جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دبیرکل سازمان ملل از ایران استمداد طلبید

دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۲۳
کد مطلب: 380270
بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه خواستار مساعدت جمهوری اسلامی ایران برای حفظ ثبات و تسریع در انتخاب رئیس جمهوری لبنان شده است.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، «دریک پلامبلی» نماینده سازمان ملل متحد در امور لبنان که به تهران سفر کرده است ، صبح یکشنبه با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه کشورمان دیدار کرد و پیام بان کی مون دبیر کل سازمان ملل خطاب به دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه را تسلیم وی کرد. دبیرکل سازمان ملل متحد در این پیام خواستار مساعدت جمهوری اسلامی ایران برای حفظ ثبات و تسریع در انتخاب رییس جمهوری لبنان شده است.

در این دیدار دو طرف درخصوص تحولات لبنان به خصوص چالشهای سیاسی و امنیتی این کشور با توجه به بحران های منطقه گفت و گو و تبادل نظر کردند. دریک پلامبلی هماهنگ کننده سازمان ملل در امور لبنان با ابراز خرسندی از فرصت سفر به تهران،از نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ثبات و امنیت لبنان تقدیر و تشکر کرد و با ارائه گزارشی از تحولات لبنان ، بر اهمیت حفظ امنیت و ثبات در لبنان تاکید کرد.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار برهمکاری جمهوری اسلامی ایران با سازمان ملل متحد در راستای تثبیت صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد و افزود : سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت از ثبات و امنیت و انسجام ملی لبنان است و ما از هیچگونه تلاشی برای کمک به ثبات سیاسی و امنیتی در لبنان فروگذار نمی کنیم.

امیرعبدللهیان افزود:هرآنچه را که مردم لبنان درخصوص انتخاب رئیس جمهوری این کشور به مصلحت بدانند و به تایید مجلس آن کشور برسد ، مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه همچنین بر ضرورت همفکری و همکاری کشورهای مختلف جهان برای مقابله و مبارزه اصولی و ریشه ای با پدیده تروریسم با محوریت سازمان ملل متحد تاکید کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *