کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وقتی برای هاشمی در خبرگان جانبود/ ایثارگری جالب وزیر اطلاعات

11 شهريور 1393 ساعت 11:57

نبود جا در خبرگان رهبری برای هاشمی رفسنجانی، ایثارگری جالب وزیر اطلاعات، پرونده قطوری که در دستان علوی بود و زرنگی حسین فریدون در جلسه خبرگان از حاشیه های جالب شانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری است.


سرویس سیاسی جهان نیوز-  به گزارش خبرنگار جهان نیوز شانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری صبح امروز در ساختمان مجلس قدیم آغاز شد و طبق معمول این اجلاس هم با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

اجلاس خبرگان رهبری در حالی آغاز به کار کرد که غایب بزرگ این اجلاس آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری بود. بعد از مراسم چهارده خرداد امسال بود که آیت الله مهدوی کنی به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد و تا به امروز در کما به سر می برد.


هرچند مسوولان اجرایی مراسم در دعوتنامه هایشان از خبرنگاران خواسته بودند تا راس ساعت ۴۵/۶ در محل حضور داشته باشند اما اجلاس ساعت ۳۰/۸ شروع شد و برخی اعضا مثل آیت الله طبسی و آیت لله امامی کاشانی ساعت ۹ وارد مجلس شدند.

معمولا در این مراسمات که چهره های شاخصی حضور دارند بهترین فرصت است تا عکاسان سوژه های نابی را شکار کنند. عکاسان بیش از همه لحظه ورود هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و حسن روحانی رئیس جمهور را انتظار کشیدند. هاشمی وارد شد و این صدای پشت سر هم شاتر عکاسان بود که سکوت فضای سالن را شکست و توجه همه را به هاشمی رفسنجانی جلب کرد.

هاشمی وارد جلسه شد و طبق روال معمول قصد داشت تا در ردیف اول بنشیند اما ظاهرا از قبل ردیف های اول توسط سایر اعضا پر شده بود. هاشمی بعد از دیدن این صحنه لحظاتی را ایستاده با سایر اعضا خوش و بش کرد تا اینکه یکی از مسوولان اجرایی مراسم یکی از صندلی های ردیف اول را برای هاشمی خالی کرد!


آیت الله مصباح یزدی در جای همیشگی اش در آخرین ردیف صندلی ها خبرگان تنها نشسته بود. آیت الله کعبی بعد از ورودش به جلسه با وجود صندلی های خالی که در نزدیکی اش بود ترجیح داد تا برود و کنار آیت لله مصباح بنشیند.

در این اجلاس نیز چون سایر اجلاس های رسمی جمهوری اسلامی ایران آغاز مراسم همراه با صوت زیبای حاج کریم منصوری قاری قرآن بود.

هاشمی شاهرودی نایب رئیس مجلس خبرگان نطقش را اغاز کرده بود که رئیس جمهو وارد جلسه شد و باز هم صدای شاتر عکاسان باعث شد تا لحظاتی حواس همه اعضا به حسن روحانی جلب شود.

از اجلاس سال گذشته که اسفند برگزار شد تا شانزدهمین اجلاس که امروز اولین روز آن بود، چهار نفر از اعضای خبرگان، آیت الله محمدی گیلانی، آیت لله جباری، آیت لله زرندی و ماموستا حسام الدين مجتهدي دعوت حق را لبیک گفته بودند.

حسین فریدون که سال گذشته با حضور در جلسه خبرگان رهبری و تکیه زدنش بر صندلی خبرگان سوژه عکاسان و رسانه ها شده بود این بار ترجیح داد تا بعد از همراهی روحانی و ورود رئیس جمهور به جلسه خبرگان، سریعا جلسه را ترک کند تا شکار عکاسان نشود.

یکی دیگر از حاشیه‌های جالب جلسه خبرگان، ایثارگری جالب وزیر اطلاعات بود. حجت الاسلام علوی در لحظه ورود آیت الله امام کاشانی به دلیل کهولت سن وی که باعصا راه میرفت، از جایش برخاست و صندلی اش را به امامی کاشانی داد.

از حاشیه های دیگر این اجلاس پرونده قطوری بود که در دستان وزیر اطلاعات بود به طوری که حتی به سختی در هنگام جابه جایی اش آن را حمل می‌کرد.


نطق آیت الله هاشمی شاهرودی نایب رئیس مجلس خبرگان که در نبود آیت الله مهدوی کنی سخنران آغازین اجلاس بود آنقدر طولانی شد که تعجب اعضای خبرگان و حتی خبرنگاران را به همراه داشت!


کد مطلب: 378266

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/378266/وقتی-هاشمی-خبرگان-جانبود-ایثارگری-جالب-وزیر-اطلاعات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com