کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاکتیک یکنواخت استقلال

شکست دوباره قلعه نویی مقابل مربیان خارجی

29 شهريور 1393 ساعت 22:11

از ۶ شکست تیم استقلال فصل ۹۲، ۴ مورد توسط تیم هایی رقم خورده است که مربی خارجی داشته اند. استقلال در دو بازی مقابل سپاهان و کرانچار فقط ۲ امتیاز گرفت و ۱۰ امتیاز از دست داد.


سرویس ورزش جهان نیوز ـ مسعود پاشنا: آخرین و مهمترین بازی هفته نهم هم بین دو تیم استقلال و فولاد خوزستان در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، که تیم فولاد با هدایت اسکوچیچ در یک بازی هماهنگ مقابل حریف صاحب نام خود به برتری رسید تا دومین شکست متوالی استقلال رقم بخورد، جالب این که قلعه نویی به تنها مربی خارجی لیگ باخت!

پیش از این اولین باخت این تیم مقابل تیم سپاهان رقم خورده بود که اصفهانی ها با مربیگری کرانچار موفق به پیروزی شده بودند. (البته کرانچار در حال حاضر سمتی در سپاهان ندارد)

قلعه نویی که سال پیش از مربیان خارجی به عنوان «اجنبی» یاد می کرد در اکثر مواقع مقابل مربیان خارجی به مشکل بر می خورد. شکست‌های امیر قلعه‌نویی مقابل مربیان خارجی لیگ زیاد است؛ سال گذشته با وجود این‌که فیرات (با تیم سایپا) را شکست داد اما ۲ بار به لوکا بوناچیچ باخت و یک‌بار هم با او مساوی کرد.

امیر قلعه نویی و تیم استقلال در یکی از بازی های حساس و تعیین کننده لیگ برتر در اواخر لیگ در بندرانزلی ۳ امتیاز مهم را تقدیم ملوان و اسکوچیچ کردند و ۴ بر ۲ باختند. از ۶ شکست تیم استقلال در فصل ۹۲، ۴ مورد توسط تیم هایی رقم خورده است که مربی خارجی داشته اند. استقلال در دو بازی مقابل سپاهان و کرانچار فقط ۲ امتیاز گرفت و ۱۰ امتیاز از دست داد. استقلال در نیم فصل اول مقابل ذوب آهن و لوکا بوناچیچ نیز شکست خورد و در نیم فصل دوم همین مربی با مس کرمان، استقلال را متوقف کرد تا این مربی نیز ۵ امتیاز مهم را از قلعه نویی گرفته باشد. اما شاید شکست مقابل تراکتورسازی در تهران در هفته پایانی اهمیت بیشتری از ۳ شکست قبلی داشت و قلعه نویی و شاگردانش ۳ امتیاز حساس را تقدیم این تیم با مربیگری تونی کردند تا در گرفتن سهمیه آسیا محروم شوند. جالب این که سال پیش حذف استقلال در جام حذفی هم مقابل تیم مس قعر جدولی با مربیگری لوکا مربی خارجی رقم خورد!

در مجموع قلعه نویی از ۹ رویارویی با مربیان خارجی در فصل پیش ۱۶ امتیاز از دست داد و فقط فیرات نتوانست توفیقی مقابل او داشته باشد! قلعه‌نویی مدت‌ها با کی‌روش هم مشکل داشت هرچند که اخیرا رابطه آن‌ها کمی بهتر شده و حداقل این‌که در رسانه‌ها علیه یکدیگر مصاحبه نمی‌کنند.

هر چند استقلال در اوائل فصل خوب کار کرد و خوب نتیجه گرفت ولی دو شکست متوالی اصلا برای هواداران پرشمار این تیم قابل قبول نیست. البته مصدومیت بازیکنان آبی پوش در این روند بی تاثیر نیست، ولی باید پذیرفت که تیم استقلال یکنواخت بازی می کند و با پرسینگ اجازه بازی به حریف را نمی دهد و در ضدحملات و ضربات ایستگاهی خطرناک ظاهر می شود و این نکات برای مربیان کاربلد شناخته شده است و راهکار درستی برای آن می اندیشند، مخصوصا اگر آن مربی خارجی باشد!


کد مطلب: 381250

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/381250/شکست-دوباره-قلعه-نویی-مقابل-مربیان-خارجی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com