سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱۲
۳۳
جزئیات مقاومت نیروهای‌مردمی در برابر تروریست‌های‌وهابی

وقتی طرح شهیدشوشتری تروریست‌ها را آچمز می‌کند /گروه‌های وهابی و سد بزرگی به نام «بسیجیان بلوچ»

چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 379560
چند سال قبل سردار شهید نورعلی شوشتری جانشین شهید احمد کاظمی در فرماندهی نیروی زمینی سپاه متولی یک طرح مهم در جنوب شرق ایران می شود.
وقتی طرح شهیدشوشتری تروریست‌ها را آچمز می‌کند /گروه‌های وهابی و سد بزرگی به نام «بسیجیان بلوچ»
گروه سیاسی جهان نيوز ـ یکی از اصلی‌ترین محورهای این طرح مهم در این گزاره قابل خلاصه شدن بود که امنیت سیستان و بلوچستان به خود مردم این استان یعنی بسیجی‌های سیستانی و بلوچ واگذار شود.

شوشتری در کنار این طرح امنیتی موضوعات مهمی همچون محرومیت زدایی و درمان روستا به روستای مردم محروم سیستان و بلوچستان به وسیله احداث بیمارستان های صحرایی، کمک به کشاورزی روستاهای محروم در بلوچستان با احداث چاه آب و... ده ها طرح دیگر را دنبال کرد.

اما با فعالیت های گسترده آن زمان گروهک ریگی و سرویس های اطلاعاتی برای ناامن کردن جنوب شرق در ایران یکی از بزرگترین خدمات نورعلی شوشتری اجرایی کردن طرح مردمی کردن امنیت در سیستان و بلوچستان بود.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000379/nf00379560-2.jpg

شهید شوشتری در شرایطی که برخی گروه های وهابی و سیاسی مخالف اجرایی شدن این طرح در منطقه بودند، این مسأله را با جدیت پیگیری کرد.

گرچه شوشتری تنها چند ماه پس از آغاز اجرایی کردن این طرح مهم و مؤثر توسط گروهک عبدالمالک ریگی در کنار بسیاری از مردم بلوچ ـ که به استقبال وی در منطقه پیشین بلوچستان آمده بودند ـ توسط عامل انتحاری به شهادت رسید ولی وی تنها در همان چند ماه حضور موفق به تشکیل یک ساختار مهم امنیتی ـ مردمی شده بود.

این ساختار امنیتی مردمی به قدری تأثیر گذار بود که برخی تحلیلگران امنیتی در اروپا آن را زمینه ساز ضربات بسیار سنگین به گروه های وهابی و تروریست منطقه می دانند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000379/nf00379560-1.jpg

پس از دستگیری عبدالمالک ریگی یکی از کارشناسان امنیتی در غرب در مصاحبه با یکی از رسانه های وابسته به سازمان سیا در بررسی عملکرد شهید شوشتری اظهار داشت: سپاه در استان سیستان و بلوچستان موفق به تشکیل یک ساختار امنیتی ـ مردمی مؤثر شده است.

وی با اشاره به اینکه این ساختار امنیتی و مردمی سپاه سبب شد که حوزه عملیاتی گروه [تروریستی] جندالله – گروه عبدالمالک ریگی- بسیار تنگ شود افزود: اصلاً پایگاه‌های اصلی گروهک ریگی در آن سوی مرزها قرار داشت و فقط گه گاه از طریق مرز مشترک نفوذ می‌کردند و در خاک ایران عملیاتی انجام می‌دادند، بنابراین طبیعی است که نیروهای محلی و مردم عادی منطقه به دستگاه‌های امنیتی کمک‌های بسیاری بکنند.

این کارشناس مرکز ضد تروریسم لندن در این گفتگو حتی اذعان کرد: عملکرد سپاه پاسداران در حوزه امنیتی منطقه آن چنان که رسانه‌های غربی وانمود می‌کنند منفی نبوده و سعی کرده است با دخالت حداکثری عوامل مؤثر محلی یک ساختار امنیتی در آنجا ایجاد کند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/000379/n00379560-t.jpg

این در حالی است که شهید شوشتری علی رغم مخالفت ها و سنگ اندازی های برخی از خواص آلوده سلفی و در اوج مظلومیت با تلاش پیگیر، مردمی کردن امنیت در سیستان و بلوچستان را آغاز کرد.

اما امروز در حالی مسؤولین ارشد امنیتی کشور از اجرای موفق مردمی شدن امنیت در سیستان و بلوچستان سخن می گویند که شهید شوشتری بی شک از جمله کسانی بود که باید از وی به عنوان یکی از مؤثرترین افراد در پایه گذاری طرح جدید تأمین امنیت آن هم توسط خود مردم در سیستان و بلوچستان نام برد.

شهید شوشتری اعتقاد فراوانی به مرزداران بلوچ داشت و معتقد بود امنیت پایدار در سیستان و بلوچستان زمانی تحقق خواهد یافت که به خود مردم واگذار شود.

مجموع اقدامات فرهنگی و امنیتی شوشتری تا به آنجا مؤثر و مفید بود که کارشناسان امنیتی در غرب حتی به این نکته نیز اذعان کردند که مجموع اقدامات امنیتی و مردمی او در سپاه منجر به منزوی شدن گروهک های تروریستی و وهابی شد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000379/nf00379560-3.jpg

با این وجود موفقیت نظامی در حادثه دیروز در مرز سراوان بی شک یکی از برکات همین طرح مردمی کردن امنیت توسط شهید شوشتری است.


بر اساس آنچه روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اطلاع رسانی کرده است؛ در ساعات اولیه بامداد دیروز گروهی از اشرار و تروریست‌های مسلح با حمله به یک پاسگاه مرزی در منطقه سراوان قصد تصرف آن را داشتند که با هوشیاری و مقاومت دلیرانه رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و نیروهای بومی به‌ویژه بسیجیان دلاور بلوچ منطقه مواجه و عملیات مذبوحانه آنها درهم شکسته شد.

بر اساس پیگیری های خبرنگار جهان نيوز در این حادثه بسیجی های بلوچ از خود رشادت بی نظیری به نمایش می گذارند و نه تنها عامل ماشین حاوی ده ها کیلو مواد منفجره را قبل از ورود به این پاسگاه مرزی از بین می برند بلکه حتی با دادن یک شهید و پنج نفر زخمی نیز مانع سقوط این پاسگاه مرزی می شوند.

گفتنی است تروریست ها نیز که با مقاومت جانانه بسیجی های بلوچ مواجه می شود در این بین با چند کشته و زخمی مجبور به فرار و بازگشت مجدد به خاک پاکستان می شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مرحبا به بسیجیان بلوچ و دیگر نیروهای مسلح که از پاسگاه دفاع کردند و مهاجمان وهابی و مزدور غرب را به فرار وادار کردند.
Iran, Islamic Republic of
دولت پاكستان بايد در قبال اين همكاري تنگاتنگ با تروريستها و پرورش و كمك به آنها . پاسخگو باشد.
بايد با عمل متقابل در برابر آن جواب اين خيانتهايش را داد و او را از كارهايش پشيمان كرد.
س
انشالله همگی در پناه خدا باشید وبه سلامتی پیش خانواده هایتان برگردید.
رئوف
آفرین به غیرت و مردانگی بسیجیان عزیز بلوچ
همه جای ایران سرای من است و همه ایرانیان برادران من
پاکستان مانند آدمهای لوس و ننر هیچ عکسالعملی در قبال ناامنی مرزهایش ندارد و مانند انسانهای بی مسئولیت عمل می کند.پاکستان بایستی در ناتوانی امنیت مرزهایش پاسخ بدهد،آیا دولت و ارتش پاکستان در مقابل مشکلات امنیتی خود ذلیل و عاجزند؟
دولت مردان پاکستان دست شان به خون هزاران شهید مظلوم از مردم خودشان آغشته به خون است. شما تا به حال دیدید که این دولت در مقابل بمباران مردمش توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی غیر از محکوم کردن هایی بی ارزش کار دیگری انجام داده باشد. مردم پاکستان در سایه سکوت این دولت به دست آمریکایی ها و وهابی ها به مظلومانه ترین شکل ممکن و در سایه سکوتی تلخ تکه تکه می شوند.
شما از این دولت چه انتظاری داری؟!
پاکستان مهم ترین گلوگاه آمریکاست.
چقدر لباس شون قشنگه!
خیلی خوشم اومد که همون پارچه رو برداشتن و با شکل لباس خودشون طراحی کردن
قابل تحسینه
ما باید فرض را بر این بگذاریم که تمام مرزهای ما و کشورهای همسایه حتی ترکمنستان و آذربایجان و ترکیه ناامن هستند و به هیچ دلیل نباید غافل از حوادث احتمالی در مرزها باشیم، پاکستان که جای خود را دارد.
مردم چه بلوچ و سنی و شیعه و ... کشورشان را دوست دارند و حاضرند برای وطنشان جان هم بدهند مگه در جنگ تحمیلی غیر از این اتفاق افتاد؟
amir.12
پاکستان بمب اتم داره ولی به چه دردش می خوره،وقتی از سرکوب کردن گروه های تروریستی عاجزه...واقعا حرف رهبرمون درسته که بمب اتم امنیت نمی یاره...
بی در و پیکر ترین کشور دنیا ، پاکستان !
توفیقی از قزوین
ضمن گرامیداشت یاد وخاطرشهید شوشتری حماسه مقاوت جانانه مردان دلاور دیار بلوچ و سیستان این زادگاه پهلوانان افسانه ای ایرانی ""رستم دستان ""جای تشکر ویژه دارد
Iran, Islamic Republic of
انشاءالله همیشه پایدار و مقاوم باشید
و از رشادت های بی نظیر شما به گوش ما خبر برسد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
به نظر من باید ایران امنیت بخشی از خاک پاکستان را به دست بگیره!
قاسم مختاری
سلام به روح پاک شهید شوشتری و تمامی شهدای ایران عزیز اعم از ترک و کرد و لر و بلوچ و عرب و بختیاری و عشایر .....
ما همه ایرانی و متحد هستیم. سلام خدا بر جماعت متحدان.
Iran, Islamic Republic of
دست مريزاد
سلام بر شهيدان
آفرين به مردم غيور منطقه و سربازان دلير اسلام
آفرين به رشادت دلاورانه در برابر دشمن
آفرين به شهيد شوشتري
Iran, Islamic Republic of
درود بر بسيجيان غيور بلوچي
خدا خیرشون بده. ما را نجات دادند.
مسولین هوشیارتر باشند
دانشجو
درود بر برادران و خواهران غیرتمند بلوچ ، 4 سال دانشگاه را در دانشگاه سیستان و بلوچستان بودم.خاطرات خوبی های برادران بلوچ را فراموش نمی کنم.دوست بلوچی گه در کلاس های عصر با اجازه استاد ، 5 دقیقه ای از کلاس بیرون می رفت و نماز عصرش را می خواند و برمی گشت... برادر بلوچ اهل سنتی که محرم را به عشق امام حسین لباس مشکی می پوشید ... یکی از بزرگان عشایر بلوچ که روز انتخابات دو خرداد که ناظر صندوق سیار رای بودیم و جیره غذایی شامل تن ماهی و ... هم توسط فرمانداری در اختیار اعضا بود برآشفت که در منطقه بلوچ نشین میهمان ما با خودش غذا آورده است و ناهار را با گرمی از ما پذیرایی کرد ... و ده ها خاطره شیرین دیگر
خدا پشت و پناه براداران و خواهران ایمانی بلوچ ما باشد درود بر غیرتتان
فدایی ولایت
