پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

حمایت یونان از اسراییل قانون شد

چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب: 379642
دولت یونان سه‌شنبه شب قانون تشدید مجازات و‌ جرائم مربوط به نژادپرستی و یهودی‌ستیزی در این کشور را تصویب کرد.
به گزارش جهان؛ فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه خبر داد، دولت یونان سه‌شنبه شب با تصویب قانونی محکومیت‌ها و جرائم مرتبط با نژادپرستی و یهودی‌ستیزی در این کشور را تشدید کرد.

بر اساس قانون جدید، از این پس مجازات‌ حبس مربوط به اقدامات تبعیض‌آمیز از جمله توهین و اعمال خشونت در ارتباط با مسائل نژادی، مذهبی و جنسیتی از دو سال به سه سال و جرائم نقدی مرتبط با آنها نیز تا ۲۰ هزار یورو افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، در قانون جدید علاوه بر محکومیت‌های فوق جرائم و محکومیت‌هایی نیز برای انکار هولوکاست، نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت درنظر گرفته شده است.

دولت یونان سال گذشته لایحه‌ای را با هدف مقابله با نژادپرستی و بیگانه ستیزی به پارلمان این کشور ارائه کرد که در آن مجازات سنگینتری برای مرتکبین به جرایم نژادپرستانه پیش‌بینی شده بود.

طبق گزارش شبکه ثبت خشونت‌های نژادی (ترکیبی از ۳۰ نهاد غیردولتی) در سال ۲۰۱۲ میلادی، حدود ۱۵۴ حمله نژادپرستانه در یونان اتفاق افتاده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *