جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اشباع سی.ان.جی در سبد سوخت

سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۴۱
کد مطلب: 378370
معاون برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی با اعلام اینکه سی.ان.جی در سبد سوخت اشباع شده است تاکید کرد: باید به دنبال سوختهای جایگزین باشیم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، احمدی نژاد در ششمین همایش و نمایشگاه خودور، سی.ان.جی و سوختهای جایگزین تأکید کرد: سوخت جایگزین انتخاب نیست، الزام است؛ چرا که در حال حاضر ۶۰ درصد نفت جهان در بخش حمل و نقل استفاده می‌شود و این رقم تا سال ۲۰۳۵ افزایش چشم گیری خواهد داشت.

وی از کاهش وابستگی به واردات، امنیت عرضه، رویکرد زیست محیطی، کاهش نوسانات قیمت با عنوان مهمترین دلایل تنوع بخشیدن به سبد سوخت کشور نام برد و گفت: تدوین استراتژی جامع و دقیق سبد سوخت کشور باید حتما انجام شود؛ چرا که در کشورهای توسعه یافته طبق یک قانون بالادستی همه دستگاه‌ها در این بخش به صورت هماهنگ عمل می‌کند، عدم وجود چنین قانونی در کشور موجب توسعه نامتوازن صنعت CNG خواهد شد.

معاون برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزایش نیافتن مصرف گاز طبیعی را علی رغم افزایش تعداد جایگاه‌های CNG ناشی از اشباع شدن این نوع سوخت دانست و تأکید کرد: شاید بهتر است به دنبال سوخت‌های دیگر باشیم.

وی ورود ال.پی.جی، ال.ان.جی و دیزل به سبد سوخت را نیازمند زیرساخت‌های تکنیکی دانست و تأکید کرد: برای متنوع کردن سبد سوخت باید به جای صحبت کردن عمل کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *