سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۲

تسهیلات ۴۵ میلیون تومانی خرید مسکن ۱۰۰ میلیون آب می‌خورد

سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 380510
با افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس به حدود ۱۰۰ هزار تومان، هزینه تمام شده تسهیلات ۴۵ میلیون تومانی مسکن با احتساب میزان و دوره بازپرداخت اقساط به مرز ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، اوراق تسهیلات خرید مسکن در فرابورس به ۱۰۰ هزار تومان رسید؛ این یعنی برای تهیه هر ورقه به ارزش ۵۰۰ هزار تومان وام، ۱۰۰ هزار تومان نقد پرداخت شود.

بنابراین با افزایش سقف میزان پرداخت وام به ۴۵ میلیون تومان، متقاضیان نیازمند ۹۰ برگه ۱۰۰ هزار تومانی از اوراق تسهیلات خرید مسکن خواهند بود.

به عبارتی متقاضی با پرداخت ۹ میلیون تومان ( ۹۰ بسته اسکناس ۱۰۰ هزار تومان) امتیاز دریافت ۴۵ میلیون تومان وام را دریافت خواهد کرد؛ در جزئیات بیشتر این وام باید گفت که ۳۵ میلیون تومان در قالب وام بلند مدت تا سقف ۱۲ ساله و ۱۰ میلیون تومان تسهیلات جعاله با سقف ۵ ساله تقسیط می‌شود.

به گزارش فارس،‌ اقساط وام ۳۵ میلیونی که ۱۲ ساله(۱۴۴ ماه) تقسیط می‌شوند حدود ۵۲۶۶۰۰ تومان و اقساط وام ۱۰ میلیونی هم در طول ۵ سال(۶۰ ماه) ۲۵۴ هزار تومان اعلام شده است. به این ترتیب، بابت این وام ۴۵ میلیون تومانی باید ۹۱ میلیون تومان بازپرداخت شود.

حاصل جمع این رقم به علاوه ۹ میلیون تومان هزینه اولیه دریافت وام، رقم ۱۰۰ میلیون تومان را به عنوان هزینه تمام شده وام ۴۵ میلیون تومانی پیش روی متقاضیان قرار می‌دهد که همین امر احتمالا تأثیر بسزایی در کاهش انگیزه دریافت این وام خواهد داشت.

البته همچنان مسئولان بانک مسکن معتقدند که این وام برای متقاضیان به واسطه سود ۲۳ درصدی که دارد، به صرفه بوده و حتی افزایش رقم اوراق تسهیلات به مرز ۱۰۰ هزار تومان هم نمی‌تواند از جذابیت آن بکاهد.

این اوراق در ابتدای سال بین ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان بود که اکنون با رسیدن به ۱۰۰ هزار تومان افزایش ۱۲۰ درصدی قیمت را تجربه می‌کند و تاکنون محدودیت‌های اعمال شده برای استفاده از این اوراق هم نتوانسته مانع از افزایش قیمت «تسه‌ها» شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


brt
United States
زنده باد اسلام
زنده باد شجونی
زنده باد مصباح یزدی
زنده باد جنتی
زنده باد بانکداری اسلامی بدون ربا
Iran, Islamic Republic of
بگو زنده باد دولت تدبیر و امید