پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱
هنری کیسینجر:

ایران را مشکلی بزرگتر از داعش می‌دانم!

يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب: 379069
به گزارش جهان به نقل از الف، نکاتی از گفتگوی هنری کیسینجر، دیپلمات معروف آمریکایی که سابقه وزارت امور خارجه و نیز ریاست امنیت ملی ایالات متحده آمریکا را در کارنامه کاری خود دارد، با رادیو "ان‌پی‌آر" در ذیل می آید:

-من شخصا هیلاری را می‌شناسم و به عنوان یک دوست می‌توانم بگویم که او باید رئیس‌جمهورخوبی شود اما اگر نامزد شود مرا دچار مشکل بزرگی می‌کند زیرا من قصد دارم از جمهوری‌خواهان حمایت کنم.

-دولت اوباما در مقایسه با دولت نیکسون به اهدافی بیشتر و در گستره‌ای وسیعتر حمله کرده است.

-بسیاری از روس‌ها اوکراین را بخشی از قلمرو روسیه می‌دانند/ بهترین راه حل بحران کنونی اوکراین این است که مثل اتریش یا فنلاند این کشور را به عنوان یک پل ارتباطی(بین غرب و روسیه) درنظر گرفت.

-داعش یک گروه ماجراجو با ایدئولوژی بسیار تهاجمی است. آنها باید سرزمین‌های بسیاری را به اشغال درآورند تا با داشتن یک قلمرو بتوانند به یک واقعیت راهبردی تبدیل شوند. من فکر می‌کنم تقابل با داعش راحت‌تر و قابل مدیریت‌تر از تقابل با ایران است.

- از نظر راهبردی من ایران را مشکلی بزرگتر از داعش می دانم. نوعی "کمربند شیعه" از تهران تا بغداد و تا بیروت به وجود آمده که فرصت بازسازی امپراطوری را به ایران می‌دهد.

گفتنی ست تلاش غربی ها همواره بر نشان دادن چهره ای پر خطر برای منطقه از ایران بوده است. موج ایران هراسی این بار دیپلمات برجسته آمریکایی را به گفتن چنین سخنانی واداشته است تا مبادا تمرکز دولت های منطقه بر مبارزه با داعش آنان را از خطر جمهوری اسلامی ایران غافل کند! داعش به وجود آمد تا با تفرقه افکنی میان مسلمانان و نیز نشان دادن چهره ای خشن از اسلام، جهان اسلام را به ضعف بکشاند و با مشغول کردن آنان به خویش، راه تجاوز را بر کشورهای دیگر باز کند. با این همه، مقاومت سوریه و حال عراق در برابر داعش و پیشرفت سیاست های جمهوری اسلامی در این مناطق، آمریکایی ها را به بیان ادعاهای عجیب کشانده است. ادعاهایی که سال ها دنبال شده و آمریکایی ها کوشیده اند جمهوری اسلامی ایران را خطری برای منطقه تلقی کنند. در حالی که ایران تاکنون برای هیچ کشوری تهدیدی نبوده و به هیچ کشوری هم حمله ننموده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
الهي همتون از دست شيعه و ايراني دق كنيد