شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۸
۱۴

مردی که یک تنه جنگل کاشت +تصاویر

يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۲۱
کد مطلب: 378957
در شمال هند در منطقه « آسام» جنگلی ۵۰۰ هکتاری به نام « مولای» وجود دارد که با دست های یک نوجوان ۱۶ ساله شکل گرفته. نوجوانی که حالا یک پیرمرد ۵۰ ساله است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سی و پنج سال پیش در منطقه « آسام» واقع در شمال هند سیل بزرگی اتفاق افتاد که همه چیز را با خودش برد. بسیاری از درختان و گونه های جانوری این منطقه از بین رفتند. باقی جانوران نیز به علت نابودی درختان و پناهگاهشان در این منطقه در حال انقراض بودند.

«جادوا مولای پاینگ» نوجوان ۱۶ ساله ساکن « آسام» هر روز شاهد مردن و از بین رفتن گونه های جانوری این منطقه بود. مارها در این منطقه به علت نبود پناهگاه در گرمای شدید از بین می رفتند و او بالای سر لاشه آنها می نشست و گریه می کرد. مولای چندبار از جنگل‌بانی منطقه خواست که برای حفظ محیط زیست درخت کاری کنند. آن‌ها گفتند که در این منطقه هیچ گیاهی رشد نمی کند و مولای ۱۶ ساله را دست انداختند و گفتند: «برو بامبو بکار!»


اما مولای نا امید نشد و بدون کمک حتی یک نفر شروع به کاشت گیاهان و درختان زیادی در این منطقه کرد. بسیاری از مردم تلاش های وی را برای به وجود آوردن یک منطقه سرسبز بی فایده دانستند اما او به تلاش ادامه داد و سی سال از عمرش را برای این کار صرف کرد. حالا زمین بایر و سیل زده منطقه « آسام» تبدیل به جنگل بزرگی شده که با دست های یک نوجوان فداکار پدید آمده است. این جنگل در حال حاضر به ۵ میلیون متر مربع رسیده و به افتخار باغبان زحمتکش خود «مولای» نامیده می شود.

در این جنگل مولای گونه های جانوری زیادی مانند ببر، فیل، آهو، کرگدن و انواع جانوران زندگی می کنند. باغبان مهربان این جنگل برای هماهنگی بیشتر بین جانوران و چرخه زندگی شان حتی مورچه به این منطقه آورد.


او بالاخره به آرزویش رسید و توانست محل زندگی اش را از نابودی نجات دهد. کارگردانان زیادی از نقاط مختلف جهان سراغ آقای پاینگ رفتند و از زندگی اش مستند تهیه کردند. «جاداو مولای پاینگ» حالا یک پیرمرد ۵۰ ساله است که با خانواده اش در این جنگل بزرگ زندگی می کند و شهرتی جهانی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درود بر اين مرد. جهت اطلاع ٥٠ سال پيرمرد نيست. ميانسال هست.
Iran, Islamic Republic of
من كه 48 سال دارم كلا نااميدشدم از2 سال ديگه ميشم پيرمرد.
پیرمرد 50 ساله؟؟؟؟
سیّد
به امید روزی که ما نیز به محیط زندگی خودمان و مخصوصا" مناطق جنگلی توجه ویژه داشته باشیم
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر این مرد طبیعت دوست
Iran, Islamic Republic of
يك تنه از.. فعاليت وزارت جهاد كشاورزي و سازمان محيط زيست ما عملكردش بهتر است
محمد
قابل توجه مردان خطه شمال . ایکاش از جنگل حفاظت می کردید .
Iran, Islamic Republic of
این آدمها را باید الگو قرار داد.
Iran, Islamic Republic of
قطعا خدا چنین مرد نیکوکاری را دوست دارد.
عمار دلدار نیاسری
United Kingdom
ما قدر همین جنگلها ومنابع خودمون رو نمی دونیم چه برسه که افزایش سطح جنگلها را هم بدهیم.ادم می خواد زار زار بزنه زیر گریه توی این روستاهی گیلان ومازندران که میری انقدر زباله (بطری خالی اب معدنی .کیسه های نایلکس ظروف یکبار مصرف و...)که برای تجزیه در محیط حداقل صد سال طول میکشدواز طرفی محیط را فوق العاده زشت کرده .دهیاری ها شهرداریها شوراهای روستایی وبخشدارها وفرمانداریها واز همه مهمتر سازمان محیط زیست شما را بخدا دست از سیاسیکاری بردارید وبا یک همت جهادی از این فاجعه زیست محیطی جلوگیری کنید.
Iran, Islamic Republic of
ما هم در ايران اشخاصي هستنند كه يك تنه 50هكتار جنگل را نابود مي كنند و چوب ان را مي برنند مي خورنند گردن كلفت مي شود كسي هم به انها چيزي نمي گويد يا انقدر از خوشان خيال راحت دارند كسي پشتوانه انها هست كه ....
نصیر
این مقدار میشه 500 هکتار. زراعت یک نفره حتی با ماشین آلات در همچین زمینی ممکن نیست حالا جنگلکاری و جنگلبانی که شبیه جوکه!
یا خبر کامل نیست و اطلاعات جزئی تر قید نشده یا با غلو طرفیم.
بابا خدا خیرت بده یه مشت پوست و استخون هم بیشتر نیست و ولی همت رو ببین
50 ساله پیرمرده؟؟ واقعا