کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در آخرین گزارش ارائه شده به سازمان ملل مطرح شد

اتهام‌زنی جدید بان‌کی‌مون علیه دولت روحانی

22 شهريور 1393 ساعت 8:13

دبیر کل سازمان ملل متحد در گزارشی به مجمع عمومی این سازمان ایران را به نقض موازین حقوق بشر متهم کرده است.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم، «بان‌کی‌‌مون»، دبیر کل سازمان ملل متحد در گزارشی جدید به مجمع عمومی این سازمان نوشته وعده‌های آزادی‌های بیشتر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به ایجاد پیشرفت‌های اساسی در حقوق بشر این کشور منجر نشده است.

در گزارش سالانه آقای بان‌کی‌مون به مجمع عمومی سازمان ملل درباره حقوق بشر ایران که نسخه‌ای از آن روز جمعه در اختیار خبرگزاری رویترز قرار گرفته همچنین ادعا شده که نرخ اعدام در ایران اخیراً افزایش یافته است.

در بخشی از این گزارش ادعا شده است: «رئیس جمهور (ایران)، روحانی متعهد شده محدودیت‌های موجود در زمینه آزادی بیان را رفع و امنیت رسانه‌ها را تضمین کند. متأسفانه این وعده‌ها به پیشرفت‌های چشمگیر منجر نشده و محدودیت‌ها علیه آزادی‌های بیان، همچنان بسیاری از حوزه‌های زندگی را تحت تأثیر قرار داده‌اند.

بان‌کی‌مون مدعی شده خبرنگاران در این هنوز با محدودیت‌ها و مشکلات دیگر مواجه هستند.

این گزارش در حالی منتشر شده که ایران و گروه ۱+۵ قرار است چندی دیگر مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران را از سر بگیرند. مقامات برخی از کشورهای گروه ۱+۵، به خصوص آمریکا در وهله‌های مختلف خواستار گنجاندن موضوعات مربوط به حقوق بشر در چارچوب این مذاکرات شده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران، اما، اعلام کرده در مذاکرات هسته‌ای تنها موضوعات مربوط به این برنامه را مد نظر قرار خواهد داد. ایران همچنین ضمن رد ادعاها درباره اتهامات حقوق بشری می‌گوید کشورهای غربی با طرح اتهامات علیه ایران در لفافه مسائل حقوق بشر در پی تحمیل سبک زندگی غربی به فرهنگ کشورهای دیگر هستند.

برخی از منتقدان نظم نوین جهانی نیز انتقادهای کشورهایی نظیر روسیه، ایران، چین و برخی کشورهای دیگر از اتهامات حقوق بشری آمریکا و کشورهای غربی را ناشی از فرهنگ‌ها و مذاهب متفاوت این کشورها دانسته‌اند. همجنس‌بازی، به عنوان مثال، یکی از مسائل مورد تأکید کشورهای غربی در وارد آوردن اتهامات حقوق بشری به کشورهای دیگر، از جمله ایران است که در تناقض با اصول مذهبی و سبک رایج زندگی در آن کشورها به شمار می‌رود.


کد مطلب: 379880

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/379880/اتهام-زنی-جدید-بان-کی-مون-علیه-دولت-روحانی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com