شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

ماموریت وزارت ورزش برای تغییر سبک زندگی

تنها ۱۰ درصد مردم ایران ورزش می‌کنند
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 378700
مشاور وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ماموریت وزارت ورزش تغییر سبک زندگی مردم است، گفت: تنها ۱۰ درصد مردم ایران ورزش می‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، رشید خدابخش شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد اظهار کرد: با استقرار دولت تدبیر و امید و فعالیت گودرزی در وزارت ورزش، شاید اولین تیم مدیریتی در کشور هست که متخصصین ورزشی بر سر کار مسئولیت ورزش آمده‌‌اند.

وی افزود: البته زمانی آمدند که مسئولیت جوانان هم به مسئولیت ورزش اضافه شده اما در زمینه ورزش هیچ زمان یک تیم به این شکل تخصصی نبوده است.

مشاور وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: دوستان ما هم نگاه علمی و هم نگاه برنامه‌ای به ورزش دارند و این نگاه سبب شده که خیلی از مواردی که به عنوان یک باور وجود داشته، الان مورد نقد قرار گرفته است.

خدابخش تاکید کرد: ماده ۱۳ برنامه توسعه پنجم هم این تکلیف را برای دولت دقیقا تعیین کرده که دولت باید برای زیرساخت‌ها، ورزش همگانی و ورزش قهرمانی، زیرساخت‌ها را تامین کند.

وی اضافه کرد: این اتفاق نیفتاده بود و امروز تیم مدیریتی در ورزش این برنامه را در قالب یک تفکر جدید انجام می‌دهند.

مشاور وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: ماموریت وزارت ورزش و جوانان کمک به توسعه پایدار کشور و اصلاح سبک زندگی مردم تبدیل شده است.

خدابخش اضافه کرد: از یک نگاه صرفا تفریحی و پرکردن اوقات فراغت به سمتی می‌رویم که سهم ورزش و جوانان را در توسعه پایدار کشور ترسیم کنیم.

وی افزود: ما شرکای دولت هستیم و وقتی در چشم انداز دولت برای ۱۴۰۴ توسعه پایدار ترسیم شده، طبیعتا ما هم باید نقش و سهم خودمان را ایفا کنیم.

مشاور وزیر ورزش و جوانان گفت: مردم ما متاسفانه بسیار کم تحرک هستند و آماری که در بهداشت و درمان بیان می‌شود حاکی از این این است که این تحرک اصلا کافی نیست.

خدابخش تصریح کرد: در استان اصفهان در سال ۸۸ یک تست سلامتی از ۲۰۰ هزار نفر بالای ۳۰ سال زده شد و بالای ۸۵ درصد یکی از عوامل ریسک را داشتند.

وی تاکید کرد: وقتی دو یا سه مورد از این عوامل ریسک با یکدیگر همراه شوند، احتمال سکته قلبی را افزایش می‌دهند.

مشاور وزیر ورزش و جوانان افزود: به تازگی وزارت بهداشت و درمان کار خوبی انجام داده و سند تحول درمان را ارائه کرده که ما هم باید سند تحول سلامت در کشور را بنویسیم.

خدابخش افزود: به سرعت تیمی که در وزارت خانه حاضر شدند، اولین کاری که انجام داد، قانون وزارت ورزش و جوانان را انجام شد، چون تا زمانی که این قانون تدوین نمی‌شد، اهداف و وظایف چندان مشخص نبود.

وی بیان کرد: نکته دوم هم برنامه راهبردی بود که رو به اتمام است و هم در بخش جوانان و هم در بخش سلامت این موضوع در حال انجام است.

مشاور وزیر ورزش و جوانان افزود: در ورزش قهرمانی به دنبال قهرمانی پایدار هستیم، این موضوع نمی‌شود مگر اینکه انبوهی از مردم در آن شرکت داشته باشند و پشتوانه‌ای برای این ورزش به حساب آیند.

خدابخش تصریح کرد: متاسفانه سن سکته در ایران ۲۰ سال پایین‌تر از دنیاست، حدود ۲۰ درصد مردم دچار قند خون و بین ۴۰ تا ۵۰ درصد اضافه وزن دارند.

وی تصریح کرد: اینها آیتم‌هایی هستند که تاکید می‌کنند ما در ایران نیاز به تغییر سبک زندگی داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *