پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

رئیس مجلس ایرلند به تهران می‌آید

يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب: 380168
رئیس مجلس ایرلند در رأس هیأتی پارلمانی به ‌دعوت رئیس مجلس شورای اسلامی ۸ مهرماه به تهران سفر می‌کند.
به ‌گزارش جهان به نقل از فارس، رئیس مجلس ایرلند در رأس هیأتی پارلمانی به‌دعوت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه ۸ مهرماه به تهران سفر می‌کند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است که رئیس مجلس ایرلند در این سفر سه روزه ضمن دیدار با لاریجانی رئیس مجلس، با برخی از مقامات کشورمان دیدار و درباره مسائل دو جانبه گفت‌وگو کند.

براساس این گزارش، جمهوری ایرلند دارای یک نظام پارلمانی است. رئیس جمهور که رئیس دولت است برای یک دوره ۷ ساله انتخاب می‌شود و می‌تواند برای دو دوره پیوسته نیز انتخاب گردد.

مجلس شند (سنا) متشکل است از ۶۰ عضو که ۱۱ نفر آن را نخست ‌وزیر تعیین می‌کند، ۶ نفر را دانشگاه‌ها انتخاب می‌کنند و ۴۳ نفر غیر مستقیم انتخاب می‌شوند تا برای دوره‌ای پنج ساله به نمایندگی منافع ویژه و صنفی بپردازند.

مجلس دویل (مجلس نمایندگان) متشکل است از ۱۶۶ عضو که برای دوره‌ای پنج ساله با رأی تمامی افراد بالغ تحت نظام تعیین تعداد نمایندگان به نسبت جمعیت هر منطقه انتخاب می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *