جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۴

اوباما:افراط‌ گرایی سنی خطر است، نه ایران

دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۲۳
کد مطلب: 379303
باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا از کشورهای عرب خاورمیانه خواست که تلاش‌های خود را برای مقابله با افراط‌گرایی سنی افزایش دهند و تاکید کرد: مشکل متحدان ما در منطقه ایران نیست، بلکه افراط گرایی سنی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، باراک اوباما در برنامه "ملاقات با رسانه‌ها" در شبکه خبری ان‌بی‌اس آمریکا اظهار داشت: "بدیهی است که ما نیاز داریم تا کشورهای سنی، نه تنها عربستان سعودی، بلکه دیگر متحدان ما مانند اردن، امارات متحده عربی و ترکیه، تلاش‌های خود را افزایش دهند."

وی تاکید کرد: "خبر خوب این است که برای اولین بار کاملا مشخص شده که مشکل پیش روی دولت‌های سنی مذهب -که بسیاری از آنها از متحدان آمریکا هستند- ایران یا موضوع شیعه و سنی نیست، بلکه افراط گرایی سنی است که خود را به شکل داعش نشان داده و بزرگترین خطر پیش رو است."

اظهارات رئیس جمهوری آمریکا درحالی عنوان شده است که نیروهای ارتش عراق و گروه‌های پیشمرگ کرد و همچنین نیروهای شیعه عراقی در چند روز گذشته موفقیت‌هایی را علیه عناصر گروهک "دولت اسلامی" (داعش) به دست آورده‌اند.

عملیات این گروه‌ها علیه نیروهای داعش از حمایت هوایی آمریکا برخوردار بوده است.

بسیاری از کشورهای منطقه، جمهوری اسلامی ایران را به دخالت در امور خود متهم می‌کنند. همچنین این کشورها به ویژه عربستان سعودی، در طول‌ سال‌های گذشته سیاست متفاوت و گاه متضادی با ایران در عراق، سوریه، ‌یمن، لبنان و بحرین داشته‌‌اند.

همزمان ظهور و پیشروی‌های گروه داعش که یک گروه سنی مذهب است، توجهات را به مبارزه با افراط گرایی سنی جلب کرده است.

نقشه مقابله با داعش

باراک اوباما در بخش دیگری از مصاحبه روز یکشنبه با ان بی سی گفت: در روز چهارشنبه (۱۰ سپتامبر)، در سخنانی استراتژی کشورش را در قبال گروه "دولت اسلامی" اعلام خواهد کرد.

اوباما افزود:‌ "روز چهارشنبه در نطقی نقشه مسیری که در آینده در آن پیش خواهیم رفت را تشریح خواهم کرد."

او همچنین تاکید کرد که قصد دارد "حالتی تهاجمی" در پیش گیرد.

اوباما همچنین بار دیگر تاکید کرد که این کشور برای مقابله با داعش به عراق نیروی زمینی اعزام نخواهد کرد.

وی افزود: "این کار مشابه جنگ عراق نیست. این شبیه به عملیات ضدتروریستی از نوعی است که به ظور منظم در شش، هفت سال گذشته درگیر آن بوده ایم."

باراک اوباما اضافه کرد:‌ "من می خواهم مردم آمریکا طبیعت این خطر را درک کنند و اینکه ما چگونه قصد مقابله با آن را داریم و اطمینان دهم که توانایی رسیدگی به این مشکل را داریم."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نسل اول
لازم نیست اوباما در مورد مذاهب ما نطربده.
نتیجش فقط تفرقه و تشدید خصومت ها میان سنی و شیعه است
بن لادن هم ساخته خودشان بود ولی وقتی برای آمریکا شاخ شد سربه نیستش کردند
داعش هم همینطور است و تاریخ مصرفش تازمانی است که منافعتان را تامین کند. بقول معروف:
مرا به خیرتوامید نیست شرمرسان!
الحمدالله بالاخره آقاي اباما متوجه حقانيت ايران اسلامي شد ودنيا بداند ايران هيچگاه خواهان جنگ نيست اما در مقابل متجاوز كوتاه نمي آيد ودرجنگ 8 ساله درمقابل دهها كشور نشان داد از تماميت ايران دفاع ميكند ود رجنگ بر عكس وحشيهاي مرتجع قوانين انساني را رعايت ميكند . درود بر شرف وغيرت وفرهنگ وتمدن ايران وايراني.
اگر آمریکا و اروپا تاریخ و عقاید را نگاه کنند شیعیان همیشه مظلوم بودند و شهید می شدند و هدف گروه های تندرو سنی و وهابیان بوده اند ولی صهیونیزم و وهابیت کاری کردند که 35 سال آمریکا به بیراهه رفت و خودش را در کنار قدرتهای بی منطق زورگو مانند انگلیس قرار داد.
United States
اوباما با این اظهار نظر زیرکانه سعی در اختلاف قومی دارد برای انحراف افکار.
همه خوب می دانیم این وحشی های خون آشام و جگرخوار را آمریکا ابتدا در سوریه تشویق و تجهیز می کرد و در واقع این گروه زناکار قاتل که جز توحش منطقی ندارند فرزند آمریکا و اسرائیل است .