شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

تعرفه گوشت‌های وارداتی افزایش یابد

پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 379715
مقدسی گفت: تعداد واحد‌های تولیدی گوشت در کشور بالغ بر ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد است که متاسفانه با وارداتی که از کشورهای برزیل و هلند صورت می‌گیرد، قیمت گوشت وارداتی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف کننده تمام می‌شود.
به گزارش جهان؛ احمد مقدسی، رئیس کانون انجمن‌های صنفی گاوداران کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر قیمت گوشت تولید داخل ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است که این باعث ضرر و زیان بسیاری برای تولیدکنندگان شده و واحد‌های کوچک در حال تعطیل شدن هستند.

وی افزود: متاسفانه مصوبه‌ ستاد تنظیم بازار در خصوص قیمت ۱۴۴۰ تومانی شیر از فروردین تا به امروز اجرایی نشده واین شرکت ها همچنان خواهان افزایش ۱۵ درصدی دوباره قیمت هستند.

مقدسی ضمن هشدار در مورد پیامد‌های اجرایی شدن این مصوبه تصریح کرد: تعطیلی واحد‌های تولیدی، واگذاری گاوهای شیری به کشتارگا‌ه‌ها در صورت اجرای این مصوبه، این صنعت را با رکود مواجه کرده و واردات را افزایش خواهد داد.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی گاوداران با اشاره به همکاری بیشتر دولت با دامداران اضافه کرد: دولت برنامه‌ خرید تضمینی و همچنین مشوق‌های یارانه‌ای را در برنامه‌ خود قرار داده تا دامداران در آینده با مشکل فروش محصولات خود رو به رو نشوند.

مقدسی در پایان یادآور شد: سازمان مرکزی تعاون روستایی به تنهایی نمی‌تواند نهادها و خرید تضمینی برای کشاورزان را تامین کند و سایر نهاد‌ها شامل گمرک، وزارت جهاد کشاورزی، و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت به این مسئله‌ مهم رسیدگی کنند تا قیمت‌ها به تعادل برسد و مشکلات به راحتی حل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اگر عرضه توليد ارزان نداريد .توليد نكنيد .تا كي بايد باظلم به مردم از شما حمايت كنند!؟!؟!؟!؟