شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

طرحی برای استانی شدن انتخابات مجلس

يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب: 379002
عضو کمیسیون عمران مجلس از تهیه و تدوین طرحی با محوریت استانی شدن انتخابات مجلس توسط ۱۸ تن از بهارستان‌نشینان خبر داد.
به گزارش جهان؛ مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم از تهیه طرحی دو فوریتی با محوریت استانی شدن انتخابات مجلس خبر داد و گفت: براساس این طرح، انتخابات مجلس به دو حوزه‌ انتخابیه اصلی و فرعی تقسیم می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس این طرح، استان‌ها به عنوان حوزه‌های انتخابیه اصلی و شهرستان‌ها به عنوان حوزه‌های فرعی به وزارت کشور معرفی می‌شوند، افزود: طبق این طرح، داوطلبان انتخابات مجلس برای ورود به خانه ملت، علاوه بر کسب آرای مورد نیاز در شهرستان‌ها می‌بایست حداکثر آرای نسبی از کل آرای اخذ شده استان مربوطه را کسب کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس به یکی از مزیت‌های این طرح اشاره و تأکید کرد: براساس این طرح دوفوریتی که توسط ۱۸ تن از نمایندگان مجلس تهیه و تدوین شده، کاندیداهایی از نمایندگی مجلس به خانه ملت راه می‌یابند که بالاترین رأی را در میان استان‌‌ها کسب کرده باشند.

لاهوتی در ادامه تأکید کرد: این طرح به امضای ۱۸ تن از نمایندگان مجلس رسیده که پس از تعطیلات تابستانی و سرکشی به حوزه‌های انتخابیه نمایندگان مردم در خانه ملت، برای طرح در صحن علنی پارلمان، تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این طرح نیاز به بررسی‌های کارشناسی دارد و در صورت تصویب، قطعا برای اجرا در دوره دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی نخواهد رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *