شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

حزب نتانیاهو ناچار به تغییر شعار خود می‌شود

پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۲۱
کد مطلب: 378553
شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی با انتقاد از شکست نتانیاهو در حمله به غزه، از حزب لیکود خواست در انتخابات بعدی شعار خود را تغییر دهد.
به گزارش جهان به نقل از العالم، "اویگدور لیبرمن" وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و رهبر حزب "اسرائیل، خانه ما" در صفحه فیس بوک خود از سازش نتانیاهو با مقاومت فلسطین به شدت انتقاد کرد و نوشت: سازش با حماس ممنوع است، زیرا آتش بس، به حماس فرصت خواهد داد تا به قدرتمندتر شدن ادامه دهد و در زمان مناسب، جنگ دیگری ضد اسرائیل برپا کند.

اما اعتراض به شکست رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، به رقبای نخست وزیر این رژیم محدود نشد و حتی به داخل حزب نخست وزیر نیز رسید به طوری که قرار است حزب لیکود دو هفته دیگر، در شهرک صهیونیست نشین سدیروت تشکیل جلسه دهد، جلسه ای که نخست وزیر امیدوار بود که برگزار نشود.

"دانی دادون" نماینده حزب لیکود در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) گفت: متاسفانه کابینه، رویکرد حزب لیکود را که (تردید نداشتن) است، کنار گذاشت، ما این کابینه را برای سازش انتخاب نکرده بودیم.
"آیلیت شاکد" عضو حزب "خانۀ یهودی" نیز گفت: متاسفانه بر خلاف رویکرد ِ ما، نخست وزیر با حماس مذاکره کرد، آن هم نه مذاکره برای مانور سیاسی، بلکه مذاکره برای سازش.

شبکه ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو، تنها دو ماه فرصت خواهد داشت تا با استفاده از تعطیلات تابستانی کنست، پیامدهای شکست غزه را جبران کند و افکار عمومی را ترمیم کند؛ اما در هر صورت حزب لیکود ناچار خواهد بود شعار خود را که "در برابر حماس، قدرتمندیم" تغییر دهد.

"فتحی کلیب" کارشناس متخصص در امور رژیم صهیونیستی در برنامه "العین الاسرائیلیه" از شبکه العالم گفت: نتانیاهو به هیچ وجه دوست ندارد که جلسه درون حزبی لیکود به منظور ارزیابی حمله به غزه برگزار شود، زیرا نتیجه این جلسه را به خوبی می داند و بیم آن دارد که برگزاری این جلسه، نه تنها به برکناری او از ریاست حزب، بلکه حتی به برکناری مشاوران و معاونان او نیز بینجامد.

کلیب تاکید کرد: در حال حاضر نتانیاهو از دو سو تحت فشار است، از داخل، از سوی رقبای خود در حزب لیکود و از خارج حزب، از سوی دیگر احزاب تندروی راستگرا و همچنین احزاب چپگرا و در این شرایط، نتانیاهو تمام سال های باقی مانده از نخست وزیری را باید در جهنمِ سایۀ "شبح غزه" بگذراند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *