جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲

مدرسه‌ای که اول مهر باز نشد

سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 381740
عکس هایی که می بینید، یادگارهایی است از آن روزها؛ کلاس های ویران، و دانش آموزان سرگردان در کنار ویرانه های خانه یا مدرسه شان.
مدرسه‌ای که اول مهر باز نشد
سرویس مقاومت جهان نيوز: همه ساله، اولین روز از مهر ماه، موعد بازگشایی مدارس است و حال و هوایی جدید بر مراکز آموزشی حاکم می شود. اما اول مهر ماه ۱۳۵۹ شمسی، در برخی شهرها و روستاهای جنوی و غربی کشور، اول مهر ماه، مدارس باز نشدند و به جای دانش آموزان و معلمان، گلوله‌های توپ و بمب‌های ویرانگر، بر کلاس‌ها فرود آمدند و تا مدت‌ها، کلاس و درس در آن مناطق تعطیل بود...

عکس‌هایی که می‌ینید، یادگارهایی است از آن روزها؛ کلاس‌های ویران، دانش‌آموزان سرگردان در کنار ویرانه‌های خانه یا مدرسه‌شان.

پاس می‌داریم یاد مردان و زنانی را که با همت و غیرت خود، اجازه ندادند کلاس‌های درس کشورشان، بیش از چند ماه این‌گونه بماند و به سرخی خون‌های تازه شان در پهنای تاریخ این سرزمین، اجازه تکرار چنین فجایعی را به هیچ مهاجم هوسباز دیگری نخواهد داد.

شادی روحشان صلوات

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


میلاد
یاد باد آن روزگاران یاد باد
خدا رحمتشون که همه شهدای انقلاب رو