کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پسری که سمبل غزه شد+عکس

23 شهريور 1393 ساعت 15:19

این چهره پسر بچه فلسطینی است که نماد «زندگی در غزه» شده است.


به گزارش جهان به نقل از فارس، "سلامانه" این پسربچه که احتمالا بیش از ۶ سال ندارد، وقتی یک خبرنگار سوئدی را در غزه می بیند، در حالی که «جلیقه ضد گلوله» به تن دارد، پیش او می رود و می گوید:«من هم خبرنگارم. دارم گزارش می کنم اینجا چه خبره. این هم جلیقه ضد گلوله منه.» او که در کشاکش جنگ واقعی و خونبار غزه، با پلاستیک زباله برای خودش جلیقه ضد گلوله درست کرده، کلاه خبرنگار خارجی را قرض می کند و سرش می گذارد تا عکس بگیرد.

یوهان ماتیاس سومارشتروم، خبرنگار رادیو سوئد، این عکس را روی توییترش گذاشت و پس از آن، در عرض ۱۵ ساعت بیش از ۵۵۰۰ بار به اشتراک گذاشته شد.


سومارشتروم بعد از گزارش روزانه اخبار غزه به هتلش برمی گشت که این پسربچه را می بیند و کلاهش را به او می دهد تا با آن عکس بیندازد:«برای یک لحظه چشمش با غرور برق زد. دوستانش با خوشحالی می خندیدند و دور او می رقصیدند. یک کم معذب شد و آن وقت بود که من عکس را گرفتم.»


او در ادامه به رادیو سوئد گفت:«کار کردن در جنگ به این معنا است که چیزهایی را می بینی که نمی خواهی؛ بچه های مرده که جسدشان پاره پاره شده و نمی شود شناسایی شان کرد، پدر و مادرهای مستاصل، اندوه بی پایان، خانه های خراب شده. این عکس برای من، مثال واضحی از انگیزه قدرتمند بچه ها برای بقا است. او ما خبرنگارها را دیده که می رویم توی هتل و بیرون می آییم. او دیده که ما زنده می مانیم. به نظرم توی این بازی، او می خواهد مثل ما باشد، یکی که زنده می ماند.»


کد مطلب: 380173

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/380173/پسری-سمبل-غزه-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com