 382073

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/382073/شکم-های-بزرگ-حاصل-مصرف-بیش-حدبرنج

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com