بسجیان بلوچ بسیار شجاع و دلیر هستند و در کنار پاسداران عزیز با تمام وجودشان از مرزهای کشور جانانه دفاع میکنند. شادی روح شهید شوشتری و شهدای پاسدار و مرزبانان ناجا و بسیجیان بلوچ صلوات
متاسفانه ما از قوم بلوچ که گفته می شود بسیار مهمان نواز و غیور هستن در صدا و سیما کم می شنویم و می بینیم چقدر زیباست که این مردم هویت خودشون رو حفظ کردن
Kuwait
درود بر غیور مردان بلوچ؛ عزتتان افزون.
از مشهد
دولت باید به این مردم بیشتر توجه کند.
چنین غیور مردانی که بدون شک در دامن شیرزنانی با عزت تربیت شده اند از هر ثروتی برای این کشور با ارزش ترند.
Iran, Islamic Republic of
سالها قبل برای اولین بار در شهری از استان سیستان بلوچستان غریب مانده بودم وظهر بود برای نماز داخل مسجدی شدم بعداز نماز یک نفر از اهالی شهر مراباسک دید وپرسید ظاهرت غریبه است از کجا آمده ای؟گفتم از مشهد برای کاری آمده ام.پرسید ناهار خورده ای؟گفتم می خورم مهم نیست که با حالت خاصی گفت مهم نیست؟!چرا مهم نباشه؟مگر ما خانه نداریم که تو غذا نخوری؟به اصرار مرا به خانه ساده وکوچکش برد .راستش اول ترسیدم اما دقایقی بعد چنان با روی گشاده ودست ودلی آسمانی از من پذیرایی کرد که از خجالت آب شدم.راستش برای یک نفر میهمان بیش از دو کیلو گرم گوشت گذاشته بود داخل سفره وگفت اینجا خانه خودت است خجالت نکش ومن هم از خدا خواستم.چقدر این انسانها شریفند ومطمئنم همه قوم بلوچ همین گونه اند وتمام شایعات پشت سرآنها کذب محض به جهت تفرقه افکنی است.شیاطین با نفوذ در میان همه اقوام قصد تخریب وجهه آنهارا دارند....از آن سال به بعد زیاد به این استان می روم و لطف خوش شان پیوسته شامل حال من می شود.این رشادتها از هیچکدامشان بعید نیست
احمد
سلام بر روح تمام شهدای سیستان و بلوچستان. .. به راستی بلوچها از خونگرمترین و رشیدترین مردم ایرانند. .... عشق این مردم در رگ همه ما جاریست
منصور
من نیز با این مردم زندگی کرده ام ،مردمی خونگرم ، مهربان ، مهمان نواز و دلاورانی که مرزهای ما را امن کرده اند.
در همین حمله اخیر تروریستها از آنها میخواهند اگر تسلیم شوند وپاسگاه را به آنها واگذار کنند با آنها کاری ندارند ولی این دلیرمردان قبول نمی کنند.
این مردم نیازمند توجه بیشتر دولت هستند.
جواد
Latvia
وقتی کار برای خدا باشد قطعا نتیجهاش نیز اینگونه است خداوند روح شهید شوشتری را با اربابش اقا امام حسین (ع)محشور و بسیجیان سلحشور را نیز سربلند وقدرت عنایت نماید
محسن
درود بر شهیدان بلوچ که در این را به شهادت رسیدند برای ملت ایران افتخار است که با کمک نیروی مردمی بسیج بلوچ توانستند از کشور دفاع کنند وتروریستها را فراری دهند انشالله موفق وسربلند باشید
United States
روحشان شاد و یادشان گرامیباد
مسعود
متأسفانه دور تا دور ايران را كشورهايي احاطه كرده اندكه دولتهايي خائن و بي غيرت و مزدور اجانب بر آنها حاكمند . سران نامرد اين دولتها افرادي عياش و بي ديننند كه براي تثبيت حاكميت نامشروعشان بر مردم منطقه حاضرند تن به هر خفت و خواري ومزدوري دشمنان اسلام بدهند. نظام حاكم بر پاكستان يكي از همين دولتهاي جيره خور غربيها و بدتر ازغربيها يعني وهابيهاي پست فطرت خبيث منافق است. وهابيون خوك صفت در همه اركان اين دولت نفوذ كرده اند . سران دولت پاكستان درواقع عروسكهاي خيمه شب بازي آمريكا و مزدور منطقه اي آنها يعني عربستان سعوديند واز خود اختياري ندارند. پس هيچ انتظاري از اينها نمي توان داشت و مطمئنا" در آينده هم شاهد بروز حوادث تروريستي و تجاوز به خاك ايران توسط تروريستهاي اجاره اي وهابيون كثيف از داخل خاك پاكستان خواهيم بود. دولت ايران بايد فكر اساسي براي حل ريشه اي اين معضل بينديشد.
حسین 40
درود بر شهید شوشتری شیرمرد خوزستانی
درود بر همه شهدای ایران که جان درراه وطن فدا کردند
ایرن
Iran, Islamic Republic of
سلام

من بلوچ نیستم اما با این مردم کار و زندگی کرده ام. انسان های خونگرم، مهربان، صادقی هستند که سرشان برود قولشان نمی رود و جنبه های انسانی والایی دارند. اگر عدالت بین انها و سیستانی ها در برخورداری از شغل و موقعیت وجود داشت همدلی بیشتری بین انها ایجاد می شدو امنیت نیز بهتر می شد. اگر اشتغال برای انها فراهم باشد امنیت هم تامین است. به امید سرفرازی بیشتر این قوم سربلند