جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

بازخواني جعبه‌هاي سياه آنتونف ۱۴۰

چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۳
کد مطلب: 378538
رئيس سازمان هواپيمايي كشوري از بازخواني با موفقيت همه اطلاعات جعبه هاي سياه هواپيما در هشتمين جلسه كميته بررسي سانحه هواپيماي آنتونف ۱۴۰ خبرداد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، عليرضا جهانگيريان گفت: با تلاش و پيگيري مستمر كارشناسان داخلي و خارجي وعلي رغم وارد شدن صدمات زياد به جعبه هاي سياه اين هواپيما همه اطلاعات ذخيره شده كه براي بررسي علت سانحه نقش حياتي دارند با موفقيت باز خواني ودر اختيار كميته بررسي سانحه قرار گرفت.

وي اظهارداشت: در هشتمين جلسه كميته بررسي سانحه هواپيماي آنتونف ۱۴۰ توضيحاتي از دو گروه شاهدان عيني و بررسي سيستم هاي هواپيماي آنتونف ۱۴۰ ارائه شد و اعضاي كميسيون به بحث و تبادل نظر پيرامون نتايج حاصل از بررسي اطلاعات خروجي از دستگاههاي ثبت و ضبط پروازي FDR و CVR، پرداختند.

معاون وزير راه و شهرسازي افزود: همچنين مقرر شد قطعات و تجهيزات مختلف هواپيما جهت انجام آزمايشاتي نظير تست خستگي، بررسي ساختارهاي مولكولي و متالوگرافي به آزمايشگاههاي معتبر داخلي يا در صورت نياز به مراكز خارجي ارسال شود.

وي خاطرنشان كرد: در اين جلسه گزارشي از بازديد قاضي پرونده و اعضاي معرفي شده از سوي سازمان بازرسي كل كشور از شركت هواپيمايي سپاهان ارائه و مقرر شد در جلسات آينده بررسي يافته هاي تخصصي ديگر گروه هاي كميته به صورت كامل ارائه شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *