کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تمجیدهای یک متخصص زبان بدن از روحانی‬

23 شهريور 1393 ساعت 16:17

یک متخصص زبان بدن و تحلیلگر رفتار سیاستمداران گفت: آقای روحانی تبحر زیادی در پوشاندن احساسات و حرکات بدن خود دارد تا جایی که حتی متخصصان زبان بدن هم نمی‌توانند به راحتی حرکات وی را تفسیر کنند.


به گزارش جهان، روزنامه دولتی ایران در ضمیمه روز شنبه خود آورده است: سیاستمداران بزرگ جهان با نام دکتر جی، جک براون آشنا هستند. او متخصص زبان بدن و تحلیلگر رفتار سیاستمداران در نشست‌های مهم حوزه سیاست در سطح بین‌الملل است در این متن تحلیل او را از زبان بدن دکتر روحانی می‌خوانید.

دکتر حی‌جک براون پزشک و متخصص زبان بدن که معمولا زبان بدن سیاستمدارهای بزرگ دنیا را تحلیل می‌کند در مورد دکتر روحانی می‌گوید: آقای روحانی تبحر زیادی در پوشاندن احساسات و حرکات بدن خود دارند تا جایی که حتی متخصصان زبان بدن هم نمی‌توانند به راحتی حرکات ایشان را تفسیر کنند. مهارت ایشان در این امر بسیار بالاست. هر چند احساسات حقیقی همیشه فاش می‌شوند به شرط آنکه بدانید کجا و چگونه دنبال آن‌ها بگردید.

یکی از مهمترین ویژگی‌های رئیس‌جمهوری ایران این است که وقتی همتایش دستش را به سوی او دراز می‌کند روحانی خویشتندارانه به پایین و سمت چپ نگاه می‌کند. وقتی مردی به پایین نگاه می‌کند در واقع به طرف مقابل این طور القا می‌کند که من برای شما تهدیدی نیستم و کاملا به شما احترام می‌گذارم.

در دیدارهای مهم آقای روحانی این شرایط بارها دیده شده که هنگام دست دادن دو رئیس‌جمهوری طرف مقابل دستش از بدنش فاصله گرفته و دست حسن روحانی را می‌فشارد در حالی که دست دیگر طرف مقابل به نشانه احترام به بدنش چسبیده است. درملاقات دکتر روحانی با اولاند رئیس جمهوری فرانسه گرایش سراولاند به سوی روحانی هر چند با زاویه اندک نشان از تمایل او برای نزدیک شدن به روحانی دارد.

در مواردی دیده شده وقتی رئیس‌جمهوری کشوری اروپایی در مواجهه با رئیس‌جمهوری ایران دستان خود را هم گشوده است. روحانی در حالی که با دقت به همتایش نگاه می‌کند دست‌ها را روی هم گذاشته و هیچ علامت ارتباط غیرکلامی از او دیده نمی شود نکته مثبت روحانی در این لحظه‌ها دقت اوست.

روحانی با دستان باز، لبخند و نگاه مستقیم به چشمان طرف بحث می‌نگرد او با ارتباط چشمی کاملی که با طرف مقابل برقرار می‌کند بهتر می‌تواند موضع خود را در ذهن او بنشاند و با حرف‌هایش او را متقاعد کند.

فردی که دستش را دراز کرده و سپس دستانش را به طریقی می‌چرخاند که دستش بالا و کف دستش رو به پایین قرار می‌گیرد سعی در برتری‌جویی دارد و می‌خواهد تسلط و نفوذ خود را بیان کند. این نوع دست دادن اغلب اوقات در موقعیت‌های سیاسی و دیپلماتیک کاربرد دارد. اگر در عکس‌ها دقت کنید بیشتر دست دادن‌های آقای روحانی به همین طریقی بوده یعنی کف دست‌هایش به سمت پایین بوده است. البته در بعضی موارد هم دست‌ها حالت عمودی دارد که نشان از تسلط یکسان دارد.

شکل بدن هنگام ایستادن یا نشستن می‌تواند نشاندهنده سلطه‌پذیری یا برتری‌خواهی فرد باشد. شق و رق ایستادن یک شخص با شانه‌های رو به عقب نشانه برتری خواهی اوست. در صورتی که شل و خمیده بودن بدن ناشی از احساس امنیت نداشتن است. آقای روحانی در تمام عکس‌ها شانه‌هایش را عقب داده و محکم و استوار ایستاده است.


کد مطلب: 380194

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/380194/تمجیدهای-یک-متخصص-زبان-بدن-روحانی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com