شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

درمان بیماریهای صعب العلاج در رویان

يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۵۴
کد مطلب: 379133
رئیس پژوهشگاه رویان تأسیس مرکز درمانی و تحقیقاتی رویان را انقلاب دوم برای این پژوهشگاه قلمداد کرد و گفت: امیدواریم در این مرکز به درمان بیماران صعب العلاج بپردازیم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حمید گورابی در مراسم کلنگ زنی احداث مجتمع درمانی، تحقیقاتی و آموزشی رویان ضمن عرض تبریک میلاد امام رضا(ع) گفت: پژوهشگاه رویان ۲۳ سال پیش توسط دکتر کاظمی آشتیانی بنیانگذاری شده است که امروز با کلنگ زنی این مجتمع فصل نوین و انقلاب دوم برای پژوهشگاه رویان باز خواهد شد.

وی افزود: پژوهشگاه رویان از ابتدا به صورت یک درمانگاه کوچک فعالیت خود را آغاز کرده که در سال ۱۳۷۰ به ساختمانی ۳۰۰ متری و در سال ۸۶ به ساختمانی ۸ هزار متری نقل مکان کرده است که امروز شاهد طراحی و اجرای پروژه ای خواهیم بود که بیش از ۱۴۰ هزار متر مربع زیر بنا دارد.

رئیس پژوهشگاه رویان با بیان این که ورود به عرصه سلول های بنیادی انقلاب اول پژوهشگاه رویان قلمداد می‌شود، خاطرنشان کرد: در پژوهشگاه رویان و سلول های بنیادی به عرصه پزشکی گام جدیدی برداشته ایم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۱ به پژوهشگاه رویان پیام فرستادند که با همت و پشتکار هدف ها را در این پژوهشگاه دنبال کنند و به تولید ثروت بپردازند عنوان کرد: محققان پژوهشگاه رویان در جهت انجام عملیات و تحقیقاتی فعالیت می‌کنند که خدمات زیادی را به صورت محصول در اختیار مردم قرار دهند.

گورابی با اشاره به این که حرکت از علم و کاربرد سرلوحه کار ما در پژوهشگاه رویان است، اظهار داشت: اولین کارآزمایی بالینی را در سال ۱۳۸۳ در پژوهشگاه رویان شروع کردیم که این موضوع مقدمه ای برای سرویس و خدمات رسانی در حوزه سلول های بنیادی با کمک دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور بوده است و اکنون تعهد ما به گونه ای است که جزء ۱۰ کشور اول در زمینه کارآزمایی بالینی هستیم.

وی با بیان اینکه امروز یک قدم اساسی در جهت حرکت علم به سوی کاربرد با کلنگ زنی این پروژه صورت می گیرد، اظهار داشت: امیدواریم در این بیمارستان درمان بیماری های صعب العلاج، درمان سرطان، ژن درمانی، سلول درمانی به عنوان یکی از روش های نوین پزشکی که در جهان مطرح است را به کار گیریم.

رئیس پژوهشگاه رویان یادآور شد: تاسیس این بیمارستان به هیچ وجه به معنای قطع ارتباط با سایر مراکز درمانی نیست بلکه ایجاد فضای استانداردی برای جامعه پزشکی و کاربرد راهکارهای ارایه شده برای درمان بیماران صعب العلاج است.

وی یکی از خصوصیت های این پژوهشگاه را قرار گرفتن پژوهش در کنار خدمات درمانی دانست و اعلام کرد: امیدواریم در زمینه طب درمانی و سلول درمانی شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

گورابی با اشاره به اینکه در سال اقتصاد و فرهنگ و عزم ملی و مدیریت جهادی این پروژه را کلنگ زنی می کنیم، افزود: مسئولین زیادی از این پژوهشگاه بازدید کرده اند و این پژوهشگاه را مورد تشویق خود قرار داده اند که یکی از این مسئولین شهردار تهران بوده ایشان با توجه به هیجان جهادی شان این موضوع را در مدت زمان کوتاهی پیگیری کرده اند.

وی عنوان کرد: این پژوهشگاه باید آموزش های خود را برای تربیت کادری مجرب و حرفه ای تجهیز کند تا خدماتی را بتواند در آینده به مردم ارایه کند.

به گزارش مهر، در ادامه تفاهمنامه ای سه جانبه میان جهاد دانشگاهی، پژوهشگاه رویان و شهرداری تهران به امضا رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *