جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۸
۲۹

4 پیام‌ انتخابات شورای شهر/ مسجدجامعی قربانی‌بازی ضد رأی

پیروزی «کار» بر سیاسی‌کاری
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۵
کد مطلب: 378392
سرانجام روز گذشته انتخابات هیات رئیسه شورای شهر تهران برگزار شد و در آن رئیس شورا، نایب رئیس، منشی و سخنگوی شورا انتخاب شدند.
4 پیام‌ انتخابات شورای شهر/ مسجدجامعی قربانی‌بازی ضد رأی
به گزارش جهان، براین اساس مهدی چمران و مرتضی طلایی به ترتیب به عنوان رئیس و نایب رئیس شورا انتخاب شدند. این انتخابات در شرایطی برگزار شد که از مدت‌ها پیش برخی جریانات سیاسی خاص با برنامه‌ریزی و اعمال فشار از داخل و خارج شورا سعی داشتند بر جریانات و فضای شورای چهارم حاکم و آن‌طور که می‌خواهند بر روند فعالیت‌های شورای شهر تاثیر داشته باشند.

البته این جریان در طول یک‌سال گذشته با روش‌ها و شیوه‌های گوناگون توانست هر ازگاهی در روند فعالیت شورای شهر تاثیر گذاشته و فضای این شورای شهری، اجتماعی و فرهنگی را تا حد زیادی سیاسی کند! این تلاش و تکاپوی جریان خاص برای تاثیر در روند عادی فعالیت‌های شورای شهر مربوط به یکی، دو روز گذشته نبوده و به دنبال برخی جریان‌سازی‌ها در خارج از شورا اتفاق افتاد تا با تزریق سیاست این نهاد شهری- اجتماعی را آلوده کرده و از سرعت آن در مسیر خدمت‌رسانی به شهروندان بکاهد.

این روند رفته رفته در یک سال گذشته نگرانی از تکرار وقایع شورای‌شهر اول تهران را جدی کرد. این در حالی است که نتایج انتخابات هیات‌رئیسه شورای شهر روز گذشته مهر تاییدی بر این موضوع بود و بسیاری از کارشناسان رای بیشتر اعضای این شورا به هیات رئیسه جدید را رای به خدمت و آرامش و دوری از سیاست می‌دانند. به باور بسیاری از کارشناسان، آسیب‌زایی سیاست برای شورای شهر بسیار بالاست و تبعات منفی بسیاری برای شورای چهارم خواهد داشت، اما با اعلام نتایج انتخابات هیات‌رئیسه شورای شهر می‌توان امیدوار بود که آبی بر آتش سیاست‌زدگی ریخته خواهد شد.

در شرایطی که مهدی چمران با ۱۸رای پیروز رقابت انتخاباتی شده است تنها می‌توان یک نکته را از این شرایط برداشت کرد و آن اینکه بیشتر اعضای شورای شهر در یک سال اخیر به این نتیجه رسیده‌اند که سم سیاست آفت اصلی شوراست و این نهاد بیش از هر چیز دیگری به آرامش نیاز دارد.

تحلیل و واکاوی نتایج انتخابات روز گذشته در شورای شهر مبین این موضوع است که اکثریت اعضای شورای شهر، سیاست را به عنوان خط قرمز شورا پذیرفته‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که باید شخصی بر مسند مدیریت شورای پایتخت تکیه بزند که بتواند شورای چهارم را دور از همه حواشی و سیاسی‌بازی‌ها اداره کند.

مسجدجامعی قربانی بازی ضد رأی اصلاح‌طلبان

جالب اینجاست که اعلام نتایج رای‌گیری در شورای شهر باعث ایجاد فضای تبادل‌نظر و بحث و گفت‌وگو در میان تحلیلگران و کارشناسان شده است، حتی بسیاری از مردم هم در گفت‌وگو با یکدیگر انتخاب مهدی چمران به عنوان رئیس شورای شهر تهران را بدون دلیل ندانسته و شکل‌گیری این نتیجه را حاصل نحوه عملکرد یک‌سال گذشته شورا می‌دانند.

در شرایطی این نتیجه در شورای چهارم رقم خورده است که شهروندان حواشی بسیار یک سال گذشته شورا را از یاد نبرده‌اند. رای ثبت شده در جلسه روز گذشته شورای شهر اذعان به رفتارهای دیکتاتورمابانه برخی اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر داشت. به گزارش تهران‌پرس، این رفتار در ماجرای الهه راستگو و مواجهه‌های سیاسی با برخی ارگان‌ها همچون شهرداری قابل رصد بود. تهران‌پرس در این باره نوشته است: طی روزهای گذشته چه در عرصه رسانه‌ای و چه عرصه لابی‌های سیاسی گرچه اصلاح‌طلبان از رای حداقل ۱۶ عضو شورای شهر به احمد مسجدجامعی سخن به میان آورده و وی را از پیش برای سال دوم شوراها رئیس قطعی می‌دانستند اما حقیقت ماجرا این بود که ۱۱ شهریور احمد مسجدجامعی قربانی بازی ضد رای اصلاح‌طلبان از یک‌سال پیش تا همین جلسه رای‌گیری اصلاح‌طلبان شد.

به‌گونه‌ای که با وجود ادعای اصلاح‌طلبان مبنی بر داشتن ۱۴ رای اصلاح‌طلب در شورا، مسجدجامعی حتی از رای سازمانی اصلاح‌طلبان نیز تعداد رای کمتری کسب کرد و نتوانست برای دومین سال پیاپی ریاست شورای شهر را برعهده بگیرد. اما در واکاوی و تحلیل این آرا می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

۱-رای ثبت شده در جلسه رای‌گیری شورای شهر اذعان به رفتارهای دیکتاتورمابانه برخی از اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر داشت. این رفتار در ماجرای الهه راستگو و مواجهه‌های سیاسی با برخی ارگان‌ها همچون شهرداری قابل رصد بود.

۲- این رای نشان داد شورای شهر در برابر فشارهای بیرونی خارج از شورای شهر و لابی‌های پنهان سیاسی مقاومت کرده و زمان دستور از بیرون که بازی نخ‌نما شده دوران اصلاحات است به سر آمده است.

۳- آنالیز رای‌های به دست آمده نیز نشان می‌دهد جریان اصلاحات همچنان بازی‌های سیاسی و بازی نمایشی با کارت مردم را همواره در دستور کار داشته و رای پایین تعلق گرفته به آنها، پاسخی است به این رفتار‌ها و بیان این نکته که سیاسی‌کاری در خدمت به مردم پیامی جز طرد ندارد.

۴- این انتخاب نشان داد بازی ضد رای جریان اصلاحات چگونه حتی پنجه بر رخ احمد مسجدجامعی کشید و سایه سیاست را تا مدت‌ها بر سر گستراند.
منبع: وطن امروز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شروع اخراج فتنه گران از صحنه اقايان دنبال ويزاي فرار باشند.
اعتراف یک اصلاح طلب چپ به شکست سنگین در انتخابات هیات رییسه شورای شهر تهران
فواد شمس: کار تشکیلاتی و لابی گری اصلاح طلبان به ورطه فاجعه افتاد!اگر می خواهید میزان وخامت تشکیلاتی و لابی گری و سیاست ورزی اصلاح طلبان در واقعه امروز شورای شهر را دریابید همین چند خط را بخوانید: «علی صابری با لباس بیمارستان و روی ویلچر به جلسه آمده است. پتویی دور او پیچیده و گردنش را آتل بسته‌اند، این عضو اصلاح طلب شورا که شب گذشته در مسیر شورا به منزل خود دچار تصادف شده و به بیمارستان برده شده بود در انتخابات هیات رییسه حضور پیدا کرد.«
وضع انقدر خراب بوده است که مصدوم را هم از بیمارستان آوردند که لااقل 6-0 نبازند! اندکی آبرو مندانه تر ببازند! قامت در هم شکسته صابری روی ویلچر، نماد تمام نمای وضعیت امروز اصلاح طلبان بود
Iran, Islamic Republic of
خندیدیم
سرور
به چی به شکست چپی ها در شورا؟ باشه بخند.
Iran, Islamic Republic of
راستش يك مطلب مهم براي بنده اينست كه ليبرال هاي شوراي شهر هنوز هم به خدمت به مردم اعتقاد ندارند و سياسي كاري را ترجيح ميدهند وگرنه با سابقه ضعيف عملكرد مسجدجامعي در شوراي شهر، نبايد دوباره به او راي ميدادند.
اين افراد بخاطر راي سياسي شان مديون مردم شدند ولو اينكه مسجدجامعي راي نياورد.
Iran, Islamic Republic of
هديه 11سال پيش آقاي چمران به ملت ايران سياسي نبود؟ چرا تبعات اين كارش رو پرداخت نكرد؟ شمايي كه 9 سال پيش به به و چه چه ميكردين از اين انتخاب چرا مسئوليت اين كارتون رو به عهده نمي گيرين؟ چرا براي رشد اقتصادي منفي و بر باد دادن درآمدهاي نفتي اين كشور به مردم پاسخ نمي دين؟
من از زای به راستگو و دنیا مالی شدیدیا پشیمانم
Iran, Islamic Republic of
در سال آینده مهندس چمران 20 رای می آورد.
شهبازي
سلام :جدااز بحث أصول گرايي واصلاح طلبي شخصيت بسيار والاي مهندس چند ان ميباشد ،شخصيتي بدور از جنرال وارام ايشان كه نشان از عمق فهم ولياقت است .
الان اصولگراها چقدر خوشحالند
انگار ریس جمهور شدن
بابا ریاست شورا هیچی نیست سرکاریه خودتونم اینو می دونید
حسن
Iran, Islamic Republic of
این نقطه شرم سقوط اصلاح طلبان افراطی است
دیگر دوره افراطیون تمام شده است
حبیب
United States
اینو به روزنامه های اصلاح طلبتون بگید که این موضوع بسیار بسیار کوچولو رو تا قبل انتخابات تیتر یک میکردن
اینو به فشار مقامات بوغ به شورای شهر بگید که برای چنین مسئله کوچیکی اینقدر فشار میاوردن
حداقل سرتونو بالا بگیرید و بگید شکست خوردیم
به قالیباف و چمران هم سلام کنید تبریک بگید
Iran, Islamic Republic of
آخی یاد عارف افتادم که با اون فضاحت کنار گذاشته شد تا اصلاح طلبان از سر ناچاری برن پشت روحانی قایم بشن آن هم با 0.75 درصد رای بیشتر روضه وزارت علوم و دانای اصلاحات رو هم برای شما نمیخوانم میترسم خدایی نکرده غم باد بگیرید !
اگه سرکاری بود اصلاح طلبا برای بدست آوردنش این همه لابی نمیکردن و با اون وضع مریض بدحال رو برای رأی دادن نمی آوردن!!!!!
خدایی خیلی ضایع بود!
مثل ریاست جمهوری نه غلام!
Iran, Islamic Republic of
چه رويي دارند اين افسادطلب ها !!!
يادم نميره وقتي مسجد جامعي رئيس شوراي شهر شد شروع کردند که فتح سنگر به سنگر مي کنيم و سنگر بعدي مجلس و ...
حالا که همين رياست شورا رو که به اصطلاح خودشون "چيزي نيست" رو از دست دادن حرفي واسه گفتن ندارند و ميگن که سرکاريه و ...
شما برای تصاحب همین به قول شما هیچی نیست (ریاست شورا و شهرداری) داشتید سر و کله میشکوندید... اون از ماجرای الهه راستگو که بعد از رای به قالیباف چه بلایی سرش آوردید و این هم در انتخاب مسجد جامعی ... اگه هیچی نیست چرا اینقدر حرص می خوری؟!!!
پس پارسال برای هیچی انقدر ناراحت بودید؟ چقدر توهم زده بودید
United Kingdom
پس چرا تو ناراحتی!!!
Sweden
دادا اگه چیزی نبود که طرف رو با ویلچر به صحنه رای گیری نمیاوردند!! مهم روند کار است که انشالله ادامه دارد
Iran, Islamic Republic of
اگه اندکی مفاهیم اجتماعی را درک می کردید می دانستید که این خوشحالی برای شورای شهر نیست بلکه اولاً پاسخ طبیعی به آنهمه شادمانی شما در پیروزی سال قبل مسجد جامعی بود و دوماً این شروعی است بر پایان دولت راستگویان انتقاد پذیر ژنرال محور قانون مدار تعامل کننده با جهان . چرا شادمانی شما برای یک پیروزی جعلی که در پس یک هیاهوی بزرگ بدست می آید محترم است ولی شادی زقیبتان برای پیروزی واقعی پس از فرو نشستن غبارها سخیف است .
به ترتیب دیگه ....
اگرسرکاریه چراازاستخون ترکونده های اصلاح طلب تا جوجه پادوهاشون تب کردن ودارن هزیون میگن؟!!!
لابی قالیباف چه ها که نمی کند !!!
Netherlands
اخراج کامل اصلاح طلبان از شورای شهر باید گام دوم نمایندگان مردمی باشد
واژه اصلاح طلبی چه تناسبی با گروه های کذایی دارد؟
اتفاقا این اتفاق نشون می ده اصلاح طلبان سیاسی رای نمی دن و وقتی متوجه شدن که چمران بهتره به اون رای دادن
ولی اصولگرایان به رغم اینکه در موارد مشابه بر تصمیم غلط خودشون اصرار می کنند
علی
اگررای سیاسی نمیدندپس چرا دست به دامن صابری تازه تصادف کرده باگردن شکسته وپتوپیچیده می شوند.کم مونده بود برندمصدقو از قبربیرون بیارند تا رای به اصلاح طلبا بدهد.خدا جای حق نشسته باخانم الهه راستگو چه بداخلاقی که انجام ندادند.
Iran, Islamic Republic of
توجه توجه.اصلاح طلبان وشخص رییس جمهور پیام انتخابات شورا را درک کنند
Iran, Islamic Republic of
شما چرا راي 4ميليوني به جليلي رو درك نكردي؟